Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAPI MALZEMESİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Eyüp ŞİŞMAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Eyüp ŞİŞMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYapı malzemelerinin özelliklerini ve bu özelliklerin iç yapı ile ilişkilerini tanıtmak; malzeme ile ilgili standartları, yasa ve yönetmelikleri tanıtmak, buna uygun malzeme üretiminin koşullarını ve üretim yöntemini açıklamak, farklı ortam koşullarında oluşacak hasar türlerini ve hasar oranlarını tanıtmak, kusurları malzemenin fiziksel ve kimyasal özelliklerine bağlı olarak açıklamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş (Malzeme seçimi),Demirli Metaller,Çelik, Alüminyum,Beton bileşenleri (Agregalar),Beton bileşenleri (Agregalar),Beton bileşenleri (Agregalar),Bağlayıcı maddeler ve çimento,Beton karma suyu ve katkılar, Beton ve üretim aşamaları,Ara Sınav,Sertleşmiş beton özellikleri,Beton karışım Hesapları,Beton karışım Hesapları,Özel betonlar,Taze Beton özellikleri
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-İnşaat mühendisliğindeki uygulamaları açısından en önemli yeri tutan yapı malzemelerini tanır. 2-Eldeki malzemeyi en uygun şekilde kullanma bilgi ve becerisini kazanır. 3-Yapı malzemelerinin uygunluğunun ve/veya istenen ürün performansının kontrolünü yapabilme becerisi kazanır. 4-Yapı malzemesini gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisini kazanır. 5-Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.12, 14, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş (Malzeme seçimi)
2Demirli Metaller
3Çelik, Alüminyum
4Beton bileşenleri (Agregalar)
5Beton bileşenleri (Agregalar)
6Beton bileşenleri (Agregalar)
7Bağlayıcı maddeler ve çimento
8Beton karma suyu ve katkılar, Beton ve üretim aşamaları
9Ara Sınav
10Sertleşmiş beton özellikleri
11Beton karışım Hesapları
12Beton karışım Hesapları
13Özel betonlar
14Taze Beton özellikleri
Kaynak
A.M.NEVİLLE, “Properties of Concrete”, IV.Edition, 2000. M.S. MAMLOUK ve/and J.P. ZANIEWSKI, “Materials for Civil and Construction Engineers”, Prentice Hall, II. Baskı, 2011. Beton Dokuz Eylül Üniversitesi 2012 Bülent BARADAN-Halit YAZICI-Serdar AYDIN T.ERDOĞAN, “Beton”, METU Press, 2003.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme2510
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)151
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(151/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAPI MALZEMESİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Eyüp ŞİŞMAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Eyüp ŞİŞMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYapı malzemelerinin özelliklerini ve bu özelliklerin iç yapı ile ilişkilerini tanıtmak; malzeme ile ilgili standartları, yasa ve yönetmelikleri tanıtmak, buna uygun malzeme üretiminin koşullarını ve üretim yöntemini açıklamak, farklı ortam koşullarında oluşacak hasar türlerini ve hasar oranlarını tanıtmak, kusurları malzemenin fiziksel ve kimyasal özelliklerine bağlı olarak açıklamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş (Malzeme seçimi),Demirli Metaller,Çelik, Alüminyum,Beton bileşenleri (Agregalar),Beton bileşenleri (Agregalar),Beton bileşenleri (Agregalar),Bağlayıcı maddeler ve çimento,Beton karma suyu ve katkılar, Beton ve üretim aşamaları,Ara Sınav,Sertleşmiş beton özellikleri,Beton karışım Hesapları,Beton karışım Hesapları,Özel betonlar,Taze Beton özellikleri
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-İnşaat mühendisliğindeki uygulamaları açısından en önemli yeri tutan yapı malzemelerini tanır. 2-Eldeki malzemeyi en uygun şekilde kullanma bilgi ve becerisini kazanır. 3-Yapı malzemelerinin uygunluğunun ve/veya istenen ürün performansının kontrolünü yapabilme becerisi kazanır. 4-Yapı malzemesini gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisini kazanır. 5-Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.12, 14, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş (Malzeme seçimi)
2Demirli Metaller
3Çelik, Alüminyum
4Beton bileşenleri (Agregalar)
5Beton bileşenleri (Agregalar)
6Beton bileşenleri (Agregalar)
7Bağlayıcı maddeler ve çimento
8Beton karma suyu ve katkılar, Beton ve üretim aşamaları
9Ara Sınav
10Sertleşmiş beton özellikleri
11Beton karışım Hesapları
12Beton karışım Hesapları
13Özel betonlar
14Taze Beton özellikleri
Kaynak
A.M.NEVİLLE, “Properties of Concrete”, IV.Edition, 2000. M.S. MAMLOUK ve/and J.P. ZANIEWSKI, “Materials for Civil and Construction Engineers”, Prentice Hall, II. Baskı, 2011. Beton Dokuz Eylül Üniversitesi 2012 Bülent BARADAN-Halit YAZICI-Serdar AYDIN T.ERDOĞAN, “Beton”, METU Press, 2003.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03