Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANA VE ÇOCUK BESLENMESİ-Güz Dönemi2+33,56
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Merve PEHLİVAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hülya YILMAZ ÖNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri anne ve çocuk beslenmesinin önemi, gebelik ve emziklilik dönemindeki fizyolojik, metabolik ve endokrin değişiklikleri ve beslenme ile ilgili etkileşimlerinin belirlenmesi, bebek beslenmesinde anne sütünün önemi ve özellikleri, hazır/ticari formülalar ve özellikleri,tamamlayıcı beslenme, büyüme-gelişmenin izlenmesi ve değerlendirilmesi, okul öncesi, okul ve adolesan döneminde beslenme özellikleri, beslenmeye ilişkin sorunlar ve çözüm önerileri konularında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dünyada ve Türkiye’de anne ve çocuk beslenmesinin önemi,Gebelik döneminde beslenme,Emziklilik döneminde beslenme,Bebeklik (0-1 yaş) döneminde beslenme ve Anne sütü (0-6 ay),Bebeklik (0-1 yaş) döneminde beslenme ve Tamamlayıcı beslenme (6-12 ay),Bebeklik (0-1 yaş) döneminde beslenme ve İnek sütü, formülalar ve diğer ticari ürünler,Bebeklik döneminde sık görülen beslenme sorunları ve öneriler,Bebek, okul öncesi, okul dönemi ve çocukluk döneminde büyüme-gelişmenin değerlendirilmesi ve izlenmesi,Okul öncesi dönemde beslenme,Okul öncesi dönemde sık görülen beslenme sorunları ve öneriler,Okul döneminde beslenme,Adolesan dönemde beslenme,Okul ve adolesan döneminde sık görülen beslenme sorunları ve öneriler,Bebeklik, çocukluk ve adolesan dönemlerinde büyümenin değerlendirilmesi ve izlenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Gebelik ve laktasyon dönemine ilişkin beslenme özelliklerini tanımlar.10, 13, 16, 4, 9A, E
2. Gereksinimleri karşılayacak menüleri planlar.10, 13, 16, 4, 9A, E
3. Bebek (0-1yaş) beslenmesinde anne sütünün önemini ve içeriğini açıklar.10, 13, 16, 4, 9A, E
4. Bebeklik (0-1 yaş) döneminde tamamlayıcı besin çeşitlerini, içeriklerini, başlanma zamanını ve tamamlayıcı beslenme uygulamaları sırasında ortaya çıkan sorunları değerlendirir.10, 13, 16, 4, 9A, E
5. Çocukluk (okul öncesi ve okul) ve adolesan dönemine ilişkin beslenme özelliklerini analiz eder.10, 13, 16, 4, 9A, E
6. Büyüme ve gelişme özelliklerini açıklar.10, 13, 16, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dünyada ve Türkiye’de anne ve çocuk beslenmesinin önemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Gebelik döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Emziklilik döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Bebeklik (0-1 yaş) döneminde beslenme ve Anne sütü (0-6 ay)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Bebeklik (0-1 yaş) döneminde beslenme ve Tamamlayıcı beslenme (6-12 ay)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Bebeklik (0-1 yaş) döneminde beslenme ve İnek sütü, formülalar ve diğer ticari ürünlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Bebeklik döneminde sık görülen beslenme sorunları ve önerilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Bebek, okul öncesi, okul dönemi ve çocukluk döneminde büyüme-gelişmenin değerlendirilmesi ve izlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Okul öncesi dönemde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Okul öncesi dönemde sık görülen beslenme sorunları ve önerilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Okul döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Adolesan dönemde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Okul ve adolesan döneminde sık görülen beslenme sorunları ve önerilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Bebeklik, çocukluk ve adolesan dönemlerinde büyümenin değerlendirilmesi ve izlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders notları, Powerpoint sunum dosyaları.
