Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞU ASYA SİYASETİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kadir TEMİZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı Doğu Asya'nın uluslararası ilişkilerini tanıtmak ve analiz etmektir. Doğu Asya, devletler de dahil olmak üzere çeşitli ajanslar tarafından şekillendirilen tarihsel, kültürler ve insanlar olarak tartışmalı bir bölgedir. Bu ders şu anki uluslararası toplumun tarihsel kökenlerini ortaya çıkarmaya özellikle Asya, Çin ve Japonya olmak üzere üç bölgesel aktöre odaklanarak Doğu Asya ilişkilerini incelemeye çalışacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Doğu Asya ve Tarihi Mirasları Anlamak,
Uluslararası İlişkiler Teorisi ve Doğu Asya,Erken Soğuk Savaş ve Doğu Asya'nın Yeniden İnşası,Doğu Asya'da Büyük Güçler-I: Çin,Doğu Asya'da Büyük Güçler-II: ABD,Doğu Asya'da Büyük Güçler-III: SSCB / Rusya,Doğu Asya'da Büyük Güçler-IV: Japonya,
ASEAN ve Bölgesel Dinamikler,Doğu Asya Mucizesi ve Finansal Kriz,
Doğu Asya Güvenliği ve Geleneksel Anlaşmazlıklar: Tayvan Boğazı Krizi,Doğu Asya Güvenliği ve Geleneksel Anlaşmazlıklar: Kore Nükleer Sorunu,
21. Yüzyılda Yeni Bir Güvenlik İkilemi: Çin’in İddialı Yükselişi,
Soğuk Savaş Sonrası ve Çin'in Yükselişi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Doğu Asya ve Tarihi Mirasları AnlamakRequired John K. Fairbank, Edwin O. Reischauer and Albert M. Craig, “The Setting of East Asian History,” in East Asia: Tradition and Transformation, ed. John K. Fairbank et al., Harvard University, Houghton Mifflin Company, 1989, pp. 1-17. David Kang, “The Puzzle: War and Peace in East Asian History,” in East Asia Before the West: Five Centuries of Trade and Tribute, Columbia University Press, 2010, pp. 1-17. Recommended Giovanni Arrighi, Takeshi Hamashita and Mark Selden “Introduction: The rise of East Asia in regional and world historical perspective,” in The Resurgence of East Asia: 500, 150 and 50 Years Perspectives, ed. Giovanni Arrighi et al., RoutledgeCurzon, 2003, pp. 1-17. Bruce Cumings, “Colonial Deformations and Formations: Korea, Taiwan, and Vietnam,” in Parallax Visions: Making Sense of American-East Asian Relations, Duke University Press, 1999, pp. 69–94.
3
Uluslararası İlişkiler Teorisi ve Doğu Asya
Required G. John Ikenberry and Michael Mastanduno, “International Relations Theory and the Search for Stability,” in International Relations Theory and the Asia-Pacific, Columbia University Press, 2003, pp. 1-23. Amitav Acharya, “Theoretical Perspectives on International Relations in Asia,” in International Relations of Asia, ed. David Schambaugh et al., Rowman&Littlefield Publishers, 2008, pp. 57-83. Recommended Randall Schweller, “Managing the Rise of Great Powers: History and Theory,” in Engaging China: The Management of an Emerging Power, ed. Alastair Iain Johnston et al., Routledge, 1999, pp. 1-32. Samuel S. Kim, “The Evolving Asian System: Three Transformations”, in International Relations of Asia, ed. David Schambaugh et al., Rowman&Littlefield Publishers, 2008, pp. 35-56.
4Erken Soğuk Savaş ve Doğu Asya'nın Yeniden İnşasıRequired Michael Yahuda, “The impact of the Cold War and the struggles for independence, 1945–54,” in The International Politics of the Asia-Pacific 1945-1995, Routledge, 1996, pp. 21-43. John Garver, “Joining the Socialist Camp,” in China’s Quest: The History of the Foreign Relations of the People’s Republic of China, Oxford University Press, 2016, pp. 29-59. Recommended John K. Fairbank, Edwin O. Reischauer and Albert M. Craig, “The New Japan and World War II in East Asia”, in East Asia: Tradition and Transformation, ed. John K. Fairbank et al., Harvard University, Houghton Mifflin Company, 1989, pp. 808-817 John Lewis Gaddis, “Drawing Lines: The Defensive Perimeter Strategy in East Asia, 1947–1951,” in The Long Peace: Inquiries Into the History of the Cold War, Oxford University Press, 1987, pp. 72–104.
5Doğu Asya'da Büyük Güçler-I: ÇinChina and the Asia-Pacific 124
6Doğu Asya'da Büyük Güçler-II: ABD
7Doğu Asya'da Büyük Güçler-III: SSCB / Rusya
8Doğu Asya'da Büyük Güçler-IV: Japonya
9
ASEAN ve Bölgesel Dinamikler
Required Michael Yahuda, “The period of tripolarity, 1971–1989,” in The International Politics of the Asia- Pacific 1945-1995, Routledge, 1996, pp. 21-43. Weatherbee, Donald E. “ASEAN and Regionalism in Southeast Asia” in International Relations in Southeast Asia: The Struggle for Autonomy. Rowman & Littlefield, 2008, pp. 91-126 Recommended Weatherbee, Donald E. “The Cold War in Southeast Asia” in International Relations in Southeast Asia: The Struggle for Autonomy. Rowman & Littlefield, 2008, pp. 63–90 Acharya, Amitav. "The Evolution of ASEAN Norms and the Emergence of the ASEAN Way." In Constructing a Security Community in Southeast Asia: ASEAN and the Problem of Regional Order. Routledge, 2009, pp. 47–79.
10Doğu Asya Mucizesi ve Finansal Kriz
11
Doğu Asya Güvenliği ve Geleneksel Anlaşmazlıklar: Tayvan Boğazı Krizi
12Doğu Asya Güvenliği ve Geleneksel Anlaşmazlıklar: Kore Nükleer Sorunu
13
21. Yüzyılda Yeni Bir Güvenlik İkilemi: Çin’in İddialı Yükselişi
14
Soğuk Savaş Sonrası ve Çin'in Yükselişi
Kaynak
Asia Times www.atimes.com Asia Unbound (CFR) blogs.cfr.org/asia/ Carnegie Endowment carnegieendowment.org/programs/asia/ Foreign Policy www.foreignpolicy.com Foreign Affairs www.foreignaffairs.com The Economist www.economist.com/world/asia The Diplomat www.thediplomat.com The Wall Street Journal online.wsj.com/public/page/news-asiabusiness.html The New York Times www.nytimes.com/pages/world/asia/index.html Time world.time.com/category/asia/ BBC News www.bbc.co.uk/news/world/asia/ China Daily www.chinadaily.com.cn The Japan Times www.japantimes.co.jp Brookings Institution www.brookings.edu/research/topics/asia-and-the pacific

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
X
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
X
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
X
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
X
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
X
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
X
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
X
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
X
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı21020
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13535
Genel Sınav ve Hazırlığı14545
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)152
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞU ASYA SİYASETİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kadir TEMİZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı Doğu Asya'nın uluslararası ilişkilerini tanıtmak ve analiz etmektir. Doğu Asya, devletler de dahil olmak üzere çeşitli ajanslar tarafından şekillendirilen tarihsel, kültürler ve insanlar olarak tartışmalı bir bölgedir. Bu ders şu anki uluslararası toplumun tarihsel kökenlerini ortaya çıkarmaya özellikle Asya, Çin ve Japonya olmak üzere üç bölgesel aktöre odaklanarak Doğu Asya ilişkilerini incelemeye çalışacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Doğu Asya ve Tarihi Mirasları Anlamak,
Uluslararası İlişkiler Teorisi ve Doğu Asya,Erken Soğuk Savaş ve Doğu Asya'nın Yeniden İnşası,Doğu Asya'da Büyük Güçler-I: Çin,Doğu Asya'da Büyük Güçler-II: ABD,Doğu Asya'da Büyük Güçler-III: SSCB / Rusya,Doğu Asya'da Büyük Güçler-IV: Japonya,
ASEAN ve Bölgesel Dinamikler,Doğu Asya Mucizesi ve Finansal Kriz,
Doğu Asya Güvenliği ve Geleneksel Anlaşmazlıklar: Tayvan Boğazı Krizi,Doğu Asya Güvenliği ve Geleneksel Anlaşmazlıklar: Kore Nükleer Sorunu,
21. Yüzyılda Yeni Bir Güvenlik İkilemi: Çin’in İddialı Yükselişi,
Soğuk Savaş Sonrası ve Çin'in Yükselişi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Doğu Asya ve Tarihi Mirasları AnlamakRequired John K. Fairbank, Edwin O. Reischauer and Albert M. Craig, “The Setting of East Asian History,” in East Asia: Tradition and Transformation, ed. John K. Fairbank et al., Harvard University, Houghton Mifflin Company, 1989, pp. 1-17. David Kang, “The Puzzle: War and Peace in East Asian History,” in East Asia Before the West: Five Centuries of Trade and Tribute, Columbia University Press, 2010, pp. 1-17. Recommended Giovanni Arrighi, Takeshi Hamashita and Mark Selden “Introduction: The rise of East Asia in regional and world historical perspective,” in The Resurgence of East Asia: 500, 150 and 50 Years Perspectives, ed. Giovanni Arrighi et al., RoutledgeCurzon, 2003, pp. 1-17. Bruce Cumings, “Colonial Deformations and Formations: Korea, Taiwan, and Vietnam,” in Parallax Visions: Making Sense of American-East Asian Relations, Duke University Press, 1999, pp. 69–94.
