Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİTİRME PROJESİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Murat DÜZGÜN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bitirme tezinin amacı; Öğrencinin bilgiyi kullanarak bir araştırma projesi yürütmesini ve sunmasını sağlamaktır. ve öğrencinin geçmişte edindiği beceriler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Danışmanı ile çalışma planı yapmak,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı ,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı, Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı,Çalışmalarını raporlayabilecektir.,Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı,Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı,Birlikte okuma ve kontrol etme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hipotez oluşturabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
1.1 Danışman ile birlikte çalışma planının yapar. | 10, 14, 9 | A |
1.2 Tez başlığını belirler. | 10, 14, 9 | A |
2. Hipotezine ilişkin literatür taraması yapabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
2.1 Tezin amaç ve kapsamı tartışır. | 10, 14, 9 | A |
2.2 Önerilen kaynaklardan ilgili konuyu hazırlar. | 10, 14, 9 | A |
3. Verilerinin sonuçlarını yorumlayabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
3.1 Veri girişlerinin kontrol eder. | 10, 14, 9 | A |
3.2 Yöntem ve Gereç Çalışır. | 10, 14, 9 | A |
4. Anlaşılır bir şekilde araştırmasını raporlayabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
4.1 Yöntem ve Rapor Çalışır. | 10, 14, 9 | A |
4.2 İstatistik analizlerin yapar. | 10, 14, 9 | A |
5. Hazırlamış olduğu çalışmayı sunabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
5.1 Bulguların analizini yapar. | 10, 14, 9 | A |
5.2 Çalışmanın sunum ile savunur. | 10, 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Danışmanı ile çalışma planı yapmak | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlık |
2 | Araştırma sorusu ve literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlık |
3 | Araştırma sorusu ve literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlık |
4 | Araştırma sorusu ve literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlık |
5 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
6 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
7 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
8 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
9 | Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
10 | Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
11 | Çalışmalarını raporlayabilecektir. | literatür taraması |
12 | Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
13 | Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı | Literatür Taraması |
14 | Birlikte okuma ve kontrol etme | Literatür Taraması |
Kaynak |
T.R. ISTANBUL MEDIPOL UNIVERSITY SOCIAL SCIENCES INSTITUTE THESIS WRITING GUIDE: https://www.medipol.edu.tr//medium/document-file-330.vsf |
1. Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri 2. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır Ve Yayımlanır?, Robert A. Day, Çeviri: Gülay Afikar Altay |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | ||||||
4 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | ||||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİTİRME PROJESİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Murat DÜZGÜN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bitirme tezinin amacı; Öğrencinin bilgiyi kullanarak bir araştırma projesi yürütmesini ve sunmasını sağlamaktır. ve öğrencinin geçmişte edindiği beceriler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Danışmanı ile çalışma planı yapmak,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı ,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı, Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı,Çalışmalarını raporlayabilecektir.,Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı,Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı,Birlikte okuma ve kontrol etme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hipotez oluşturabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
1.1 Danışman ile birlikte çalışma planının yapar. | 10, 14, 9 | A |
1.2 Tez başlığını belirler. | 10, 14, 9 | A |
2. Hipotezine ilişkin literatür taraması yapabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
2.1 Tezin amaç ve kapsamı tartışır. | 10, 14, 9 | A |
2.2 Önerilen kaynaklardan ilgili konuyu hazırlar. | 10, 14, 9 | A |
3. Verilerinin sonuçlarını yorumlayabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
3.1 Veri girişlerinin kontrol eder. | 10, 14, 9 | A |
3.2 Yöntem ve Gereç Çalışır. | 10, 14, 9 | A |
4. Anlaşılır bir şekilde araştırmasını raporlayabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
4.1 Yöntem ve Rapor Çalışır. | 10, 14, 9 | A |
4.2 İstatistik analizlerin yapar. | 10, 14, 9 | A |
5. Hazırlamış olduğu çalışmayı sunabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
5.1 Bulguların analizini yapar. | 10, 14, 9 | A |
5.2 Çalışmanın sunum ile savunur. | 10, 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Danışmanı ile çalışma planı yapmak | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlık |
2 | Araştırma sorusu ve literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlık |
3 | Araştırma sorusu ve literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlık |
4 | Araştırma sorusu ve literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlık |
5 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
6 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
7 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
8 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
9 | Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
10 | Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
11 | Çalışmalarını raporlayabilecektir. | literatür taraması |
12 | Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
13 | Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı | Literatür Taraması |
14 | Birlikte okuma ve kontrol etme | Literatür Taraması |
Kaynak |
T.R. ISTANBUL MEDIPOL UNIVERSITY SOCIAL SCIENCES INSTITUTE THESIS WRITING GUIDE: https://www.medipol.edu.tr//medium/document-file-330.vsf |
1. Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri 2. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır Ve Yayımlanır?, Robert A. Day, Çeviri: Gülay Afikar Altay |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | ||||||
4 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | ||||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |