Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EKİP KURMA VE EKİP DİNAMİKLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pelin VARDARLIER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aykut ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı; iş ortamında ekip çalışmasının dinamiklerini, ekip kurma ve yönetmenin prensiplerini uygulamalı olarak öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ekiplere Giriş, Ekipler ve Gruplar Karşılaştırması,Ekip Çeşitleri,Ekip Kurma Temel Bilgiler,Ekip Gelişim Aşamaları,Belbin Ekip Rolleri,Yüksek Performanslı Takımlar,Ekip Verimlilik Faktörleri,Ekip Olumluluk Faktörleri,Sanal Ekipler,Ekiplerde Çatışma ,MBTI ve Ekip Çalışması,Ekiplerde Sorunları Teşhis Etme,Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşmaları -1,Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşması -2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ekibin tanımı, gruptan farkını, önemini, unsurlarını ve çeşitlerini açıklayabilecektir. | 16, 5, 9 | A |
1.1. Ekibi ve unsurlarını tanımlar ve önemini bilir. | ||
1.2. Ekibin gruptan farkını örnekleriyle açıklar. | ||
2. Ekibin gelişim aşamalarını ve özelliklerini tanımlayabilecektir. | 16, 5, 9 | A |
2.1. Tuckman'ın ekip oluşturma, fırtına, norm oluşturma, performans ve dağılma aşamalarını anlar. | ||
2.2. Ekibin gelişim aşamalarında karşılaşılan sorunları ve çözüm yollarını bilir. | ||
2.3. Ekibin gelişim aşamaları olan oluşum, fırtına, kuralları belirleme ve performans aşamalarına nasıl liderlik yapılacağını deneyimler. | ||
3. Yüksek performanslı ekiplerin unsurlarını açıklayabilecektir. | 16, 5, 9 | A |
3.1. Yüksek performanslı bir ekibin olumluluk faktörlerini listeler. | ||
3.2. Yüksek performanslı bir ekibin verimlilik faktörlerini listeler. | ||
3.3. Belbin'in ekip rollerini ve fonksiyonlarını açıklar. | ||
4. Sanal ekipler için gerekli etkili liderlik özelliklerini açıklayabilecektir. | 16, 5, 9 | A |
4.1. Ekip gelişim aşamalarını sanal ekiplere uygular. | ||
4.2. Sanal ekiplerde çalışan motivasyonunun nasıl sağlanacağını bilir. | ||
5. Ekip sorunlarını teşhis edebilecektir. | 16, 5, 9 | A |
5.1. Ekip içerisinde ekip ruhu ve destekleyici ortamın nasıl sağlanacağını bilir. | ||
5.2. MBTI aracını ekip üyelerini tanımada ve ekip dinamiklerini anlamada kullanır. | ||
5.3. Thomas-Kilmann çatışma yönetim stillerini bilir. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekiplere Giriş, Ekipler ve Gruplar Karşılaştırması | |
2 | Ekip Çeşitleri | |
3 | Ekip Kurma Temel Bilgiler | |
4 | Ekip Gelişim Aşamaları | |
5 | Belbin Ekip Rolleri | |
6 | Yüksek Performanslı Takımlar | |
7 | Ekip Verimlilik Faktörleri | |
8 | Ekip Olumluluk Faktörleri | |
9 | Sanal Ekipler | |
10 | Ekiplerde Çatışma | |
11 | MBTI ve Ekip Çalışması | |
12 | Ekiplerde Sorunları Teşhis Etme | |
13 | Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşmaları -1 | |
14 | Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşması -2 |
Kaynak |
Değer Katan Ekip Çalışması-Prof.Acar Baltaş, Remzi Kitabevi, 2018. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | ||||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 5 | 25 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 15 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 20 | 20 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(141/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EKİP KURMA VE EKİP DİNAMİKLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pelin VARDARLIER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aykut ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı; iş ortamında ekip çalışmasının dinamiklerini, ekip kurma ve yönetmenin prensiplerini uygulamalı olarak öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ekiplere Giriş, Ekipler ve Gruplar Karşılaştırması,Ekip Çeşitleri,Ekip Kurma Temel Bilgiler,Ekip Gelişim Aşamaları,Belbin Ekip Rolleri,Yüksek Performanslı Takımlar,Ekip Verimlilik Faktörleri,Ekip Olumluluk Faktörleri,Sanal Ekipler,Ekiplerde Çatışma ,MBTI ve Ekip Çalışması,Ekiplerde Sorunları Teşhis Etme,Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşmaları -1,Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşması -2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ekibin tanımı, gruptan farkını, önemini, unsurlarını ve çeşitlerini açıklayabilecektir. | 16, 5, 9 | A |
1.1. Ekibi ve unsurlarını tanımlar ve önemini bilir. | ||
1.2. Ekibin gruptan farkını örnekleriyle açıklar. | ||
2. Ekibin gelişim aşamalarını ve özelliklerini tanımlayabilecektir. | 16, 5, 9 | A |
2.1. Tuckman'ın ekip oluşturma, fırtına, norm oluşturma, performans ve dağılma aşamalarını anlar. | ||
2.2. Ekibin gelişim aşamalarında karşılaşılan sorunları ve çözüm yollarını bilir. | ||
2.3. Ekibin gelişim aşamaları olan oluşum, fırtına, kuralları belirleme ve performans aşamalarına nasıl liderlik yapılacağını deneyimler. | ||
3. Yüksek performanslı ekiplerin unsurlarını açıklayabilecektir. | 16, 5, 9 | A |
3.1. Yüksek performanslı bir ekibin olumluluk faktörlerini listeler. | ||
3.2. Yüksek performanslı bir ekibin verimlilik faktörlerini listeler. | ||
3.3. Belbin'in ekip rollerini ve fonksiyonlarını açıklar. | ||
4. Sanal ekipler için gerekli etkili liderlik özelliklerini açıklayabilecektir. | 16, 5, 9 | A |
4.1. Ekip gelişim aşamalarını sanal ekiplere uygular. | ||
4.2. Sanal ekiplerde çalışan motivasyonunun nasıl sağlanacağını bilir. | ||
5. Ekip sorunlarını teşhis edebilecektir. | 16, 5, 9 | A |
5.1. Ekip içerisinde ekip ruhu ve destekleyici ortamın nasıl sağlanacağını bilir. | ||
5.2. MBTI aracını ekip üyelerini tanımada ve ekip dinamiklerini anlamada kullanır. | ||
5.3. Thomas-Kilmann çatışma yönetim stillerini bilir. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekiplere Giriş, Ekipler ve Gruplar Karşılaştırması | |
2 | Ekip Çeşitleri | |
3 | Ekip Kurma Temel Bilgiler | |
4 | Ekip Gelişim Aşamaları | |
5 | Belbin Ekip Rolleri | |
6 | Yüksek Performanslı Takımlar | |
7 | Ekip Verimlilik Faktörleri | |
8 | Ekip Olumluluk Faktörleri | |
9 | Sanal Ekipler | |
10 | Ekiplerde Çatışma | |
11 | MBTI ve Ekip Çalışması | |
12 | Ekiplerde Sorunları Teşhis Etme | |
13 | Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşmaları -1 | |
14 | Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşması -2 |
Kaynak |
Değer Katan Ekip Çalışması-Prof.Acar Baltaş, Remzi Kitabevi, 2018. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | ||||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |