Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜHENDİSLİK VE GEOMETRİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGeometrici anlamına gelen mühendislik kelimesinin kökenine uygun tasarımların geometrik olarak açıklanması ve zihinlerde şekil bilgisinin geliştirilerek mühendislik tasarımlarının yapılmasını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Geometri ve mühendislik tanımları,Geometrinin tarihi gelişimi,Bilim ve geometri,Bilgisayar ve geometri,Geometri-matematik ilişkileri,Türev ve integral geometrileri,Geometri ve mühendislik planları,Baraj geometri çeşit ve basit hesaplamaları,Kemer, kubbe ve tonozlar,Yol ve tünel geometrisi,Geometrik denklem çözüm usulleri,Geomatik ve mühendislik,Kesirli (fraktal) geometri,Tasarı geometri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mühendislikle geometrinin ilişkisini tarif eder. 12, 14, 16, 6, 8, 9A, E
Mühendislik problemlerinin çözüm metotlarını ifade eder.12, 14, 16, 6, 8, 9A, E
Mühendislik projesi tasarlar. 12, 14, 16, 6, 8, 9A, E
Problemleri analiz eder.12, 14, 16, 6, 8, 9A, E
Bilimsel rapor hazırlar.12, 14, 16, 6, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geometri ve mühendislik tanımlarıKitap ve ders notlarını inceleme.
2Geometrinin tarihi gelişimiKitap ve ders notlarını inceleme.
3Bilim ve geometriKitap ve ders notlarını inceleme.
4Bilgisayar ve geometriKitap ve ders notlarını inceleme.
5Geometri-matematik ilişkileriKitap ve ders notlarını inceleme.
6Türev ve integral geometrileriKitap ve ders notlarını inceleme.
7Geometri ve mühendislik planlarıKitap ve ders notlarını inceleme.
8Baraj geometri çeşit ve basit hesaplamalarıKitap ve ders notlarını inceleme.
9Kemer, kubbe ve tonozlarKitap ve ders notlarını inceleme.
10Yol ve tünel geometrisiKitap ve ders notlarını inceleme.
11Geometrik denklem çözüm usulleriKitap ve ders notlarını inceleme.
12Geomatik ve mühendislikKitap ve ders notlarını inceleme.
13Kesirli (fraktal) geometriKitap ve ders notlarını inceleme.
14Tasarı geometriKitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Şen, Z., (2022). Geometrik Düşünce İlkeleri. İTÜ Yayınları. 115 sayfa.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi339
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı11818
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)67
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(67/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜHENDİSLİK VE GEOMETRİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGeometrici anlamına gelen mühendislik kelimesinin kökenine uygun tasarımların geometrik olarak açıklanması ve zihinlerde şekil bilgisinin geliştirilerek mühendislik tasarımlarının yapılmasını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Geometri ve mühendislik tanımları,Geometrinin tarihi gelişimi,Bilim ve geometri,Bilgisayar ve geometri,Geometri-matematik ilişkileri,Türev ve integral geometrileri,Geometri ve mühendislik planları,Baraj geometri çeşit ve basit hesaplamaları,Kemer, kubbe ve tonozlar,Yol ve tünel geometrisi,Geometrik denklem çözüm usulleri,Geomatik ve mühendislik,Kesirli (fraktal) geometri,Tasarı geometri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mühendislikle geometrinin ilişkisini tarif eder. 12, 14, 16, 6, 8, 9A, E
Mühendislik problemlerinin çözüm metotlarını ifade eder.12, 14, 16, 6, 8, 9A, E
Mühendislik projesi tasarlar. 12, 14, 16, 6, 8, 9A, E
Problemleri analiz eder.12, 14, 16, 6, 8, 9A, E
Bilimsel rapor hazırlar.12, 14, 16, 6, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geometri ve mühendislik tanımlarıKitap ve ders notlarını inceleme.
2Geometrinin tarihi gelişimiKitap ve ders notlarını inceleme.
3Bilim ve geometriKitap ve ders notlarını inceleme.
4Bilgisayar ve geometriKitap ve ders notlarını inceleme.
5Geometri-matematik ilişkileriKitap ve ders notlarını inceleme.
6Türev ve integral geometrileriKitap ve ders notlarını inceleme.
7Geometri ve mühendislik planlarıKitap ve ders notlarını inceleme.
8Baraj geometri çeşit ve basit hesaplamalarıKitap ve ders notlarını inceleme.
9Kemer, kubbe ve tonozlarKitap ve ders notlarını inceleme.
10Yol ve tünel geometrisiKitap ve ders notlarını inceleme.
11Geometrik denklem çözüm usulleriKitap ve ders notlarını inceleme.
12Geomatik ve mühendislikKitap ve ders notlarını inceleme.
13Kesirli (fraktal) geometriKitap ve ders notlarını inceleme.
14Tasarı geometriKitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Şen, Z., (2022). Geometrik Düşünce İlkeleri. İTÜ Yayınları. 115 sayfa.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03