Bu ders, öğrencilerin global çevreyi ve global işletmelerin uluslararası stratejilerini derinlemesine anlamasını; pazarlama teori ve uygulamalarına küresel bağlamda hakim olmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Uluslararası Pazarlamaya giriş,Globalleşme ve Global Ekonomi,Uluslararası Pazarlama çevresi,Uluslararası Pazarlar Kültür ve Etik,Uluslararası Pazar Bölümlendirme ve Konumlandırma,Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri I,Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejiler II,Uluslararası Pazarlarda Ürün ve Marka Kararları,Uluslararası Pazarlarda Fiyatlandırma Kararları,Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kararları,Uluslararası Pazarlarda Tutundurma I,Uluslararası Pazarlarda Tutundurma II,Uluslararası Pazarlama ve Dijital Evrim,Global Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.1. Uluslararası pazarlama kavramını ve kapsamını öğrenir.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.2. Uluslararası pazarlama konusundaki terminolojiyi açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.3. Uluslararası pazarlama konusundaki temel kavramları yorumlar.
10, 12, 13, 16, 9
A
2. Uluslararası pazarlama çevresi hakkında bilgi verebilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
2.1. Uluslararası Pazar mikro çevresini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
2.2. Uluslararası Pazar makro çevresini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
2.3. Uluslararası Pazar mikro ve makro çevresini ilişkilendirerek stratejiler oluşturmayı öğrenir.
10, 12, 13, 16, 9
A
3. Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri hakkında bilgi verebilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
3.1 Stratejilerin risklerini bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
3.2 Pazara giriş engellerini bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4. Uluslararası Pazarlarda 4P kararlarını yorumlayabilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4.1. Uluslararası pazarda marka yaratma konusunda bilgi sahibidir
10, 12, 13, 16, 9
A
4.2. Adaptasyon ve standardizasyon stratejilerini bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4.3. Uluslararası pazarda dağıtım kararları hakkında bilgi sahibidir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4.4. Uluslararası pazarda fiyatlandırma kararları hakkında bilgi sahibidir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4.5. Uluslararası pazarda tutundurma kararları hakkında bilgi sahibidir.
10, 12, 13, 16, 9
A
5. Küresel bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması konularını bir arada değerlendirebilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.1. Küresel bilgi sistemlerini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.2. Pazarlama araştırması konusunu uluslararası pazarlama konusu kapsamında değerlendirir.
10, 12, 13, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Uluslararası Pazarlamaya giriş
2
Globalleşme ve Global Ekonomi
3
Uluslararası Pazarlama çevresi
4
Uluslararası Pazarlar Kültür ve Etik
5
Uluslararası Pazar Bölümlendirme ve Konumlandırma
6
Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri I
7
Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejiler II
8
Uluslararası Pazarlarda Ürün ve Marka Kararları
9
Uluslararası Pazarlarda Fiyatlandırma Kararları
10
Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kararları
11
Uluslararası Pazarlarda Tutundurma I
12
Uluslararası Pazarlarda Tutundurma II
13
Uluslararası Pazarlama ve Dijital Evrim
14
Global Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması
Kaynak
1. Global Marketing. 8th Edition, Pearson, 2019, Mark Green, Warren Keegan
2. Global Marketing, 8th edition, Pearson, 2020, Svend Hollensen
3. International Marketing and Export Management, 8th edition, Pearson, 2016, Gerald Albaum, Alexander Josiassen, Edwin Duerr
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
1
1
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
30
30
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
2
1
2
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
16
16
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
163
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(163/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ULUSLARARASI PAZARLAMA
-
Bahar Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi Verenler
Doç.Dr. Murat DÜZGÜN
Dersin Yardımcıları
DOÇ.DR.AYŞEN AKYÜZ
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin global çevreyi ve global işletmelerin uluslararası stratejilerini derinlemesine anlamasını; pazarlama teori ve uygulamalarına küresel bağlamda hakim olmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Uluslararası Pazarlamaya giriş,Globalleşme ve Global Ekonomi,Uluslararası Pazarlama çevresi,Uluslararası Pazarlar Kültür ve Etik,Uluslararası Pazar Bölümlendirme ve Konumlandırma,Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri I,Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejiler II,Uluslararası Pazarlarda Ürün ve Marka Kararları,Uluslararası Pazarlarda Fiyatlandırma Kararları,Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kararları,Uluslararası Pazarlarda Tutundurma I,Uluslararası Pazarlarda Tutundurma II,Uluslararası Pazarlama ve Dijital Evrim,Global Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.1. Uluslararası pazarlama kavramını ve kapsamını öğrenir.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.2. Uluslararası pazarlama konusundaki terminolojiyi açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
1.3. Uluslararası pazarlama konusundaki temel kavramları yorumlar.
10, 12, 13, 16, 9
A
2. Uluslararası pazarlama çevresi hakkında bilgi verebilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
2.1. Uluslararası Pazar mikro çevresini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
2.2. Uluslararası Pazar makro çevresini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
2.3. Uluslararası Pazar mikro ve makro çevresini ilişkilendirerek stratejiler oluşturmayı öğrenir.
10, 12, 13, 16, 9
A
3. Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri hakkında bilgi verebilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
3.1 Stratejilerin risklerini bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
3.2 Pazara giriş engellerini bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4. Uluslararası Pazarlarda 4P kararlarını yorumlayabilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4.1. Uluslararası pazarda marka yaratma konusunda bilgi sahibidir
10, 12, 13, 16, 9
A
4.2. Adaptasyon ve standardizasyon stratejilerini bilir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4.3. Uluslararası pazarda dağıtım kararları hakkında bilgi sahibidir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4.4. Uluslararası pazarda fiyatlandırma kararları hakkında bilgi sahibidir.
10, 12, 13, 16, 9
A
4.5. Uluslararası pazarda tutundurma kararları hakkında bilgi sahibidir.
10, 12, 13, 16, 9
A
5. Küresel bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması konularını bir arada değerlendirebilecektir.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.1. Küresel bilgi sistemlerini açıklar.
10, 12, 13, 16, 9
A
5.2. Pazarlama araştırması konusunu uluslararası pazarlama konusu kapsamında değerlendirir.
10, 12, 13, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Uluslararası Pazarlamaya giriş
2
Globalleşme ve Global Ekonomi
3
Uluslararası Pazarlama çevresi
4
Uluslararası Pazarlar Kültür ve Etik
5
Uluslararası Pazar Bölümlendirme ve Konumlandırma
6
Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri I
7
Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejiler II
8
Uluslararası Pazarlarda Ürün ve Marka Kararları
9
Uluslararası Pazarlarda Fiyatlandırma Kararları
10
Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kararları
11
Uluslararası Pazarlarda Tutundurma I
12
Uluslararası Pazarlarda Tutundurma II
13
Uluslararası Pazarlama ve Dijital Evrim
14
Global Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması
Kaynak
1. Global Marketing. 8th Edition, Pearson, 2019, Mark Green, Warren Keegan
2. Global Marketing, 8th edition, Pearson, 2020, Svend Hollensen
3. International Marketing and Export Management, 8th edition, Pearson, 2016, Gerald Albaum, Alexander Josiassen, Edwin Duerr
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.