Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EKİP KURMA VE EKİP DİNAMİKLERİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aykut ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı; iş ortamında ekip çalışmasının dinamiklerini, ekip kurma ve yönetmenin prensiplerini uygulamalı olarak öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ekiplere Giriş, Ekipler ve Gruplar Karşılaştırması,Ekip Çeşitleri,Ekip Kurma Temel Bilgiler,Ekip Gelişim Aşamaları,Belbin Ekip Rolleri,Yüksek Performanslı Takımlar,Ekip Verimlilik Faktörleri,Ekip Olumluluk Faktörleri,Sanal Ekipler,Ekiplerde Çatışma ,MBTI ve Ekip Çalışması,Ekiplerde Sorunları Teşhis Etme,Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşmaları -1,Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşması -2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Ekibin tanımı, gruptan farkını, önemini, unsurlarını ve çeşitlerini açıklayabilecektir. 16, 5, 9A
1.1. Ekibi ve unsurlarını tanımlar ve önemini bilir.
1.2. Ekibin gruptan farkını örnekleriyle açıklar.
2. Ekibin gelişim aşamalarını ve özelliklerini tanımlayabilecektir. 16, 5, 9A
2.1. Tuckman'ın ekip oluşturma, fırtına, norm oluşturma, performans ve dağılma aşamalarını anlar.
2.2. Ekibin gelişim aşamalarında karşılaşılan sorunları ve çözüm yollarını bilir.
2.3. Ekibin gelişim aşamaları olan oluşum, fırtına, kuralları belirleme ve performans aşamalarına nasıl liderlik yapılacağını deneyimler.
3. Yüksek performanslı ekiplerin unsurlarını açıklayabilecektir. 16, 5, 9A
3.1. Yüksek performanslı bir ekibin olumluluk faktörlerini listeler.
3.2. Yüksek performanslı bir ekibin verimlilik faktörlerini listeler.
3.3. Belbin'in ekip rollerini ve fonksiyonlarını açıklar.
4. Sanal ekipler için gerekli etkili liderlik özelliklerini açıklayabilecektir. 16, 5, 9A
4.1. Ekip gelişim aşamalarını sanal ekiplere uygular.
4.2. Sanal ekiplerde çalışan motivasyonunun nasıl sağlanacağını bilir.
5. Ekip sorunlarını teşhis edebilecektir.16, 5, 9A
5.1. Ekip içerisinde ekip ruhu ve destekleyici ortamın nasıl sağlanacağını bilir.
5.2. MBTI aracını ekip üyelerini tanımada ve ekip dinamiklerini anlamada kullanır.
5.3. Thomas-Kilmann çatışma yönetim stillerini bilir.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ekiplere Giriş, Ekipler ve Gruplar Karşılaştırması
2Ekip Çeşitleri
3Ekip Kurma Temel Bilgiler
4Ekip Gelişim Aşamaları
5Belbin Ekip Rolleri
6Yüksek Performanslı Takımlar
7Ekip Verimlilik Faktörleri
8Ekip Olumluluk Faktörleri
9Sanal Ekipler
10Ekiplerde Çatışma
11MBTI ve Ekip Çalışması
12Ekiplerde Sorunları Teşhis Etme
13Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşmaları -1
14Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşması -2
Kaynak
Değer Katan Ekip Çalışması-Prof.Acar Baltaş, Remzi Kitabevi, 2018.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5525
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21530
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı12020
Toplam İş Yükü (Saat)141
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(141/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EKİP KURMA VE EKİP DİNAMİKLERİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aykut ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı; iş ortamında ekip çalışmasının dinamiklerini, ekip kurma ve yönetmenin prensiplerini uygulamalı olarak öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ekiplere Giriş, Ekipler ve Gruplar Karşılaştırması,Ekip Çeşitleri,Ekip Kurma Temel Bilgiler,Ekip Gelişim Aşamaları,Belbin Ekip Rolleri,Yüksek Performanslı Takımlar,Ekip Verimlilik Faktörleri,Ekip Olumluluk Faktörleri,Sanal Ekipler,Ekiplerde Çatışma ,MBTI ve Ekip Çalışması,Ekiplerde Sorunları Teşhis Etme,Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşmaları -1,Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşması -2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Ekibin tanımı, gruptan farkını, önemini, unsurlarını ve çeşitlerini açıklayabilecektir. 16, 5, 9A
1.1. Ekibi ve unsurlarını tanımlar ve önemini bilir.
1.2. Ekibin gruptan farkını örnekleriyle açıklar.
2. Ekibin gelişim aşamalarını ve özelliklerini tanımlayabilecektir. 16, 5, 9A
2.1. Tuckman'ın ekip oluşturma, fırtına, norm oluşturma, performans ve dağılma aşamalarını anlar.
2.2. Ekibin gelişim aşamalarında karşılaşılan sorunları ve çözüm yollarını bilir.
2.3. Ekibin gelişim aşamaları olan oluşum, fırtına, kuralları belirleme ve performans aşamalarına nasıl liderlik yapılacağını deneyimler.
3. Yüksek performanslı ekiplerin unsurlarını açıklayabilecektir. 16, 5, 9A
3.1. Yüksek performanslı bir ekibin olumluluk faktörlerini listeler.
3.2. Yüksek performanslı bir ekibin verimlilik faktörlerini listeler.
3.3. Belbin'in ekip rollerini ve fonksiyonlarını açıklar.
4. Sanal ekipler için gerekli etkili liderlik özelliklerini açıklayabilecektir. 16, 5, 9A
4.1. Ekip gelişim aşamalarını sanal ekiplere uygular.
4.2. Sanal ekiplerde çalışan motivasyonunun nasıl sağlanacağını bilir.
5. Ekip sorunlarını teşhis edebilecektir.16, 5, 9A
5.1. Ekip içerisinde ekip ruhu ve destekleyici ortamın nasıl sağlanacağını bilir.
5.2. MBTI aracını ekip üyelerini tanımada ve ekip dinamiklerini anlamada kullanır.
5.3. Thomas-Kilmann çatışma yönetim stillerini bilir.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ekiplere Giriş, Ekipler ve Gruplar Karşılaştırması
2Ekip Çeşitleri
3Ekip Kurma Temel Bilgiler
4Ekip Gelişim Aşamaları
5Belbin Ekip Rolleri
6Yüksek Performanslı Takımlar
7Ekip Verimlilik Faktörleri
8Ekip Olumluluk Faktörleri
9Sanal Ekipler
10Ekiplerde Çatışma
11MBTI ve Ekip Çalışması
12Ekiplerde Sorunları Teşhis Etme
13Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşmaları -1
14Öğrencilerin Kendi Ekip Deneyimlerini Paylaşması -2
Kaynak
Değer Katan Ekip Çalışması-Prof.Acar Baltaş, Remzi Kitabevi, 2018.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Bilişim ve yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Bilişim ve yönetim alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Bilişim ve yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Masaüstü, mobil, web gibi farklı platform yazılımlarını tek başına ve/veya bir ekip içerisinde yazar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:07Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:09