Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞAM DÖNGÜSÜ VE BESLENME-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hilal HIZLI GÜLDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere insanın yaşam döngüsü basamakları ile beslenme modellerini tanıtmak ve yaşam döngüsü ve beslenme arasındaki ilişkiyi kavratmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşam döngüsünün tanımı,Beslenmenin yaşam döngüsündeki yeri ve önemi,Bazı canlı türlerinin yaşam döngüleri,İnsanın yaşam döngüsü,Gebe ve emzikli kadınların temel beslenmesi,Çocukların temel beslenmesi,Yaşlıların temel beslenmesi,İşçilerin temel beslenmesi,Sporcuların temel beslenmesi,İnsanın farklı yaşam evrelerinde sağlıklı beslenme modelleri,Dört yapraklı yonca modeli,Besin piramidi,Akdeniz beslenme modeli,DASH Beslenme modeli; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Yaşam döngüsünü sınıflandırır.10, 16, 9A, E
2. İnsan yaşam döngüsünün aşamalarını açıklar.10, 16, 9A, E
3. Kendi yaşam döngüsünün hangi aşamada olduğunu ifade eder.10, 16, 9A, E
4. Beslenme ve yaşam döngüsü arasındaki ilişkiyi açıklar.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşam döngüsünün tanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Beslenmenin yaşam döngüsündeki yeri ve önemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Bazı canlı türlerinin yaşam döngüleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İnsanın yaşam döngüsüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Gebe ve emzikli kadınların temel beslenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Çocukların temel beslenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Yaşlıların temel beslenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İşçilerin temel beslenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Sporcuların temel beslenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İnsanın farklı yaşam evrelerinde sağlıklı beslenme modelleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Dört yapraklı yonca modeliÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Besin piramidiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Akdeniz beslenme modeliÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14DASH Beslenme modeliÖnceki haftaların konularının çalışılması
Kaynak
Ders notları, Powerpoint sunum dosyaları.
1. Wardlaw G, Smith A. Contemporary Nutrition: A Functional Approach. McGraw-Hill Education, UK, 2014. 2. Mahan L, Escott-Stump S, Raymond J. Krause’s Food and the Nutrition Care Process. Elsevier Saunders, Missouri, 2012. 3. Baysal A. Beslenme. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2012. 4. Mahan LK, Stump SE. Krause's Food & Nutrition Therapy. Elseiver, USA, 2010. 5. Gibney M, Lanham-New SA, Cassidy A, Vorster HH (Eds). Introduction to Human Nutrition. Wiley-Blackwell, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme1400
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1400
Okul Dışı Diğer Faaliyetler100
Proje Sunumu / Seminer100
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı100
Ara Sınav ve Hazırlığı11717
Genel Sınav ve Hazırlığı12727
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)72
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(72/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞAM DÖNGÜSÜ VE BESLENME-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hilal HIZLI GÜLDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere insanın yaşam döngüsü basamakları ile beslenme modellerini tanıtmak ve yaşam döngüsü ve beslenme arasındaki ilişkiyi kavratmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşam döngüsünün tanımı,Beslenmenin yaşam döngüsündeki yeri ve önemi,Bazı canlı türlerinin yaşam döngüleri,İnsanın yaşam döngüsü,Gebe ve emzikli kadınların temel beslenmesi,Çocukların temel beslenmesi,Yaşlıların temel beslenmesi,İşçilerin temel beslenmesi,Sporcuların temel beslenmesi,İnsanın farklı yaşam evrelerinde sağlıklı beslenme modelleri,Dört yapraklı yonca modeli,Besin piramidi,Akdeniz beslenme modeli,DASH Beslenme modeli; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Yaşam döngüsünü sınıflandırır.10, 16, 9A, E
2. İnsan yaşam döngüsünün aşamalarını açıklar.10, 16, 9A, E
3. Kendi yaşam döngüsünün hangi aşamada olduğunu ifade eder.10, 16, 9A, E
4. Beslenme ve yaşam döngüsü arasındaki ilişkiyi açıklar.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşam döngüsünün tanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Beslenmenin yaşam döngüsündeki yeri ve önemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Bazı canlı türlerinin yaşam döngüleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İnsanın yaşam döngüsüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Gebe ve emzikli kadınların temel beslenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Çocukların temel beslenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Yaşlıların temel beslenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İşçilerin temel beslenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Sporcuların temel beslenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İnsanın farklı yaşam evrelerinde sağlıklı beslenme modelleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Dört yapraklı yonca modeliÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Besin piramidiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Akdeniz beslenme modeliÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14DASH Beslenme modeliÖnceki haftaların konularının çalışılması
Kaynak
Ders notları, Powerpoint sunum dosyaları.
1. Wardlaw G, Smith A. Contemporary Nutrition: A Functional Approach. McGraw-Hill Education, UK, 2014. 2. Mahan L, Escott-Stump S, Raymond J. Krause’s Food and the Nutrition Care Process. Elsevier Saunders, Missouri, 2012. 3. Baysal A. Beslenme. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2012. 4. Mahan LK, Stump SE. Krause's Food & Nutrition Therapy. Elseiver, USA, 2010. 5. Gibney M, Lanham-New SA, Cassidy A, Vorster HH (Eds). Introduction to Human Nutrition. Wiley-Blackwell, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57