Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİNAMİK-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG
Dersi VerenlerProf.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG
Dersin YardımcılarıMert ÖZTÜRK
Dersin AmacıParçacık ve rijit cisimlerde kinematik ve kinetiğinin temel prensiplerini öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve Dinamiğin İlkeleri,Parçacık Kinematiği: Doğrusal Hareket,Parçacık Kinematiği: Eğrisel Hareket,Bağıl Hareket,Bağımlı Hareket,Parçacık Kinetiği, Newton'un Hareket Kanunları,İş ve Enerji,İmpuls ve Momentum,Açısal İmpuls ve Momentum,Parçacık Sistemlerinin Kinetiği,Rijit Cismin Düzlemsel Kinematiği,Ani Dönme Merkezi,Rijit Cismin Düzlemsel Kinetiği,Rijit Cismin Üç Boyutlu Kinematiği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Parçacık ve rigid cisim kinematiği ve kinetiği denklemlerini kullanarak, konum, hız, ivme hesaplarını yapar. 12, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
2. Serbest cisim diyagramı ve kinetic diyagramı üstünden hareket denklemlerini yazarak cisimde harekete neden olan kuvvetleri/momentleri hesaplar. 12, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
3. Skaler ya da vektörel yapıdaki kinematik ve kinetik denklemleri kullanarak dinamik problemler çözer.12, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
4. Parçacık ya da rijit cismin dinamiği problemleri enerji ya da impuls momentum prensiplerini kullanarak çözer.12, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve Dinamiğin İlkeleri
2Parçacık Kinematiği: Doğrusal Hareket
3Parçacık Kinematiği: Eğrisel Hareket
4Bağıl Hareket
5Bağımlı Hareket
6Parçacık Kinetiği, Newton'un Hareket Kanunları
7İş ve Enerji
8İmpuls ve Momentum
9Açısal İmpuls ve Momentum
10Parçacık Sistemlerinin Kinetiği
11Rijit Cismin Düzlemsel Kinematiği
12Ani Dönme Merkezi
13Rijit Cismin Düzlemsel Kinetiği
14Rijit Cismin Üç Boyutlu Kinematiği
Kaynak
Hibbeler, R. C., "Engineering Mechanics: Dynamics in SI Units", 14. Baskı (2017), Pearson. ISBN: 9781292088723
Omurtag, M. H., “Dinamik Mühendislik Mekaniği”, 3. Baskı (2015), Birsen Yayınevi. ISBN: 9789755115566

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21734
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİNAMİK-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG
Dersi VerenlerProf.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG
Dersin YardımcılarıMert ÖZTÜRK
Dersin AmacıParçacık ve rijit cisimlerde kinematik ve kinetiğinin temel prensiplerini öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve Dinamiğin İlkeleri,Parçacık Kinematiği: Doğrusal Hareket,Parçacık Kinematiği: Eğrisel Hareket,Bağıl Hareket,Bağımlı Hareket,Parçacık Kinetiği, Newton'un Hareket Kanunları,İş ve Enerji,İmpuls ve Momentum,Açısal İmpuls ve Momentum,Parçacık Sistemlerinin Kinetiği,Rijit Cismin Düzlemsel Kinematiği,Ani Dönme Merkezi,Rijit Cismin Düzlemsel Kinetiği,Rijit Cismin Üç Boyutlu Kinematiği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Parçacık ve rigid cisim kinematiği ve kinetiği denklemlerini kullanarak, konum, hız, ivme hesaplarını yapar. 12, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
2. Serbest cisim diyagramı ve kinetic diyagramı üstünden hareket denklemlerini yazarak cisimde harekete neden olan kuvvetleri/momentleri hesaplar. 12, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
3. Skaler ya da vektörel yapıdaki kinematik ve kinetik denklemleri kullanarak dinamik problemler çözer.12, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
4. Parçacık ya da rijit cismin dinamiği problemleri enerji ya da impuls momentum prensiplerini kullanarak çözer.12, 14, 16, 6, 8, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve Dinamiğin İlkeleri
2Parçacık Kinematiği: Doğrusal Hareket
3Parçacık Kinematiği: Eğrisel Hareket
4Bağıl Hareket
5Bağımlı Hareket
6Parçacık Kinetiği, Newton'un Hareket Kanunları
7İş ve Enerji
8İmpuls ve Momentum
9Açısal İmpuls ve Momentum
10Parçacık Sistemlerinin Kinetiği
11Rijit Cismin Düzlemsel Kinematiği
12Ani Dönme Merkezi
13Rijit Cismin Düzlemsel Kinetiği
14Rijit Cismin Üç Boyutlu Kinematiği
Kaynak
Hibbeler, R. C., "Engineering Mechanics: Dynamics in SI Units", 14. Baskı (2017), Pearson. ISBN: 9781292088723
Omurtag, M. H., “Dinamik Mühendislik Mekaniği”, 3. Baskı (2015), Birsen Yayınevi. ISBN: 9789755115566

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03