Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ II-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÜst ve alt ekstremite kliniği, boyun ve yüz bölgesi kasları ile eklemleri, visserocranium ve neurocranium kemikleri, sırt, abdomen, thorax, pectoral bölge kasları ve columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri hakkında bilgilendirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri I,Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri II,Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi anatomisi ve kasları,Sırt, boyun, ense bölgesi kasları I,Sırt, boyun, ense bölgesi kasları II,Neurocranium kemikleri, Viscerocranium kemikleri,Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kasları,Üst ekstremite kliniği I,Üst ekstremite kliniği II,Alt ekstremite kliniği I,Alt ekstremite kliniği II,Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması I,Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketlerini açıklar. 11, 9A, D
Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi kaslarını açıklar.11, 9A, D
Sırt, boyun ve ense bölgesi kaslarını açıklar.11, 9A, D
Neurocranium kemiklerini açıklar.11, 9A, D
Visserocranium kemiklerini açıklar.11, 9A, D
Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kaslarını açıklar.11, 9A, D
Üst ekstremite kliniğini açıklar.11, 9A, D
Alt ekstremite kliniğini açıklar.11, 9A, D
Üst ve alt ekstremite kliniği konusunda yorum yapar.11, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri Imebis notu
2Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri IImebis notu
3Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi anatomisi ve kaslarımebis notu
4Sırt, boyun, ense bölgesi kasları Imebis notu
5Sırt, boyun, ense bölgesi kasları IImebis notu
6Neurocranium kemiklerimebis notu
7 Viscerocranium kemiklerimebis notu
8Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kaslarımebis notu
9Üst ekstremite kliniği Imebis notu
10Üst ekstremite kliniği IImebis notu
11Alt ekstremite kliniği Imebis notu
12Alt ekstremite kliniği IImebis notu
13Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması Imebis notu
14Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması IImebis notu
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
X
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
X
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı4520
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ II-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÜst ve alt ekstremite kliniği, boyun ve yüz bölgesi kasları ile eklemleri, visserocranium ve neurocranium kemikleri, sırt, abdomen, thorax, pectoral bölge kasları ve columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri hakkında bilgilendirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri I,Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri II,Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi anatomisi ve kasları,Sırt, boyun, ense bölgesi kasları I,Sırt, boyun, ense bölgesi kasları II,Neurocranium kemikleri, Viscerocranium kemikleri,Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kasları,Üst ekstremite kliniği I,Üst ekstremite kliniği II,Alt ekstremite kliniği I,Alt ekstremite kliniği II,Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması I,Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketlerini açıklar. 11, 9A, D
Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi kaslarını açıklar.11, 9A, D
Sırt, boyun ve ense bölgesi kaslarını açıklar.11, 9A, D
Neurocranium kemiklerini açıklar.11, 9A, D
Visserocranium kemiklerini açıklar.11, 9A, D
Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kaslarını açıklar.11, 9A, D
Üst ekstremite kliniğini açıklar.11, 9A, D
Alt ekstremite kliniğini açıklar.11, 9A, D
Üst ve alt ekstremite kliniği konusunda yorum yapar.11, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri Imebis notu
2Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri IImebis notu
3Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi anatomisi ve kaslarımebis notu
4Sırt, boyun, ense bölgesi kasları Imebis notu
5Sırt, boyun, ense bölgesi kasları IImebis notu
6Neurocranium kemiklerimebis notu
7 Viscerocranium kemiklerimebis notu
8Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kaslarımebis notu
9Üst ekstremite kliniği Imebis notu
10Üst ekstremite kliniği IImebis notu
11Alt ekstremite kliniği Imebis notu
12Alt ekstremite kliniği IImebis notu
13Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması Imebis notu
14Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması IImebis notu
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
X
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
X
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:30Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:31