3
Uluslararası İlişkiler Teorisi ve Doğu Asya
Required G. John Ikenberry and Michael Mastanduno, “International Relations Theory and the Search for Stability,” in International Relations Theory and the Asia-Pacific, Columbia University Press, 2003, pp. 1-23. Amitav Acharya, “Theoretical Perspectives on International Relations in Asia,” in International Relations of Asia, ed. David Schambaugh et al., Rowman&Littlefield Publishers, 2008, pp. 57-83. Recommended Randall Schweller, “Managing the Rise of Great Powers: History and Theory,” in Engaging China: The Management of an Emerging Power, ed. Alastair Iain Johnston et al., Routledge, 1999, pp. 1-32. Samuel S. Kim, “The Evolving Asian System: Three Transformations”, in International Relations of Asia, ed. David Schambaugh et al., Rowman&Littlefield Publishers, 2008, pp. 35-56.
4Erken Soğuk Savaş ve Doğu Asya'nın Yeniden İnşasıRequired Michael Yahuda, “The impact of the Cold War and the struggles for independence, 1945–54,” in The International Politics of the Asia-Pacific 1945-1995, Routledge, 1996, pp. 21-43. John Garver, “Joining the Socialist Camp,” in China’s Quest: The History of the Foreign Relations of the People’s Republic of China, Oxford University Press, 2016, pp. 29-59. Recommended John K. Fairbank, Edwin O. Reischauer and Albert M. Craig, “The New Japan and World War II in East Asia”, in East Asia: Tradition and Transformation, ed. John K. Fairbank et al., Harvard University, Houghton Mifflin Company, 1989, pp. 808-817 John Lewis Gaddis, “Drawing Lines: The Defensive Perimeter Strategy in East Asia, 1947–1951,” in The Long Peace: Inquiries Into the History of the Cold War, Oxford University Press, 1987, pp. 72–104.
5Doğu Asya'da Büyük Güçler-I: ÇinChina and the Asia-Pacific 124
6Doğu Asya'da Büyük Güçler-II: ABD
7Doğu Asya'da Büyük Güçler-III: SSCB / Rusya
8Doğu Asya'da Büyük Güçler-IV: Japonya
9
ASEAN ve Bölgesel Dinamikler
Required Michael Yahuda, “The period of tripolarity, 1971–1989,” in The International Politics of the Asia- Pacific 1945-1995, Routledge, 1996, pp. 21-43. Weatherbee, Donald E. “ASEAN and Regionalism in Southeast Asia” in International Relations in Southeast Asia: The Struggle for Autonomy. Rowman & Littlefield, 2008, pp. 91-126 Recommended Weatherbee, Donald E. “The Cold War in Southeast Asia” in International Relations in Southeast Asia: The Struggle for Autonomy. Rowman & Littlefield, 2008, pp. 63–90 Acharya, Amitav. "The Evolution of ASEAN Norms and the Emergence of the ASEAN Way." In Constructing a Security Community in Southeast Asia: ASEAN and the Problem of Regional Order. Routledge, 2009, pp. 47–79.
10Doğu Asya Mucizesi ve Finansal Kriz
11
Doğu Asya Güvenliği ve Geleneksel Anlaşmazlıklar: Tayvan Boğazı Krizi
12Doğu Asya Güvenliği ve Geleneksel Anlaşmazlıklar: Kore Nükleer Sorunu
13
21. Yüzyılda Yeni Bir Güvenlik İkilemi: Çin’in İddialı Yükselişi
14
Soğuk Savaş Sonrası ve Çin'in Yükselişi
Kaynak
Asia Times www.atimes.com Asia Unbound (CFR) blogs.cfr.org/asia/ Carnegie Endowment carnegieendowment.org/programs/asia/ Foreign Policy www.foreignpolicy.com Foreign Affairs www.foreignaffairs.com The Economist www.economist.com/world/asia The Diplomat www.thediplomat.com The Wall Street Journal online.wsj.com/public/page/news-asiabusiness.html The New York Times www.nytimes.com/pages/world/asia/index.html Time world.time.com/category/asia/ BBC News www.bbc.co.uk/news/world/asia/ China Daily www.chinadaily.com.cn The Japan Times www.japantimes.co.jp Brookings Institution www.brookings.edu/research/topics/asia-and-the pacific

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
X
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
X
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
X
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
X
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
X
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
X
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
X
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
X
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:54