Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ SÜREÇLERİ ANALİZİ VE TASARIMI-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yasin GÖÇGÜN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Özgür EROL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders iş süreçleriyle ilgili kavramları, iş süreci analizi ve tasarımı için yöntemleri tanımlar. Verimliliği ve etkinliği artırmak için iyi tasarlanmış iş süreçlerine sahip olmak ile endüstri mühendisliği uygulamaları arasındaki bağlantıya dair bir anlayış geliştirmeyi sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Süreç ve İş Süreçleri Kavramı,İş Süreçleri Analiz ve Tasarım çalışmalarının Endüstri Mühendisliğindeki yeri,İş Süreçleri Analiz ve Tasarımının kalite yönetimi ile ilişkisi,İş Süreçleri Analizinde yöntem ve yaklaşımlar,Örnek vaka çalışması,İş süreçlerinde paydaşların ve beklentilerinin analizi ,İş süreçlerinin modellenmesi (iş akış şemaları) ,İş Süreçleri Yönetimi kavramı ve kullanılan yazılımlar
,İş Süreçlerinde AS-IS ve TO-BE kavramının tanıtılması,İş Süreçleri için Performans Ölçütleri belirlenmesi,İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması ve tasarımı,İş Süreçleri ve Teknolojinin Önemi, E-ticaret açısından iş süreçleri,Final proje sunumları,Final proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Süreç ve iş süreçleri kavramlarını tanımlar.10, 14, 4, 9A, E, F
2. Süreç analizi ve tasarımının tanımını ve bu kavramların kalite yönetimi ve benzer programlarla ilişkisinı açıklar. 10, 14, 4, 9A, E, F
3. Süreç analizi yöntemleri ve metotlarını değerlendirir.10, 14, 2, 4, 9A, E, F
4. Süreçlerin yeniden tasarlanmasındaki yaklaşımlarını tanımlar.10, 14, 2, 4, 9A, E, F
5. Süreç performans ölçümü için kriterleri belirler. 10, 14, 2, 4, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Süreç ve İş Süreçleri KavramıDers Notları
2İş Süreçleri Analiz ve Tasarım çalışmalarının Endüstri Mühendisliğindeki yeriDers Notları
3İş Süreçleri Analiz ve Tasarımının kalite yönetimi ile ilişkisiDers Notları
4İş Süreçleri Analizinde yöntem ve yaklaşımlarDers Notları
5Örnek vaka çalışmasıDers Notları
6İş süreçlerinde paydaşların ve beklentilerinin analizi Ders Notları
7İş süreçlerinin modellenmesi (iş akış şemaları) Ders Notları
8İş Süreçleri Yönetimi kavramı ve kullanılan yazılımlar
Ders Notları
9İş Süreçlerinde AS-IS ve TO-BE kavramının tanıtılmasıDers Notları
10İş Süreçleri için Performans Ölçütleri belirlenmesiDers Notları
11İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması ve tasarımıDers Notları
12İş Süreçleri ve Teknolojinin Önemi, E-ticaret açısından iş süreçleriDers Notları
13Final proje sunumlarıProje Sunumları
14Final proje sunumlarıProje sunumları
Kaynak
Laguna, Manuel; Marklund, Johan. Business Process Modeling, Simulation and Design; Prentice Hall, 2005.; Seppanen, Marvin; Kumar, Sameer; Chandra, Charu; Process Analysis and Improvement; McGraw Hill, 2005.; Harvard Business Review Case Studies; ders notları power point slaytar; güncel makale, gazete haberleri.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme111
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5315
Okul Dışı Diğer Faaliyetler111
Proje Sunumu / Seminer5420
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı616
Ara Sınav ve Hazırlığı5525
Genel Sınav ve Hazırlığı8648
Performans Görevi, Bakım Planı8216
Toplam İş Yükü (Saat)174
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(174/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ SÜREÇLERİ ANALİZİ VE TASARIMI-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yasin GÖÇGÜN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Özgür EROL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders iş süreçleriyle ilgili kavramları, iş süreci analizi ve tasarımı için yöntemleri tanımlar. Verimliliği ve etkinliği artırmak için iyi tasarlanmış iş süreçlerine sahip olmak ile endüstri mühendisliği uygulamaları arasındaki bağlantıya dair bir anlayış geliştirmeyi sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Süreç ve İş Süreçleri Kavramı,İş Süreçleri Analiz ve Tasarım çalışmalarının Endüstri Mühendisliğindeki yeri,İş Süreçleri Analiz ve Tasarımının kalite yönetimi ile ilişkisi,İş Süreçleri Analizinde yöntem ve yaklaşımlar,Örnek vaka çalışması,İş süreçlerinde paydaşların ve beklentilerinin analizi ,İş süreçlerinin modellenmesi (iş akış şemaları) ,İş Süreçleri Yönetimi kavramı ve kullanılan yazılımlar
,İş Süreçlerinde AS-IS ve TO-BE kavramının tanıtılması,İş Süreçleri için Performans Ölçütleri belirlenmesi,İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması ve tasarımı,İş Süreçleri ve Teknolojinin Önemi, E-ticaret açısından iş süreçleri,Final proje sunumları,Final proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Süreç ve iş süreçleri kavramlarını tanımlar.10, 14, 4, 9A, E, F
2. Süreç analizi ve tasarımının tanımını ve bu kavramların kalite yönetimi ve benzer programlarla ilişkisinı açıklar. 10, 14, 4, 9A, E, F
3. Süreç analizi yöntemleri ve metotlarını değerlendirir.10, 14, 2, 4, 9A, E, F
4. Süreçlerin yeniden tasarlanmasındaki yaklaşımlarını tanımlar.10, 14, 2, 4, 9A, E, F
5. Süreç performans ölçümü için kriterleri belirler. 10, 14, 2, 4, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Süreç ve İş Süreçleri KavramıDers Notları
2İş Süreçleri Analiz ve Tasarım çalışmalarının Endüstri Mühendisliğindeki yeriDers Notları
3İş Süreçleri Analiz ve Tasarımının kalite yönetimi ile ilişkisiDers Notları
4İş Süreçleri Analizinde yöntem ve yaklaşımlarDers Notları
5Örnek vaka çalışmasıDers Notları
6İş süreçlerinde paydaşların ve beklentilerinin analizi Ders Notları
7İş süreçlerinin modellenmesi (iş akış şemaları) Ders Notları
8İş Süreçleri Yönetimi kavramı ve kullanılan yazılımlar
Ders Notları
9İş Süreçlerinde AS-IS ve TO-BE kavramının tanıtılmasıDers Notları
10İş Süreçleri için Performans Ölçütleri belirlenmesiDers Notları
11İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması ve tasarımıDers Notları
12İş Süreçleri ve Teknolojinin Önemi, E-ticaret açısından iş süreçleriDers Notları
13Final proje sunumlarıProje Sunumları
14Final proje sunumlarıProje sunumları
Kaynak
Laguna, Manuel; Marklund, Johan. Business Process Modeling, Simulation and Design; Prentice Hall, 2005.; Seppanen, Marvin; Kumar, Sameer; Chandra, Charu; Process Analysis and Improvement; McGraw Hill, 2005.; Harvard Business Review Case Studies; ders notları power point slaytar; güncel makale, gazete haberleri.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:50Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:51