Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ULUSLARARASI EKONOMİK KURULUŞLAR-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Metin GÜRLER
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yurdagül MERAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzellikle Türkiye'nin üyesi olduğu Uluslararası Ekonomik Kuruluşların tarihini, görevlerini, amaç ve misyonlarını incelemek.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin İçeriği, Açıklamalar ve Tanışma,IMF (Uluslararası Para Fonu) : Tarihi, Amaç ve Hedefler,Dünya Bankası: Tarihi, Amaç ve Hedefler,Dünya Bankası ve Grubu
.Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası/ International Bank for Reconstruction and Development (IBRD)
.Uluslararası Kalkınma Derneği/ International Development Association (IDA)
.Uluslararası Finans Kurumu/ International Finance Corporation (IFC)
.Çok Taraflı Yatırım Garanti Ajansı/ The Multilateral Investment Guarantee Agency (MIGA)
.Uluslararası Yatırım Uyuşmazlıklarının Çözümü Merkezi/ The International Centre for Settlement of Investment Disputes (ICSID) ),GATT-Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Genel Anlaşması ,Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ/WTO),Birleşmiş Milletler ve İlgili Kuruluşlar:
.BM
.BM Kalkınma Programı
.BM Gıda ve Tarım Örgütü
.BM Dünya Turizm Örgütü
.Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Örgütü,BM Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD),Uluslararası Ödemeler Bankası ve Kalkınma Bankaları:
-Uluslararası Ödemeler Bankası (BIS)
.Avrupa Yatırım Bankası (EIB)
.İslam Kalkınma Bankası (IDB)
.Asya Kalkınma Bankası (ADB)
.Afrika Kalkınma Bankası (AFBD),Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD),Bölgesel Ekonomik Birleşmeler,Avrupa Birliği (AB)
,Bölgesel Ekonomik Birleşmeler:
.EFTA
.USMCA (NAFTA)
.ASEAN
.ECOWAS
.RCEP
.CPTPP, vb.,G7, G8, G20, D8, Yükselen Piyasalar, E-7 (7 Yükselen ekonomi/piyasa), BRICS, BRIICS, CIVETS ülkeleri ,Küresel ekonomiye genel bakış ve gelecekle ilgili projeksiyonların karşılaştırılması (IMF, OECD raporları projeksiyonları vb.); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Özellikle Türkiye'nin üye olduğu Uluslararası Ekonomik Kuruluşları tanımlayabilecek 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
1.1. Uluslararası Ekonomik Kuruluşların tarihini ve Türkiye'nin üyelik sürecini karşılaştırır 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
1.2. Uluslararası Ekonomik Kuruluşların amaç ve hedeflerini yorumlar10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
2. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan hangi verileri (göstergeleri) elde edebileceğini kategorize edebilecek 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
2.1. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan verileri elde edebileceği web siteleri/linkleri eşleştirir 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
2.2. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan elde ettiği verileri yorumlar 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
2.3. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan elde edeceği verileri tablo ve şekil oluşturarak yeniden düzenler 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
2.4. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan Türkiye ve diğer ülkelere ait elde edeceği verileri karşılaştırır (kıyaslar) 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
3. Küresel ekonomik gelişmeleri takip edebilecek ve yorum yapabilecek 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
3.1. Küresel ekonomik gelişmeleri anlamak için uluslararası raporları ve yayınları takip eder 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
3.2. Küresel ekonomik gelişmeleri takip etmek için uluslararası raporları ve yayınları okuyarak yorum yapar 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, F
4. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik alanında performansını diğer ülkelerle karşılaştırabilecek (kıyas yapabilecek) 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
4.1. Ülkelerin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını ölçen küresel endekslere erişir 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
4.2. Ülkelerin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını ölçen küresel endeksleri yorumlar 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
