Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE KONUŞ. TERAP. İÇİN MÜZİK VE ŞAN EĞİT.-Bahar Dönemi0+211
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Canan ÖZGÜR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı sesini ve onunla bağlantılı olarak nefesini kullanmayı öğretmektir. Solunum organlarının, sesle ilgili organların ve bedende bulunan rezonans olanaklarının anatomik olarak tanıtıldığı bu derste, oyuncu adayı uygulamalarla bu organlarını en etkili biçimde nasıl kullanacağını öğrenir. Gevşeme, kapasite artırımı ve farkındalık bu dersin ana hedefleridir. Bu ders sesini doğru biçimde kullanmayı öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Ses nedir? Nasıl oluşur? Ses türleri nelerdir?,Ses eğitimi hangi basamaklardan oluşur? Ses sağlığını etkileyen faktörler nelerdir?,Diyafram nefesi nedir? Diyafram egzersizleri nelerdir?,Diyafram nefes egzersizleri ( uygulamalı),Expirasyon süresini ve desteğini arttırıcı ezgersizler nelerdir? Ne için yapılır?,Fonasyon nedir? Ve fonasyon süresini arttırıcı egzersizler nelerdir?,Semiton nedir? Piyanoda register nedir?,Piyanoda register ,Diyafram nefes egzersizleri - I,Diyafram nefes egzersizleri - II,Piyanoda uygulamalı ses egzersizleri uygulama, gruplandırma,Piyanoda uygulamalı ses egzersizleri,Piyanoda uygulamalı ses egzersizleri entonasyon çalışmaları,Piyanoda uygulamalı ses egzersizleri entonasyon çalışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ses ve nefes bilgisi edindirme14, 9H
Diyafram nefesi egzersizlerini bilir 14, 9H
Kondisyon ve kapasite arttırmayı bilir14, 9H
Ekspirasyon, fonasyon, semiton değerlerinin artışının takibini yapar14, 16, 9G
Müzik terimlerini açıklar 16, 9G
Ses eğitiminin basamaklarını bilir16, 9G
Müzikte Nüans kavramını bilir16, 9G
Entonasyon çalışmalarını bilir16, 9G
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ses nedir? Nasıl oluşur? Ses türleri nelerdir?
2Ses eğitimi hangi basamaklardan oluşur? Ses sağlığını etkileyen faktörler nelerdir?Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
3Diyafram nefesi nedir? Diyafram egzersizleri nelerdir?Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
4Diyafram nefes egzersizleri ( uygulamalı)Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
5Expirasyon süresini ve desteğini arttırıcı ezgersizler nelerdir? Ne için yapılır?Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
6Fonasyon nedir? Ve fonasyon süresini arttırıcı egzersizler nelerdir?Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
7Semiton nedir? Piyanoda register nedir?Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
8Piyanoda register Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
9Diyafram nefes egzersizleri - IBir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
10Diyafram nefes egzersizleri - IIBir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
11Piyanoda uygulamalı ses egzersizleri uygulama, gruplandırmaBir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
12Piyanoda uygulamalı ses egzersizleriBir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
13Piyanoda uygulamalı ses egzersizleri entonasyon çalışmalarıBir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
14Piyanoda uygulamalı ses egzersizleri entonasyon çalışmalarıBir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)44
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(44/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE KONUŞ. TERAP. İÇİN MÜZİK VE ŞAN EĞİT.-Bahar Dönemi0+211
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Canan ÖZGÜR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı sesini ve onunla bağlantılı olarak nefesini kullanmayı öğretmektir. Solunum organlarının, sesle ilgili organların ve bedende bulunan rezonans olanaklarının anatomik olarak tanıtıldığı bu derste, oyuncu adayı uygulamalarla bu organlarını en etkili biçimde nasıl kullanacağını öğrenir. Gevşeme, kapasite artırımı ve farkındalık bu dersin ana hedefleridir. Bu ders sesini doğru biçimde kullanmayı öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Ses nedir? Nasıl oluşur? Ses türleri nelerdir?,Ses eğitimi hangi basamaklardan oluşur? Ses sağlığını etkileyen faktörler nelerdir?,Diyafram nefesi nedir? Diyafram egzersizleri nelerdir?,Diyafram nefes egzersizleri ( uygulamalı),Expirasyon süresini ve desteğini arttırıcı ezgersizler nelerdir? Ne için yapılır?,Fonasyon nedir? Ve fonasyon süresini arttırıcı egzersizler nelerdir?,Semiton nedir? Piyanoda register nedir?,Piyanoda register ,Diyafram nefes egzersizleri - I,Diyafram nefes egzersizleri - II,Piyanoda uygulamalı ses egzersizleri uygulama, gruplandırma,Piyanoda uygulamalı ses egzersizleri,Piyanoda uygulamalı ses egzersizleri entonasyon çalışmaları,Piyanoda uygulamalı ses egzersizleri entonasyon çalışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ses ve nefes bilgisi edindirme14, 9H
Diyafram nefesi egzersizlerini bilir 14, 9H
Kondisyon ve kapasite arttırmayı bilir14, 9H
Ekspirasyon, fonasyon, semiton değerlerinin artışının takibini yapar14, 16, 9G
Müzik terimlerini açıklar 16, 9G
Ses eğitiminin basamaklarını bilir16, 9G
Müzikte Nüans kavramını bilir16, 9G
Entonasyon çalışmalarını bilir16, 9G
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ses nedir? Nasıl oluşur? Ses türleri nelerdir?
2Ses eğitimi hangi basamaklardan oluşur? Ses sağlığını etkileyen faktörler nelerdir?Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
3Diyafram nefesi nedir? Diyafram egzersizleri nelerdir?Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
4Diyafram nefes egzersizleri ( uygulamalı)Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
5Expirasyon süresini ve desteğini arttırıcı ezgersizler nelerdir? Ne için yapılır?Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
6Fonasyon nedir? Ve fonasyon süresini arttırıcı egzersizler nelerdir?Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
7Semiton nedir? Piyanoda register nedir?Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
8Piyanoda register Bir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
9Diyafram nefes egzersizleri - IBir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
10Diyafram nefes egzersizleri - IIBir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
11Piyanoda uygulamalı ses egzersizleri uygulama, gruplandırmaBir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
12Piyanoda uygulamalı ses egzersizleriBir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
13Piyanoda uygulamalı ses egzersizleri entonasyon çalışmalarıBir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
14Piyanoda uygulamalı ses egzersizleri entonasyon çalışmalarıBir önceki dersin notları gözden geçirilmeli.
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59