Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EKONOMİ, İŞ VE DİPLOMASİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ali Resül USUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali Resül USUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere ekonomi alanları, iş dünyası ve diplomasi çalışmaları arasında giderek daha yakın ilişkiler sunmak üzere tasarlanmıştır.Giderek karmaşıklaşan küresel siyasi ve ekonomik ilişkiler, iş, ticaret ve diplomasi alanlarına yönelik daha entegre yöntem ve yaklaşımları şimdiden daha da kayda değer hale getirmiştir.Bu nedenle öğrenciler diplomasi, iş ve ticaret konularında tartışmalara, olgulara, konulara ve yaklaşımlara maruz kalacaktır.Bu dersin farklı karakterlerinden biri de, ders saatlerinde klasik akademik yöntemlere ek olarak, iş dünyasından bazı önde gelen işadamlarının, diplomasi ve iş dünyasının örtüşen alanları açısından Türkiye'de ve yurtdışında iş yapma konusundaki deneyimlerini konuşmak üzere derslere davet edilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Diplomasinin farklı yüzlerini anlamak,Diplomasinin Kökeni ve Gelişimi, Diplomasi ve Konsolosluk Diplomasisi Kanunu,Bürokrasi, Diplomasi ve Diplomatlar: Dışişleri Bakanlığı ve Diplomatik sistem, İkili ve Çok Taraflı Diplomatik Uygulamalar, Kamu Diplomasisi,Vize Sınavı,Ekonomik Diplomasi, Ticari Diplomasi, Ticari Diplomaside pratik konular, Uluslararası İşletme Diplomasisi, Ticaret Diplomasisi, Dersin Genel Gelişimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel diplomaları ve farklı diplomasi türlerini kavrar - Diplomasi tarihini ve hukukunu kavrar -ekonomik, ticari, ticaret ve işletme diplomatlarının ne olduğunu öğrenir - iş ve diplomasi arasında resmi ve gayri resmi aktörleri ve ilişkiyi şekillendirme potansiyeli olan faktörleri öğrenir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Diplomasinin farklı yüzlerini anlamak | Spies, Chp.2 |
3 | Diplomasinin Kökeni ve Gelişimi | Spies, Chpt 3 |
4 | Diplomasi ve Konsolosluk Diplomasisi Kanunu | Spies, chpt. 4 |
5 | Bürokrasi, Diplomasi ve Diplomatlar: Dışişleri Bakanlığı ve Diplomatik sistem | Spies, chpt. 5 Kerr and Wiseman, chpt. 7 |
6 | İkili ve Çok Taraflı Diplomatik Uygulamalar | Kerr and Wiseman, chpt. 10 |
7 | Kamu Diplomasisi | Kerr and Wiseman, chpt. 11 Oxford Handbook, chpt. 24 |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Ekonomik Diplomasi | Kerr and Wiseman, chpt. 12 Oxford Handbook, chpt. 21 and 49 |
10 | Ticari Diplomasi | Kostecki and Naray, 2007 Oxford handbook, chpt. 8 |
11 | Ticari Diplomaside pratik konular | |
12 | Uluslararası İşletme Diplomasisi | Rue and Suren, 2018. Oxford handbook, chpt. 10 |
13 | Ticaret Diplomasisi | Oxford Handbook, chpt. 22 and 34. |
14 | Dersin Genel Gelişimi |
Kaynak |
1. Yolanda Kemp Spies, Global Diplomacy and International Society, Palgrave, 2019. 2. Oxford Handbook of Modern Diplomacy, ed. by Andrew F. Cooper, Jorge Heine, and Ramesh Thakur, Oxford University Press, 2013. 3. Diplomacy in a Globalizing World, ed. by Pauline Kerr and Geoffrey Wiseman, Oxford University Press, 2013 4. A Guide to Commercial Diplomacy, International Trade Centre, 2019 5. M. Kostecki and O. Naray, “Commercial Diplomacy and International Business”, Netherland Institute of International Relations, 2007. 6. Huub Rue and Luisa Suren “International Business Diplomacy: A Strategy for Improving MNCs’ Performance? A Review of the Concept and New Insights from Five European MNCs”, International Business Diplomacy: How Can Multinational Corporations Deal with Global Challenges? Advanced Series in Management, Volume 18, 331, Emerald, 2018. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | ||||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | ||||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | ||||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | ||||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | ||||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | ||||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | ||||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | ||||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | ||||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 55 | 55 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 65 | 65 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 172 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(172/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EKONOMİ, İŞ VE DİPLOMASİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ali Resül USUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali Resül USUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere ekonomi alanları, iş dünyası ve diplomasi çalışmaları arasında giderek daha yakın ilişkiler sunmak üzere tasarlanmıştır.Giderek karmaşıklaşan küresel siyasi ve ekonomik ilişkiler, iş, ticaret ve diplomasi alanlarına yönelik daha entegre yöntem ve yaklaşımları şimdiden daha da kayda değer hale getirmiştir.Bu nedenle öğrenciler diplomasi, iş ve ticaret konularında tartışmalara, olgulara, konulara ve yaklaşımlara maruz kalacaktır.Bu dersin farklı karakterlerinden biri de, ders saatlerinde klasik akademik yöntemlere ek olarak, iş dünyasından bazı önde gelen işadamlarının, diplomasi ve iş dünyasının örtüşen alanları açısından Türkiye'de ve yurtdışında iş yapma konusundaki deneyimlerini konuşmak üzere derslere davet edilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Diplomasinin farklı yüzlerini anlamak,Diplomasinin Kökeni ve Gelişimi, Diplomasi ve Konsolosluk Diplomasisi Kanunu,Bürokrasi, Diplomasi ve Diplomatlar: Dışişleri Bakanlığı ve Diplomatik sistem, İkili ve Çok Taraflı Diplomatik Uygulamalar, Kamu Diplomasisi,Vize Sınavı,Ekonomik Diplomasi, Ticari Diplomasi, Ticari Diplomaside pratik konular, Uluslararası İşletme Diplomasisi, Ticaret Diplomasisi, Dersin Genel Gelişimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel diplomaları ve farklı diplomasi türlerini kavrar - Diplomasi tarihini ve hukukunu kavrar -ekonomik, ticari, ticaret ve işletme diplomatlarının ne olduğunu öğrenir - iş ve diplomasi arasında resmi ve gayri resmi aktörleri ve ilişkiyi şekillendirme potansiyeli olan faktörleri öğrenir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Diplomasinin farklı yüzlerini anlamak | Spies, Chp.2 |
3 | Diplomasinin Kökeni ve Gelişimi | Spies, Chpt 3 |
4 | Diplomasi ve Konsolosluk Diplomasisi Kanunu | Spies, chpt. 4 |
5 | Bürokrasi, Diplomasi ve Diplomatlar: Dışişleri Bakanlığı ve Diplomatik sistem | Spies, chpt. 5 Kerr and Wiseman, chpt. 7 |
6 | İkili ve Çok Taraflı Diplomatik Uygulamalar | Kerr and Wiseman, chpt. 10 |
7 | Kamu Diplomasisi | Kerr and Wiseman, chpt. 11 Oxford Handbook, chpt. 24 |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Ekonomik Diplomasi | Kerr and Wiseman, chpt. 12 Oxford Handbook, chpt. 21 and 49 |
10 | Ticari Diplomasi | Kostecki and Naray, 2007 Oxford handbook, chpt. 8 |
11 | Ticari Diplomaside pratik konular | |
12 | Uluslararası İşletme Diplomasisi | Rue and Suren, 2018. Oxford handbook, chpt. 10 |
13 | Ticaret Diplomasisi | Oxford Handbook, chpt. 22 and 34. |
14 | Dersin Genel Gelişimi |
Kaynak |
1. Yolanda Kemp Spies, Global Diplomacy and International Society, Palgrave, 2019. 2. Oxford Handbook of Modern Diplomacy, ed. by Andrew F. Cooper, Jorge Heine, and Ramesh Thakur, Oxford University Press, 2013. 3. Diplomacy in a Globalizing World, ed. by Pauline Kerr and Geoffrey Wiseman, Oxford University Press, 2013 4. A Guide to Commercial Diplomacy, International Trade Centre, 2019 5. M. Kostecki and O. Naray, “Commercial Diplomacy and International Business”, Netherland Institute of International Relations, 2007. 6. Huub Rue and Luisa Suren “International Business Diplomacy: A Strategy for Improving MNCs’ Performance? A Review of the Concept and New Insights from Five European MNCs”, International Business Diplomacy: How Can Multinational Corporations Deal with Global Challenges? Advanced Series in Management, Volume 18, 331, Emerald, 2018. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | ||||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | ||||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | ||||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | ||||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | ||||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | ||||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | ||||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | ||||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | ||||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |