Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MODERN ÇİN | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Zeyneb Hale EROĞLU SAĞER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çağdaş Çin'in oluşumunda önemli rol oynayan politik, ekonomik ve sosyo-kültürel meselelerden bazıları nelerdir? Bu ders, Qing hanedanının (1644) kuruluşundan günümüze kadar geçen bir dönemi kapsayan modern Çin tarihi üzerine bir araştırma sağlayacaktır. İmparatorluk Çin'in muazzam, çok etnik gruplu ve çok dinli topraklarının bir ulus-devlete nasıl dönüştüğünü inceleyeceğiz; ve doğru bir sosyo-politik sistem arayışında farklı ideolojilerle nasıl uğraştığını. Sadece değişimi değil, aynı zamanda Çin içindeki sürekliliği de araştıracağız. Çin'i tek başına incelemeyeceğiz, küresel bağlamda bulacağız. Metinsel ve görsel birincil kaynaklar, edebi eserler ve filmlerin analizi yoluyla, entelektüel ve dini eğilimlere, popüler kültüre, kentsel ve kırsal yaşama ve etnik ve dini azınlıklara özel önem vereceğiz. Modern Çin'in çeşitli sosyo-politik manzarasını anlayacaksınız. Sonunda çağdaş Çin'i geçmişinin ışığında analiz etmeyi öğrenecek ve Çin hakkında bilgi, amaç ve farklılıkla konuşup yazacaksınız. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çin neden önemlidir? Çin nedir? Çinliler kimdir? Çin Tarihine bir bakış,Çin'de Yabancı Kural: Mançus Çinlileşti mi?,Çin'de Yabancı Kural: Mançus Çinlileşti mi?,Emperyalizm, Sivil Huzursuzluk ve Restorasyon,Anti-Mançu Milliyetçiliği, Reform ve Devrim,Yeni Kültür Hareketi,Nanjing On Yılı: Milliyetçi Parti Kuralı Altında Devlet ve Toplum,Ara Sınav,Kırsal Çin ve Komünist Parti,Kızıl Yıldız'ın Yükselişi: Çin'deki Komünist Kural,Kültür Devrimi,Maoizm ve Dünya,Çin Kapılarını Açmak,Çin'de Din, Etnisite ve Cinsiyet,Dünyada Çin: Barışçıl Bir Yükseliş mi?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Önemli olayları, figürleri ve olayları belirleyin ve modern Çin tarihindeki önemini tartışılabilecektir.2) Eleştirel emperyal düşüş nedenleri, Komünist devrime yol açan nedenler ve çağdaş Çin'de etnik çatışma kaynakları gibi modern Çin'in tarihi üzerinde merkezi tartışmalar analiz edilebilecektir.3) Çin'in imparatorluk geçmişi ve şimdiki arasında karşılaştırmalar ve bağlantılar çizilebilecektir.4) Modern Çin'deki sosyal, politik ve ekonomik gelişmeleri küresel tarih çerçevesinde incelenebilecektir. 5) Birincil ve ikincil kaynakları değerlendirin ve düşüncelerinizi analitik ve tutarlı bir şekilde konuşma ve yazılı olarak ifade edilebilecektir | 10, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çin neden önemlidir? Çin nedir? Çinliler kimdir? Çin Tarihine bir bakış | Schoppa, Revolution and Its Past, ch1. |
2 | Çin'de Yabancı Kural: Mançus Çinlileşti mi? | Schoppa, Revolution and Its Past, ch.2. Mark Elliott, The Manchu Way, Introduction. Primary Source Readings: SMC, Chapter 2.1: “Nurhaci’s seven grievances” and 2.4: “A Letter from Dorgon to the Ming Loyalist Shi Kefa” |
3 | Çin'de Yabancı Kural: Mançus Çinlileşti mi? | Benjamin Elman, “Political, Social, and Cultural Reproduction via Civil Service Examinations in Late Imperial China,” Journal of Asian Studies, 50.1. (Feb., 1991), 7- 28 Richard Smith, The Qing Dynasty and Traditional Chinese Culture, Rowman and Little Publishers, 2015, p. 219-232 and 238-243 and 251-271. |
4 | Emperyalizm, Sivil Huzursuzluk ve Restorasyon | Schoppa, Revolution and Its Past, ch3,4,5 Suggested Reading: Julia Lowell, The Opium War: Drugs, Dreams, and the Making of Modern China (Picador, 2011), p.1-39. Primary Sources: 6.1: Lord Macartney’s Commission from Henry Dundas, 1792; 6.4 and 6.5: Qianlong’s Rejection of Macartney’s Demands: Two Edicts |
5 | Anti-Mançu Milliyetçiliği, Reform ve Devrim | Schoppa, Revolution and its Past, ch. 6, 7 and 8. Suggested Reading: Rebecca Karl, “Creating Asia: China in the World at the Beginning of the Twentieth Century” in The American Historical Review 103:4 (October 1998), 1096-1118.Primary Sources: SMC Chapter 11.1: Wu Tingfang on China’s Progress, 1908; 11.4: Tongmeng Hui Revolutionary Proclamation, 1907. |
