Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DKT’DE TEMEL GÖRÜN. VE ANALİZ YÖNTEM.-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Talat BULUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Talat BULUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil ve Konuşma Terapisi alanında yaygın olarak kullanılan temel görüntüleme, kayıt ve stimülasyon yöntemlerine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak; özellikle EEG/ERP ve TMS yöntemleri hakkında kuramsal bilgi vermek ve uygulamalı beceri geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Görüntüleme, Kayıt ve Stimülasyon Tekniklerine Giriş,Elektroensefalografi - 1,Elektroensefalografi - 2,Afazide elektroensefalografi,EEG ve ERP çalışmaları,EEG deney prosedürü,EEG verilerinin analizi,Transkraniyal manyetik stimülasyon - 1,Transkraniyal manyetik stimülasyon - 2,TMS uygulama prosedürü - 1,TMS uygulama prosedürü - 2,TMS uygulamalarında güvenlik ilkeleri,TMS ile yapılan çalışma örnekleri,Temel görüntüleme uygulamalarının değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
TMS uygulamalarında dikkat edilmesi gereken güvenlik ilkelerini uygular10, 16, 9A, E
Temel görüntüleme yöntemlerini tanır ve uygular10, 16, 9A, E
EEG sinyalinin altında yatan kognitif mekanizmaları açıklar10, 16, 9A, E
Dil ile ilgili temel ERP bileşenlerini tanımlar10, 16, 9A, E
EEG deneyi için katılımcıyı hazırlar10, 16, 9A, E
EEG veri analizindeki temel adımları uygular10, 16, 9A, E
TMS yönteminin çalışma prensibini tartışır10, 16, 9A, E
TMS cihazını kullanır10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Görüntüleme, Kayıt ve Stimülasyon Tekniklerine GirişDers içeriklerini okumak
2Elektroensefalografi - 1Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
3Elektroensefalografi - 2Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
4Afazide elektroensefalografiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
5EEG ve ERP çalışmalarıKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
6EEG deney prosedürüKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
7EEG verilerinin analiziKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
8Transkraniyal manyetik stimülasyon - 1Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
9Transkraniyal manyetik stimülasyon - 2Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
10TMS uygulama prosedürü - 1Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
11TMS uygulama prosedürü - 2Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
12TMS uygulamalarında güvenlik ilkeleriKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
13TMS ile yapılan çalışma örnekleriKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
14Temel görüntüleme uygulamalarının değerlendirilmesiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
Kaynak
1- Gazzaniga, M., & Ivry, R. B. (2013). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind: Fourth International Student Edition. WW Norton. 2- Ward, J. (2015). The student's guide to cognitive neuroscience. Psychology Press.
Dersin öğretim elemanının sağladığı slaytlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı177
Performans Görevi, Bakım Planı144
Toplam İş Yükü (Saat)52
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(52/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DKT’DE TEMEL GÖRÜN. VE ANALİZ YÖNTEM.-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Talat BULUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Talat BULUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil ve Konuşma Terapisi alanında yaygın olarak kullanılan temel görüntüleme, kayıt ve stimülasyon yöntemlerine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak; özellikle EEG/ERP ve TMS yöntemleri hakkında kuramsal bilgi vermek ve uygulamalı beceri geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Görüntüleme, Kayıt ve Stimülasyon Tekniklerine Giriş,Elektroensefalografi - 1,Elektroensefalografi - 2,Afazide elektroensefalografi,EEG ve ERP çalışmaları,EEG deney prosedürü,EEG verilerinin analizi,Transkraniyal manyetik stimülasyon - 1,Transkraniyal manyetik stimülasyon - 2,TMS uygulama prosedürü - 1,TMS uygulama prosedürü - 2,TMS uygulamalarında güvenlik ilkeleri,TMS ile yapılan çalışma örnekleri,Temel görüntüleme uygulamalarının değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
TMS uygulamalarında dikkat edilmesi gereken güvenlik ilkelerini uygular10, 16, 9A, E
Temel görüntüleme yöntemlerini tanır ve uygular10, 16, 9A, E
EEG sinyalinin altında yatan kognitif mekanizmaları açıklar10, 16, 9A, E
Dil ile ilgili temel ERP bileşenlerini tanımlar10, 16, 9A, E
EEG deneyi için katılımcıyı hazırlar10, 16, 9A, E
EEG veri analizindeki temel adımları uygular10, 16, 9A, E
TMS yönteminin çalışma prensibini tartışır10, 16, 9A, E
TMS cihazını kullanır10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Görüntüleme, Kayıt ve Stimülasyon Tekniklerine GirişDers içeriklerini okumak
2Elektroensefalografi - 1Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
3Elektroensefalografi - 2Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
4Afazide elektroensefalografiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
5EEG ve ERP çalışmalarıKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
6EEG deney prosedürüKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
7EEG verilerinin analiziKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
8Transkraniyal manyetik stimülasyon - 1Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
9Transkraniyal manyetik stimülasyon - 2Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
10TMS uygulama prosedürü - 1Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
11TMS uygulama prosedürü - 2Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
12TMS uygulamalarında güvenlik ilkeleriKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
13TMS ile yapılan çalışma örnekleriKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
14Temel görüntüleme uygulamalarının değerlendirilmesiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
Kaynak
1- Gazzaniga, M., & Ivry, R. B. (2013). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind: Fourth International Student Edition. WW Norton. 2- Ward, J. (2015). The student's guide to cognitive neuroscience. Psychology Press.
Dersin öğretim elemanının sağladığı slaytlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59