1. Mahan K, Arlin M. Krause’s Food, Nutrition and diet therapy 12th edition Elsevier, 2010. 2. Lawrence RA, Lawrence MR.Breastfeeding. A guıde fort he medical profession. 7th edition. Mosby Elsevier. 2011. 3. American Academy of Pediatrics. Pediatric Nutrition Handbook. Sixth Edition. 2009. 4. Gökçay G. Garipağaoğlu M. Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Beslenme Saga Yayınları 2002. 5. American Academy of Pediatrics. Nutrition. Bright Futures. Third Edition. 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı111
Ara Sınav ve Hazırlığı11717
Genel Sınav ve Hazırlığı13333
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)168
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANA VE ÇOCUK BESLENMESİ-Güz Dönemi2+33,56
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Merve PEHLİVAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hülya YILMAZ ÖNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri anne ve çocuk beslenmesinin önemi, gebelik ve emziklilik dönemindeki fizyolojik, metabolik ve endokrin değişiklikleri ve beslenme ile ilgili etkileşimlerinin belirlenmesi, bebek beslenmesinde anne sütünün önemi ve özellikleri, hazır/ticari formülalar ve özellikleri,tamamlayıcı beslenme, büyüme-gelişmenin izlenmesi ve değerlendirilmesi, okul öncesi, okul ve adolesan döneminde beslenme özellikleri, beslenmeye ilişkin sorunlar ve çözüm önerileri konularında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dünyada ve Türkiye’de anne ve çocuk beslenmesinin önemi,Gebelik döneminde beslenme,Emziklilik döneminde beslenme,Bebeklik (0-1 yaş) döneminde beslenme ve Anne sütü (0-6 ay),Bebeklik (0-1 yaş) döneminde beslenme ve Tamamlayıcı beslenme (6-12 ay),Bebeklik (0-1 yaş) döneminde beslenme ve İnek sütü, formülalar ve diğer ticari ürünler,Bebeklik döneminde sık görülen beslenme sorunları ve öneriler,Bebek, okul öncesi, okul dönemi ve çocukluk döneminde büyüme-gelişmenin değerlendirilmesi ve izlenmesi,Okul öncesi dönemde beslenme,Okul öncesi dönemde sık görülen beslenme sorunları ve öneriler,Okul döneminde beslenme,Adolesan dönemde beslenme,Okul ve adolesan döneminde sık görülen beslenme sorunları ve öneriler,Bebeklik, çocukluk ve adolesan dönemlerinde büyümenin değerlendirilmesi ve izlenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Gebelik ve laktasyon dönemine ilişkin beslenme özelliklerini tanımlar.10, 13, 16, 4, 9A, E
2. Gereksinimleri karşılayacak menüleri planlar.10, 13, 16, 4, 9A, E
3. Bebek (0-1yaş) beslenmesinde anne sütünün önemini ve içeriğini açıklar.10, 13, 16, 4, 9A, E
4. Bebeklik (0-1 yaş) döneminde tamamlayıcı besin çeşitlerini, içeriklerini, başlanma zamanını ve tamamlayıcı beslenme uygulamaları sırasında ortaya çıkan sorunları değerlendirir.10, 13, 16, 4, 9A, E
5. Çocukluk (okul öncesi ve okul) ve adolesan dönemine ilişkin beslenme özelliklerini analiz eder.10, 13, 16, 4, 9A, E
6. Büyüme ve gelişme özelliklerini açıklar.10, 13, 16, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dünyada ve Türkiye’de anne ve çocuk beslenmesinin önemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Gebelik döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Emziklilik döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Bebeklik (0-1 yaş) döneminde beslenme ve Anne sütü (0-6 ay)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Bebeklik (0-1 yaş) döneminde beslenme ve Tamamlayıcı beslenme (6-12 ay)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Bebeklik (0-1 yaş) döneminde beslenme ve İnek sütü, formülalar ve diğer ticari ürünlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Bebeklik döneminde sık görülen beslenme sorunları ve önerilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Bebek, okul öncesi, okul dönemi ve çocukluk döneminde büyüme-gelişmenin değerlendirilmesi ve izlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Okul öncesi dönemde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Okul öncesi dönemde sık görülen beslenme sorunları ve önerilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Okul döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Adolesan dönemde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Okul ve adolesan döneminde sık görülen beslenme sorunları ve önerilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Bebeklik, çocukluk ve adolesan dönemlerinde büyümenin değerlendirilmesi ve izlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders notları, Powerpoint sunum dosyaları.
1. Mahan K, Arlin M. Krause’s Food, Nutrition and diet therapy 12th edition Elsevier, 2010. 2. Lawrence RA, Lawrence MR.Breastfeeding. A guıde fort he medical profession. 7th edition. Mosby Elsevier. 2011. 3. American Academy of Pediatrics. Pediatric Nutrition Handbook. Sixth Edition. 2009. 4. Gökçay G. Garipağaoğlu M. Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Beslenme Saga Yayınları 2002. 5. American Academy of Pediatrics. Nutrition. Bright Futures. Third Edition. 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57