6 | Yeni Kültür Hareketi | Schoppa, Revolution and its Past, ch. 9-10 Primary Source: Pang-mei Chang, Bound Feet, Western Dress: A Memoir. Anchor Books, 1996. Suggested Film: Raise the Red Lantern (1991), by Zhang Yimou. https://www.youtube.com/watch?v=0BVKEaXhWak |
7 | Nanjing On Yılı: Milliyetçi Parti Kuralı Altında Devlet ve Toplum | Schoppa, Revolution and its Past, ch. 11,12,13 Primary Sources: SMC, Chapters 15.1: Hu Shi Appeals for Legal Rights, 1929; 15.7: Politics of Power: General Von Falkenhausen’s Advice to Chiang Kai-Shek, 1936. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kırsal Çin ve Komünist Parti | Schoppa, Revolution and its Past, ch14, 15. Primary Source Readings: “Mao Zedong, “Report on an Investigation of the Peasant Movement in Hunan,” March 1927.” Wang Shih-Wei, “The Wild Lily.” Suggested Film: Yellow Earth, by Chen Kaige (1984) https://www.youtube.com/watch?v=sEqfyZGYVrM |
10 | Kızıl Yıldız'ın Yükselişi: Çin'deki Komünist Kural | Schoppa, Revolution and Its Past, Ch 16, 17. 7 Joseph Esherick, “Ten Theses on the Chinese Revolution” Modern China, Vol. 21, No. 1 (January 1995), 45-76. Primary Source Readings: SMC, Chapters 18.6: Democratic Dictatorship; 19.3: Ding Ling’s Fiction: The Power of the People. |
11 | Kültür Devrimi | Schoppa, Revolution and Its Past, ch. 18. Primary Source Reading: SMC, Chapter 22.1: Life and Death of Lei Feng; 22.4: The Sixteen Point Decision Film: To Live by Zhang Yimou (1994) |
12 | Maoizm ve Dünya | Zachary Scarlett. “Chinas Great Proletarian Cultural Revolution and the Imagination of the Third World,” in The Third World in the Global 1960s, edited by Zachary Scarlett and Samantha Christiansen (Berghan Books, 2012). Primary Sources: Revolutionary Socialist Students’ Federation (RSSF) Manifesto” New Left Review I/53 Jan-Feb 1969. (This is the manifesto of a British student organization inspired by the Cultural Revolution.) SMC, Chapter 22.2: Lin Biao: Long Live the Victory of People’s War! |
13 | Çin Kapılarını Açmak | Schoppa, Revolution and its Past, ch.19 and 20. Elisabeth J. Perry “Is the Chinese Communist Regime Legitimate?” in The China Questions : Critical Insights Into a Rising Power, Edited by Jennifer Rudolph& Michael Szonyi, Harvard University Press, 2018. Primary Source: “Posters Calling for Democracy,” “Defending China’s Socialist Democracy,” in Chinese Civilization, p. 496-505. Film: “Gate of Heavenly Peace” (1995, 180 minutes) |
14 | Çin'de Din, Etnisite ve Cinsiyet | Ben Hillman. “Introduction: Understanding the Current Wave of Conflict and Protest in Tibet and Xinjiang,” in Ethnic Conflict and Protest in Tibet and Xinjiang. Ben Hillman and Gray Tuttle eds. (Columbia University Press, 2016) p.1-17. James Robson. “How important is Religion in China?” in The China Questions : Critical Insights Into a Rising Power. |
15 | Dünyada Çin: Barışçıl Bir Yükseliş mi? | Readings: Schoppa, Revolution and Its Past, ch.21. “Viewing China’s Rise: Alternative Perspectives,” in The China Reader, David Shambaugh ed., (Oxford University Press, 2016), p. 5-33. |
Kaynak |
Keith Schoppa, Revolution and Its Past: Identities and Change in Modern Chinese History, 3rd edition, (Prentice Hall, 2010). Pei-Kai Cheng and Michael Lestz, The Search for Modern China: a Documentary Collection, (New York: W. W. Norton & Company, (1999/2014). [SMC] Pang-mei Chang, Bound Feet, Western Dress. Anchor Books, 1996. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | ||||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | ||||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | ||||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | ||||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | ||||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | ||||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | ||||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | ||||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | ||||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 10 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 10 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 