Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI I-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersin YardımcılarıDijital Kaynaklar (Ders Videosu, dijital içerikler (.pptx, .pdf vb.)
Dersin AmacıBilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgi Teknolojileri Temel Kavramlar,

,Bilgisayar Tarihi,Donanım ve Çevre Birimleri,Bilgi Teknolojileri, sayı sistemleri ve sayı sistemleri organizasyonu
,Bilgisayar Ağları ve İnternet,Kelime İşlemci Programı (Office Programları Word),Kelime İşlemcilerde Bilgi ve Belge Yönetimi,Sunum Teknolojileri ,Sunum Yapabilme ve İçerik Yönetimi,Hesap Tabloları (M. Excel, vb.),Hesap Tabloları (M. Excel, vb.) ,İnternet Teknolojileri /Taşınabilir Teknolojiler,Sosyal Ağlar
,Teknoloji, Toplum ve İnsan
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilişim teknolojilerini değerlendirir.10, 11, 16, 23, 4, 8, 9A
1.1. Bilişim teknolojilerinin kullanım alanlarını açıklar.10, 11, 14, 16, 8, 9A
1.2. Bilişim teknolojilerinin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır.10, 11, 14, 16, 8, 9A
1.3. Bilgisayar sistemlerinin alt yapılarını tartışır.10, 11, 12, 14, 8, 9A
2. Bilgi teknolojileri sürecini değerlendirir.12, 14, 16, 23, 9A
2.1. Bilgisayardaki işletim sistemlerini ayırt eder.11, 13, 14, 8, 9A
2.2. İşletim sistemlerindeki hataları çözer.11, 14, 16, 8, 9A
3. Bilgi teknolojilerini değerlendirir.11, 14, 20, 8, 9A
3.1. Kelime işlem ve sunum programlarını kullanır.10, 11, 12, 13, 8, 9A
3.2. Kendi sosyal medya hesaplarını yönetir.10, 11, 14, 16, 8, 9A
3.3 Hesap tablosu programlarını yönetir.11, 12, 13, 14, 8, 9A
4. Yazılım programlamadaki temel kavramları, yazılım geliştirme sürecini ve bilgi sistemlerindeki güvenliği özetler. 10, 13, 16, 4, 9A
5. Türkiye’de bilgi sistemleri, buradaki verilerin mahremiyeti ve karşılaşılan zorlukları değerlendirir.10, 11, 12, 13, 16, 17, 23, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilgi Teknolojileri Temel Kavramlar,

Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
2Bilgisayar Tarihi Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
3Donanım ve Çevre BirimleriDijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
4Bilgi Teknolojileri, sayı sistemleri ve sayı sistemleri organizasyonu
Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
5Bilgisayar Ağları ve İnternetDijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
6Kelime İşlemci Programı (Office Programları Word) Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
7Kelime İşlemcilerde Bilgi ve Belge Yönetimi Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
8Sunum Teknolojileri Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
9Sunum Yapabilme ve İçerik Yönetimi Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
10Hesap Tabloları (M. Excel, vb.) Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
11Hesap Tabloları (M. Excel, vb.) Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
12İnternet Teknolojileri /Taşınabilir Teknolojiler Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
13Sosyal Ağlar
Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
14Teknoloji, Toplum ve İnsan
Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
Kaynak
Temel Bilgi Teknolojileri, Nobel Yayıncılık, Yazar: İbrahim Halil Sugözü
Dijital Kaynaklar, Yayınlar, Örnek Bilgisayar Uygulamaları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)58
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI I-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersin YardımcılarıDijital Kaynaklar (Ders Videosu, dijital içerikler (.pptx, .pdf vb.)
Dersin AmacıBilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgi Teknolojileri Temel Kavramlar,

,Bilgisayar Tarihi,Donanım ve Çevre Birimleri,Bilgi Teknolojileri, sayı sistemleri ve sayı sistemleri organizasyonu
,Bilgisayar Ağları ve İnternet,Kelime İşlemci Programı (Office Programları Word),Kelime İşlemcilerde Bilgi ve Belge Yönetimi,Sunum Teknolojileri ,Sunum Yapabilme ve İçerik Yönetimi,Hesap Tabloları (M. Excel, vb.),Hesap Tabloları (M. Excel, vb.) ,İnternet Teknolojileri /Taşınabilir Teknolojiler,Sosyal Ağlar
,Teknoloji, Toplum ve İnsan
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilişim teknolojilerini değerlendirir.10, 11, 16, 23, 4, 8, 9A
1.1. Bilişim teknolojilerinin kullanım alanlarını açıklar.10, 11, 14, 16, 8, 9A
1.2. Bilişim teknolojilerinin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır.10, 11, 14, 16, 8, 9A
1.3. Bilgisayar sistemlerinin alt yapılarını tartışır.10, 11, 12, 14, 8, 9A
2. Bilgi teknolojileri sürecini değerlendirir.12, 14, 16, 23, 9A
2.1. Bilgisayardaki işletim sistemlerini ayırt eder.11, 13, 14, 8, 9A
2.2. İşletim sistemlerindeki hataları çözer.11, 14, 16, 8, 9A
3. Bilgi teknolojilerini değerlendirir.11, 14, 20, 8, 9A
3.1. Kelime işlem ve sunum programlarını kullanır.10, 11, 12, 13, 8, 9A
3.2. Kendi sosyal medya hesaplarını yönetir.10, 11, 14, 16, 8, 9A
3.3 Hesap tablosu programlarını yönetir.11, 12, 13, 14, 8, 9A
4. Yazılım programlamadaki temel kavramları, yazılım geliştirme sürecini ve bilgi sistemlerindeki güvenliği özetler. 10, 13, 16, 4, 9A
5. Türkiye’de bilgi sistemleri, buradaki verilerin mahremiyeti ve karşılaşılan zorlukları değerlendirir.10, 11, 12, 13, 16, 17, 23, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilgi Teknolojileri Temel Kavramlar,

Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
2Bilgisayar Tarihi Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
3Donanım ve Çevre BirimleriDijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
4Bilgi Teknolojileri, sayı sistemleri ve sayı sistemleri organizasyonu
Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
5Bilgisayar Ağları ve İnternetDijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
6Kelime İşlemci Programı (Office Programları Word) Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
7Kelime İşlemcilerde Bilgi ve Belge Yönetimi Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
8Sunum Teknolojileri Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
9Sunum Yapabilme ve İçerik Yönetimi Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
10Hesap Tabloları (M. Excel, vb.) Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
11Hesap Tabloları (M. Excel, vb.) Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
12İnternet Teknolojileri /Taşınabilir Teknolojiler Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
13Sosyal Ağlar
Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
14Teknoloji, Toplum ve İnsan
Dijital Kaynak Ders notu (pptx, pdf, ders videosu) verilecektir.
Kaynak
Temel Bilgi Teknolojileri, Nobel Yayıncılık, Yazar: İbrahim Halil Sugözü
Dijital Kaynaklar, Yayınlar, Örnek Bilgisayar Uygulamaları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:30Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:31