4.3. Ülkelerin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını ölçen küresel endeks skorlarını (değerlerini) tablo ve şekil oluşturarak karşılaştırır 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
4.4. Türkiye ve diğer ülkelerin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını ölçen küresel endeks skorlarını (değerlerini) karşılaştırır (kıyaslar) 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
5. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için endeks oluşturabilecek 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
5.1. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için oluşturacağı endeks için göstergeleri belirler 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
5.2. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için elde ettiği göstergelerle endeks oluşturur 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
5.3. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için elde ettiği göstergelerde ülkeleri sıralar (ülkelerin göstergelerde performansını ölçer) 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
5.4. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için oluşturduğu genel endeksle ülkeleri sıralar (ülkelerin genel performansını ölçer) 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin İçeriği, Açıklamalar ve Tanışma
1IMF (Uluslararası Para Fonu) : Tarihi, Amaç ve Hedefler
3Dünya Bankası: Tarihi, Amaç ve Hedefler
4Dünya Bankası ve Grubu
.Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası/ International Bank for Reconstruction and Development (IBRD)
.Uluslararası Kalkınma Derneği/ International Development Association (IDA)
.Uluslararası Finans Kurumu/ International Finance Corporation (IFC)
.Çok Taraflı Yatırım Garanti Ajansı/ The Multilateral Investment Guarantee Agency (MIGA)
.Uluslararası Yatırım Uyuşmazlıklarının Çözümü Merkezi/ The International Centre for Settlement of Investment Disputes (ICSID) )
5GATT-Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Genel Anlaşması
6Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ/WTO)
7Birleşmiş Milletler ve İlgili Kuruluşlar:
.BM
.BM Kalkınma Programı
.BM Gıda ve Tarım Örgütü
.BM Dünya Turizm Örgütü
.Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Örgütü
8BM Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD)
9Uluslararası Ödemeler Bankası ve Kalkınma Bankaları:
-Uluslararası Ödemeler Bankası (BIS)
.Avrupa Yatırım Bankası (EIB)
.İslam Kalkınma Bankası (IDB)
.Asya Kalkınma Bankası (ADB)
.Afrika Kalkınma Bankası (AFBD)
10Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD)
11Bölgesel Ekonomik Birleşmeler
12Avrupa Birliği (AB)
13Bölgesel Ekonomik Birleşmeler:
.EFTA
.USMCA (NAFTA)
.ASEAN
.ECOWAS
.RCEP
.CPTPP, vb.
13G7, G8, G20, D8, Yükselen Piyasalar, E-7 (7 Yükselen ekonomi/piyasa), BRICS, BRIICS, CIVETS ülkeleri
14Küresel ekonomiye genel bakış ve gelecekle ilgili projeksiyonların karşılaştırılması (IMF, OECD raporları projeksiyonları vb.)
Kaynak
Dersle ilgili kitap ve raporlar 1.Uluslararası ekonomik kuruluşlarla ilgili sunumlar, videolar, makaleler ve kuruluşların kendi internet platformları 2. International Economics ( Dominick Salvatore) 3. Principles of Economics/ 9. Bölüm/ Application: International Trade ( N. Gregory Mankiw) 4. Review of Maritime Transport (UNCTAD rapor serisi) 5. World Investment Report (UNCTAD rapor serisi) 6. IMF Dünya Ekonomik Görünümü Raporu (IMF World Economic Outlook rapor serisi, yılda 2 ana yayın ve 2 güncelleme) .Nisan (güncellemesi aynı yılın Temmuz ayı) .Ekim (güncellemesi takip eden yılın Ocak ayı ) 7. OECD Economic Outlook rapor serisi. 8. Küresel Yenilik Endeksi (WIPO Global Innovation Index rapor serisi)
Dersle ilgili ilave kaynaklar 1.Uluslararası Ticaret Merkezi (International Trade Centre , ITC/Intracen), https://intracen.org/about-us 2.TradeMap web sitesi, https://www.trademap.org/Country_SelProduct_TS.aspx?nvpm=1%7c%7c%7c%7c%7cTOTAL%7c%7c%7c2%7c1%7c1%7c1%7c2%7c1%7c2%7c1%7c 3.MacMap web sitesi, https://www.macmap.org/ 4.UNCTAD web sitesi, https://unctadstat.unctad.org/wds/ReportFolders/reportFolders.aspx vehttps://trains.unctad.org/Default.aspx 5.Comtrade web sitesi, https://comtrade.un.org/data/ 6.DTÖ (WTO) web sitesi, https://www.wto.org/english/res_e/statis_e/statis_e.htm 7.Dünya Bankası web sitesi, https://data.worldbank.org/ 8.IMF web sitesi, https://www.imf.org/en/Home 9.AB, https://european-union.europa.eu/principles-countries-history/history-eu_en 10.Eurostat web sitesi, https://ec.europa.eu/eurostat/web/main/data 11.OECD web sitesi, https://www.oecd.org/ 12.OECD data, https://stats.oecd.org/ 13.BIS web sitesi, https://www.bis.org/about/index.htm 14.BIS data, https://stats.bis.org/statx/toc/LBS.html 15.UNCTAD web sitesi, https://unctad.org/about 16.Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Örgütü (United Nations Industrial Development Organization, UNIDO), https://www.unido.org/ 17.Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU), https://www.itu.int/en/about/Pages/default.aspx 18.Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) İstatistikleri, https://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/stat/default.aspx 19.Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO), https://www.wipo.int/about-wipo/en/ 20.Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) istatistikleri, https://www3.wipo.int/ipstats/key-search/indicator 21.UNESCO web sitesi, https://www.unesco.org/en 22.UNESCO istatistikleri, http://data.uis.unesco.org/ 23.UNDP web sitesi, https://www.undp.org/ethiopia/about-us 24.UNDP İnsani Gelişme Endeksi /Beşeri Kalkınma Endeksi (Human Development Index), https://hdr.undp.org/data-center/human-development-index#/indicies/HDI 25.Uluslararası Çalışma Örgütü (International Labour Organization, ILO), https://www.ilo.org/global/lang--en/index.htm 26.Uluslararası Çalışma Örgütü (International Labour Organization, ILO) istatistikleri, https://ilostat.ilo.org/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir.
X
4
Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4312
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11818
Genel Sınav ve Hazırlığı13333
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)147
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ULUSLARARASI EKONOMİK KURULUŞLAR-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Metin GÜRLER
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yurdagül MERAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzellikle Türkiye'nin üyesi olduğu Uluslararası Ekonomik Kuruluşların tarihini, görevlerini, amaç ve misyonlarını incelemek.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin İçeriği, Açıklamalar ve Tanışma,IMF (Uluslararası Para Fonu) : Tarihi, Amaç ve Hedefler,Dünya Bankası: Tarihi, Amaç ve Hedefler,Dünya Bankası ve Grubu
.Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası/ International Bank for Reconstruction and Development (IBRD)
.Uluslararası Kalkınma Derneği/ International Development Association (IDA)
.Uluslararası Finans Kurumu/ International Finance Corporation (IFC)
.Çok Taraflı Yatırım Garanti Ajansı/ The Multilateral Investment Guarantee Agency (MIGA)
.Uluslararası Yatırım Uyuşmazlıklarının Çözümü Merkezi/ The International Centre for Settlement of Investment Disputes (ICSID) ),GATT-Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Genel Anlaşması ,Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ/WTO),Birleşmiş Milletler ve İlgili Kuruluşlar:
.BM
.BM Kalkınma Programı
.BM Gıda ve Tarım Örgütü
.BM Dünya Turizm Örgütü
.Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Örgütü,BM Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD),Uluslararası Ödemeler Bankası ve Kalkınma Bankaları:
-Uluslararası Ödemeler Bankası (BIS)
.Avrupa Yatırım Bankası (EIB)
.İslam Kalkınma Bankası (IDB)
.Asya Kalkınma Bankası (ADB)
.Afrika Kalkınma Bankası (AFBD),Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD),Bölgesel Ekonomik Birleşmeler,Avrupa Birliği (AB)
,Bölgesel Ekonomik Birleşmeler:
.EFTA
.USMCA (NAFTA)
.ASEAN
.ECOWAS
.RCEP
.CPTPP, vb.,G7, G8, G20, D8, Yükselen Piyasalar, E-7 (7 Yükselen ekonomi/piyasa), BRICS, BRIICS, CIVETS ülkeleri ,Küresel ekonomiye genel bakış ve gelecekle ilgili projeksiyonların karşılaştırılması (IMF, OECD raporları projeksiyonları vb.); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Özellikle Türkiye'nin üye olduğu Uluslararası Ekonomik Kuruluşları tanımlayabilecek 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
1.1. Uluslararası Ekonomik Kuruluşların tarihini ve Türkiye'nin üyelik sürecini karşılaştırır 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
1.2. Uluslararası Ekonomik Kuruluşların amaç ve hedeflerini yorumlar10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
2. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan hangi verileri (göstergeleri) elde edebileceğini kategorize edebilecek 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
2.1. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan verileri elde edebileceği web siteleri/linkleri eşleştirir 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
2.2. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan elde ettiği verileri yorumlar 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
2.3. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan elde edeceği verileri tablo ve şekil oluşturarak yeniden düzenler 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
2.4. Uluslararası Ekonomik Kuruluşlardan Türkiye ve diğer ülkelere ait elde edeceği verileri karşılaştırır (kıyaslar) 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
3. Küresel ekonomik gelişmeleri takip edebilecek ve yorum yapabilecek 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
3.1. Küresel ekonomik gelişmeleri anlamak için uluslararası raporları ve yayınları takip eder 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
3.2. Küresel ekonomik gelişmeleri takip etmek için uluslararası raporları ve yayınları okuyarak yorum yapar 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, F
4. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik alanında performansını diğer ülkelerle karşılaştırabilecek (kıyas yapabilecek) 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
4.1. Ülkelerin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını ölçen küresel endekslere erişir 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
4.2. Ülkelerin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını ölçen küresel endeksleri yorumlar 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
4.3. Ülkelerin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını ölçen küresel endeks skorlarını (değerlerini) tablo ve şekil oluşturarak karşılaştırır 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
4.4. Türkiye ve diğer ülkelerin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını ölçen küresel endeks skorlarını (değerlerini) karşılaştırır (kıyaslar) 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
5. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için endeks oluşturabilecek 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
5.1. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için oluşturacağı endeks için göstergeleri belirler 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
5.2. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için elde ettiği göstergelerle endeks oluşturur 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
5.3. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için elde ettiği göstergelerde ülkeleri sıralar (ülkelerin göstergelerde performansını ölçer) 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
5.4. Türkiye'nin ekonomi ve yenilik gibi alanlarda performansını diğer ülkelerle kıyaslayabilmek için oluşturduğu genel endeksle ülkeleri sıralar (ülkelerin genel performansını ölçer) 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin İçeriği, Açıklamalar ve Tanışma
1IMF (Uluslararası Para Fonu) : Tarihi, Amaç ve Hedefler
3Dünya Bankası: Tarihi, Amaç ve Hedefler
4Dünya Bankası ve Grubu
.Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası/ International Bank for Reconstruction and Development (IBRD)
.Uluslararası Kalkınma Derneği/ International Development Association (IDA)
.Uluslararası Finans Kurumu/ International Finance Corporation (IFC)
.Çok Taraflı Yatırım Garanti Ajansı/ The Multilateral Investment Guarantee Agency (MIGA)
.Uluslararası Yatırım Uyuşmazlıklarının Çözümü Merkezi/ The International Centre for Settlement of Investment Disputes (ICSID) )
5GATT-Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Genel Anlaşması
6Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ/WTO)
7Birleşmiş Milletler ve İlgili Kuruluşlar:
.BM
.BM Kalkınma Programı
.BM Gıda ve Tarım Örgütü
.BM Dünya Turizm Örgütü
.Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Örgütü
8BM Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD)
9Uluslararası Ödemeler Bankası ve Kalkınma Bankaları:
-Uluslararası Ödemeler Bankası (BIS)
.Avrupa Yatırım Bankası (EIB)
.İslam Kalkınma Bankası (IDB)
.Asya Kalkınma Bankası (ADB)
.Afrika Kalkınma Bankası (AFBD)
10Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD)
11Bölgesel Ekonomik Birleşmeler
12Avrupa Birliği (AB)
13Bölgesel Ekonomik Birleşmeler:
.EFTA
.USMCA (NAFTA)
.ASEAN
.ECOWAS
.RCEP
.CPTPP, vb.
13G7, G8, G20, D8, Yükselen Piyasalar, E-7 (7 Yükselen ekonomi/piyasa), BRICS, BRIICS, CIVETS ülkeleri
14Küresel ekonomiye genel bakış ve gelecekle ilgili projeksiyonların karşılaştırılması (IMF, OECD raporları projeksiyonları vb.)
Kaynak
Dersle ilgili kitap ve raporlar 1.Uluslararası ekonomik kuruluşlarla ilgili sunumlar, videolar, makaleler ve kuruluşların kendi internet platformları 2. International Economics ( Dominick Salvatore) 3. Principles of Economics/ 9. Bölüm/ Application: International Trade ( N. Gregory Mankiw) 4. Review of Maritime Transport (UNCTAD rapor serisi) 5. World Investment Report (UNCTAD rapor serisi) 6. IMF Dünya Ekonomik Görünümü Raporu (IMF World Economic Outlook rapor serisi, yılda 2 ana yayın ve 2 güncelleme) .Nisan (güncellemesi aynı yılın Temmuz ayı) .Ekim (güncellemesi takip eden yılın Ocak ayı ) 7. OECD Economic Outlook rapor serisi. 8. Küresel Yenilik Endeksi (WIPO Global Innovation Index rapor serisi)
Dersle ilgili ilave kaynaklar 1.Uluslararası Ticaret Merkezi (International Trade Centre , ITC/Intracen), https://intracen.org/about-us 2.TradeMap web sitesi, https://www.trademap.org/Country_SelProduct_TS.aspx?nvpm=1%7c%7c%7c%7c%7cTOTAL%7c%7c%7c2%7c1%7c1%7c1%7c2%7c1%7c2%7c1%7c 3.MacMap web sitesi, https://www.macmap.org/ 4.UNCTAD web sitesi, https://unctadstat.unctad.org/wds/ReportFolders/reportFolders.aspx vehttps://trains.unctad.org/Default.aspx 5.Comtrade web sitesi, https://comtrade.un.org/data/ 6.DTÖ (WTO) web sitesi, https://www.wto.org/english/res_e/statis_e/statis_e.htm 7.Dünya Bankası web sitesi, https://data.worldbank.org/ 8.IMF web sitesi, https://www.imf.org/en/Home 9.AB, https://european-union.europa.eu/principles-countries-history/history-eu_en 10.Eurostat web sitesi, https://ec.europa.eu/eurostat/web/main/data 11.OECD web sitesi, https://www.oecd.org/ 12.OECD data, https://stats.oecd.org/ 13.BIS web sitesi, https://www.bis.org/about/index.htm 14.BIS data, https://stats.bis.org/statx/toc/LBS.html 15.UNCTAD web sitesi, https://unctad.org/about 16.Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Örgütü (United Nations Industrial Development Organization, UNIDO), https://www.unido.org/ 17.Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU), https://www.itu.int/en/about/Pages/default.aspx 18.Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) İstatistikleri, https://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Pages/stat/default.aspx 19.Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO), https://www.wipo.int/about-wipo/en/ 20.Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) istatistikleri, https://www3.wipo.int/ipstats/key-search/indicator 21.UNESCO web sitesi, https://www.unesco.org/en 22.UNESCO istatistikleri, http://data.uis.unesco.org/ 23.UNDP web sitesi, https://www.undp.org/ethiopia/about-us 24.UNDP İnsani Gelişme Endeksi /Beşeri Kalkınma Endeksi (Human Development Index), https://hdr.undp.org/data-center/human-development-index#/indicies/HDI 25.Uluslararası Çalışma Örgütü (International Labour Organization, ILO), https://www.ilo.org/global/lang--en/index.htm 26.Uluslararası Çalışma Örgütü (International Labour Organization, ILO) istatistikleri, https://ilostat.ilo.org/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir.
X
4
Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:24Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:25