167 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(167/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MODERN ÇİN | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Zeyneb Hale EROĞLU SAĞER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çağdaş Çin'in oluşumunda önemli rol oynayan politik, ekonomik ve sosyo-kültürel meselelerden bazıları nelerdir? Bu ders, Qing hanedanının (1644) kuruluşundan günümüze kadar geçen bir dönemi kapsayan modern Çin tarihi üzerine bir araştırma sağlayacaktır. İmparatorluk Çin'in muazzam, çok etnik gruplu ve çok dinli topraklarının bir ulus-devlete nasıl dönüştüğünü inceleyeceğiz; ve doğru bir sosyo-politik sistem arayışında farklı ideolojilerle nasıl uğraştığını. Sadece değişimi değil, aynı zamanda Çin içindeki sürekliliği de araştıracağız. Çin'i tek başına incelemeyeceğiz, küresel bağlamda bulacağız. Metinsel ve görsel birincil kaynaklar, edebi eserler ve filmlerin analizi yoluyla, entelektüel ve dini eğilimlere, popüler kültüre, kentsel ve kırsal yaşama ve etnik ve dini azınlıklara özel önem vereceğiz. Modern Çin'in çeşitli sosyo-politik manzarasını anlayacaksınız. Sonunda çağdaş Çin'i geçmişinin ışığında analiz etmeyi öğrenecek ve Çin hakkında bilgi, amaç ve farklılıkla konuşup yazacaksınız. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çin neden önemlidir? Çin nedir? Çinliler kimdir? Çin Tarihine bir bakış,Çin'de Yabancı Kural: Mançus Çinlileşti mi?,Çin'de Yabancı Kural: Mançus Çinlileşti mi?,Emperyalizm, Sivil Huzursuzluk ve Restorasyon,Anti-Mançu Milliyetçiliği, Reform ve Devrim,Yeni Kültür Hareketi,Nanjing On Yılı: Milliyetçi Parti Kuralı Altında Devlet ve Toplum,Ara Sınav,Kırsal Çin ve Komünist Parti,Kızıl Yıldız'ın Yükselişi: Çin'deki Komünist Kural,Kültür Devrimi,Maoizm ve Dünya,Çin Kapılarını Açmak,Çin'de Din, Etnisite ve Cinsiyet,Dünyada Çin: Barışçıl Bir Yükseliş mi?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Önemli olayları, figürleri ve olayları belirleyin ve modern Çin tarihindeki önemini tartışılabilecektir.2) Eleştirel emperyal düşüş nedenleri, Komünist devrime yol açan nedenler ve çağdaş Çin'de etnik çatışma kaynakları gibi modern Çin'in tarihi üzerinde merkezi tartışmalar analiz edilebilecektir.3) Çin'in imparatorluk geçmişi ve şimdiki arasında karşılaştırmalar ve bağlantılar çizilebilecektir.4) Modern Çin'deki sosyal, politik ve ekonomik gelişmeleri küresel tarih çerçevesinde incelenebilecektir. 5) Birincil ve ikincil kaynakları değerlendirin ve düşüncelerinizi analitik ve tutarlı bir şekilde konuşma ve yazılı olarak ifade edilebilecektir | 10, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çin neden önemlidir? Çin nedir? Çinliler kimdir? Çin Tarihine bir bakış | Schoppa, Revolution and Its Past, ch1. |
2 | Çin'de Yabancı Kural: Mançus Çinlileşti mi? | Schoppa, Revolution and Its Past, ch.2. Mark Elliott, The Manchu Way, Introduction. Primary Source Readings: SMC, Chapter 2.1: “Nurhaci’s seven grievances” and 2.4: “A Letter from Dorgon to the Ming Loyalist Shi Kefa” |
3 | Çin'de Yabancı Kural: Mançus Çinlileşti mi? | Benjamin Elman, “Political, Social, and Cultural Reproduction via Civil Service Examinations in Late Imperial China,” Journal of Asian Studies, 50.1. (Feb., 1991), 7- 28 Richard Smith, The Qing Dynasty and Traditional Chinese Culture, Rowman and Little Publishers, 2015, p. 219-232 and 238-243 and 251-271. |
4 | Emperyalizm, Sivil Huzursuzluk ve Restorasyon | Schoppa, Revolution and Its Past, ch3,4,5 Suggested Reading: Julia Lowell, The Opium War: Drugs, Dreams, and the Making of Modern China (Picador, 2011), p.1-39. Primary Sources: 6.1: Lord Macartney’s Commission from Henry Dundas, 1792; 6.4 and 6.5: Qianlong’s Rejection of Macartney’s Demands: Two Edicts |
5 | Anti-Mançu Milliyetçiliği, Reform ve Devrim | Schoppa, Revolution and its Past, ch. 6, 7 and 8. Suggested Reading: Rebecca Karl, “Creating Asia: China in the World at the Beginning of the Twentieth Century” in The American Historical Review 103:4 (October 1998), 1096-1118.Primary Sources: SMC Chapter 11.1: Wu Tingfang on China’s Progress, 1908; 11.4: Tongmeng Hui Revolutionary Proclamation, 1907. |
6 | Yeni Kültür Hareketi | Schoppa, Revolution and its Past, ch. 9-10 Primary Source: Pang-mei Chang, Bound Feet, Western Dress: A Memoir. Anchor Books, 1996. Suggested Film: Raise the Red Lantern (1991), by Zhang Yimou. https://www.youtube.com/watch?v=0BVKEaXhWak |
7 | Nanjing On Yılı: Milliyetçi Parti Kuralı Altında Devlet ve Toplum | Schoppa, Revolution and its Past, ch. 11,12,13 Primary Sources: SMC, Chapters 15.1: Hu Shi Appeals for Legal Rights, 1929; 15.7: Politics of Power: General Von Falkenhausen’s Advice to Chiang Kai-Shek, 1936. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kırsal Çin ve Komünist Parti | Schoppa, Revolution and its Past, ch14, 15. Primary Source Readings: “Mao Zedong, “Report on an Investigation of the Peasant Movement in Hunan,” March 1927.” Wang Shih-Wei, “The Wild Lily.” Suggested Film: Yellow Earth, by Chen Kaige (1984) https://www.youtube.com/watch?v=sEqfyZGYVrM |
10 | Kızıl Yıldız'ın Yükselişi: Çin'deki Komünist Kural | Schoppa, Revolution and Its Past, Ch 16, 17. 7 Joseph Esherick, “Ten Theses on the Chinese Revolution” Modern China, Vol. 21, No. 1 (January 1995), 45-76. Primary Source Readings: SMC, Chapters 18.6: Democratic Dictatorship; 19.3: Ding Ling’s Fiction: The Power of the People. |
11 | Kültür Devrimi | Schoppa, Revolution and Its Past, ch. 18. Primary Source Reading: SMC, Chapter 22.1: Life and Death of Lei Feng; 22.4: The Sixteen Point Decision Film: To Live by Zhang Yimou (1994) |
12 | Maoizm ve Dünya | Zachary Scarlett. “Chinas Great Proletarian Cultural Revolution and the Imagination of the Third World,” in The Third World in the Global 1960s, edited by Zachary Scarlett and Samantha Christiansen (Berghan Books, 2012). Primary Sources: Revolutionary Socialist Students’ Federation (RSSF) Manifesto” New Left Review I/53 Jan-Feb 1969. (This is the manifesto of a British student organization inspired by the Cultural Revolution.) SMC, Chapter 22.2: Lin Biao: Long Live the Victory of People’s War! |
13 | Çin Kapılarını Açmak | Schoppa, Revolution and its Past, ch.19 and 20. Elisabeth J. Perry “Is the Chinese Communist Regime Legitimate?” in The China Questions : Critical Insights Into a Rising Power, Edited by Jennifer Rudolph& Michael Szonyi, Harvard University Press, 2018. Primary Source: “Posters Calling for Democracy,” “Defending China’s Socialist Democracy,” in Chinese Civilization, p. 496-505. Film: “Gate of Heavenly Peace” (1995, 180 minutes) |
14 | Çin'de Din, Etnisite ve Cinsiyet | Ben Hillman. “Introduction: Understanding the Current Wave of Conflict and Protest in Tibet and Xinjiang,” in Ethnic Conflict and Protest in Tibet and Xinjiang. Ben Hillman and Gray Tuttle eds. (Columbia University Press, 2016) p.1-17. James Robson. “How important is Religion in China?” in The China Questions : Critical Insights Into a Rising Power. |
15 | Dünyada Çin: Barışçıl Bir Yükseliş mi? | Readings: Schoppa, Revolution and Its Past, ch.21. “Viewing China’s Rise: Alternative Perspectives,” in The China Reader, David Shambaugh ed., (Oxford University Press, 2016), p. 5-33. |
Kaynak |
Keith Schoppa, Revolution and Its Past: Identities and Change in Modern Chinese History, 3rd edition, (Prentice Hall, 2010). Pei-Kai Cheng and Michael Lestz, The Search for Modern China: a Documentary Collection, (New York: W. W. Norton & Company, (1999/2014). [SMC] Pang-mei Chang, Bound Feet, Western Dress. Anchor Books, 1996. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | ||||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | ||||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | ||||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | ||||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | ||||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | ||||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | ||||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | ||||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | ||||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |