Ders kapsamında yapılacak olan etkinlikler ile öğrencilerin toplumsal duyarlılık ve farkındalık, iş birliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini artırma, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturma yeterliliğinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders hakkında genel bilgi ve giriş, Toplumsal Hizmet Uygulamaları tanımı ve gelişimi,Ders kitaplarından ve diğer kaynaklardan yararlanarak, toplumsal hizmet uygulamaları konusunda yerel bakış açısı geliştirme.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,Projelerin sunumu ve değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturabilecektir.
E, F
1.1 Toplumsal bir problemin çözümüne yardımcı olurken, iletişim becerilerini geliştirir.
E, F
1.2 Toplumsal sorunları çözümü için, analitik düşünme yetkinliğini geliştirir.
E, F
1.3 Takım çalışması yaparken, görev bölümü ve sorumlulukları yerine getirme konusunda kendisini geliştirir.
E, F
2. Proje kapsamında gerekli uygulama tekniklerini kullanabilecektir.
E, F
2.1 Eğitim aldığı alanın dışındaki alanlarda, bilgisini geliştirir.
E, F
2.2 Yeni bilgiler edinme konusunda kendisini geliştirir.
E, F
2.3 Toplumsal sorunlara karşı yeni projeler üretilmesini planlar.
E, F
3. Öğrendiği uygulamalardan sonuç çıkararak diğer çalışmaları düzenleyebilecektir.
E, F
3.1 İletişim becerilerini diğer ders ve projelerinde kullanır.
E, F
3.2 Bilgiyi farklı kaynakları kullanarak tanımlar.
E, F
3.3 Öz değerlendirme becerisini geliştirir.
E, F
4. İlgili proje kapsamına ait bölümleri değerlendirebilecektir.
E, F
4.1 Proje kapsamına ait özellikleri belirler.
E, F
4.2 Toplumsal sorunları çözmede aktif katılım ile süreçleri yorumlar.
E, F
4.3 Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir.
E, F
5. İlgili proje kapsamında gerçekleşen çalışmaları tartışabilecektir.
E, F
5.1 Toplumsal sorunlara karşı çözümleri projeye uygun olarak yönetir.
E, F
5.2 Toplumsal sorunlara karşı duyarlılığını geliştirir.
E, F
5.3 Yeni projelerin yönetilmesi konusundaki çalışmaları uygular.
E, F
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders hakkında genel bilgi ve giriş, Toplumsal Hizmet Uygulamaları tanımı ve gelişimi
2
Ders kitaplarından ve diğer kaynaklardan yararlanarak, toplumsal hizmet uygulamaları konusunda yerel bakış açısı geliştirme.
3
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
4
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
5
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
6
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
7
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
8
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
9
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
10
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
11
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
12
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
13
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
14
Projelerin sunumu ve değerlendirilmesi
Kaynak
Ders notları, konu ile ilgili web siteleri, powerpoint sunumlar.
1. Topluma Hizmet Uygulamaları, K.Kuzucu- S.T.Kamer, Pegem Akademi, 2009
2. Medipol Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Topluma Hizmet Uygulamaları Yönergesi,2017.
"Service-Learning: From Passion to Objectivity" - Jacoby, Barbara, and Associates, Stylus Publishing, 2015.
Felten, Peter, and Clayton, Peter H. "Learning Through Serving: A Student Guidebook for Service-Learning and Civic Engagement Across Academic Disciplines and Cultural Communities" -, Stylus Publishing, 2011
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
5
1
5
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
20
20
Proje Sunumu / Seminer
1
5
5
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
58
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
-
Bahar Dönemi
0+4
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Yurdagül MERAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ders kapsamında yapılacak olan etkinlikler ile öğrencilerin toplumsal duyarlılık ve farkındalık, iş birliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini artırma, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturma yeterliliğinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders hakkında genel bilgi ve giriş, Toplumsal Hizmet Uygulamaları tanımı ve gelişimi,Ders kitaplarından ve diğer kaynaklardan yararlanarak, toplumsal hizmet uygulamaları konusunda yerel bakış açısı geliştirme.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,Projelerin sunumu ve değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturabilecektir.
E, F
1.1 Toplumsal bir problemin çözümüne yardımcı olurken, iletişim becerilerini geliştirir.
E, F
1.2 Toplumsal sorunları çözümü için, analitik düşünme yetkinliğini geliştirir.
E, F
1.3 Takım çalışması yaparken, görev bölümü ve sorumlulukları yerine getirme konusunda kendisini geliştirir.
E, F
2. Proje kapsamında gerekli uygulama tekniklerini kullanabilecektir.
E, F
2.1 Eğitim aldığı alanın dışındaki alanlarda, bilgisini geliştirir.
E, F
2.2 Yeni bilgiler edinme konusunda kendisini geliştirir.
E, F
2.3 Toplumsal sorunlara karşı yeni projeler üretilmesini planlar.
E, F
3. Öğrendiği uygulamalardan sonuç çıkararak diğer çalışmaları düzenleyebilecektir.
E, F
3.1 İletişim becerilerini diğer ders ve projelerinde kullanır.
E, F
3.2 Bilgiyi farklı kaynakları kullanarak tanımlar.
E, F
3.3 Öz değerlendirme becerisini geliştirir.
E, F
4. İlgili proje kapsamına ait bölümleri değerlendirebilecektir.
E, F
4.1 Proje kapsamına ait özellikleri belirler.
E, F
4.2 Toplumsal sorunları çözmede aktif katılım ile süreçleri yorumlar.
E, F
4.3 Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir.
E, F
5. İlgili proje kapsamında gerçekleşen çalışmaları tartışabilecektir.
E, F
5.1 Toplumsal sorunlara karşı çözümleri projeye uygun olarak yönetir.
E, F
5.2 Toplumsal sorunlara karşı duyarlılığını geliştirir.
E, F
5.3 Yeni projelerin yönetilmesi konusundaki çalışmaları uygular.
E, F
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders hakkında genel bilgi ve giriş, Toplumsal Hizmet Uygulamaları tanımı ve gelişimi
2
Ders kitaplarından ve diğer kaynaklardan yararlanarak, toplumsal hizmet uygulamaları konusunda yerel bakış açısı geliştirme.
3
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
4
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
5
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
6
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
7
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
8
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
9
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
10
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
11
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
12
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
13
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
14
Projelerin sunumu ve değerlendirilmesi
Kaynak
Ders notları, konu ile ilgili web siteleri, powerpoint sunumlar.
1. Topluma Hizmet Uygulamaları, K.Kuzucu- S.T.Kamer, Pegem Akademi, 2009
2. Medipol Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Topluma Hizmet Uygulamaları Yönergesi,2017.
"Service-Learning: From Passion to Objectivity" - Jacoby, Barbara, and Associates, Stylus Publishing, 2015.
Felten, Peter, and Clayton, Peter H. "Learning Through Serving: A Student Guidebook for Service-Learning and Civic Engagement Across Academic Disciplines and Cultural Communities" -, Stylus Publishing, 2011
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar.