Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AB VE TÜRKİYE-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Faik TANRIKULU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Faik TANRIKULU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, Avrupa Birliği ve Türkiye ilişkilerini tarihsel arkaplanı ve güncel meseleler eşliğinde ele almayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Türkiye'nin AB üyelik süreci; bunun anlamı,önemi ve dersin temel konuları hakkında bilgilendirme,AB bütünleşmesinin tarihi ve birleşik Avrupa Birliğinin fikrinin oluşumu,Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu (AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu (AET) ve Avrupa Birliği (AB)'nin yapıları,AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri,AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri (2),Türkiye'nin AB süreci ve temel meseleler,Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar,Türkiye AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar,Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiği,Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi,AB ilerleme raporlarında Türkiye,Genel tartışma, konuların değerlendirilmesi ve gelecek perspektifleri,BREXİT ve Göç Meselesi,Hukuki pluralizm ve liberalizm (Eleştirel yaklaşımlar); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu ( AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu ( AET) ve Avrupa Birliği (AB) kurumlarını tarihsel süreci içinde konumlandırır.10, 16, 9A
2. AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçlerini tanır.10, 16, 9A
3. Türkiye'nin AB süreci ve temel meselelerini izah eder.10, 16, 9A
4. Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar hakkında bilgi sahibi olur.10, 16, 9A
5. Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politik açıdan ele alır.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Türkiye'nin AB üyelik süreci; bunun anlamı,önemi ve dersin temel konuları hakkında bilgilendirme
2AB bütünleşmesinin tarihi ve birleşik Avrupa Birliğinin fikrinin oluşumu
3Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu (AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu (AET) ve Avrupa Birliği (AB)'nin yapıları
4AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri
5AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri (2)
6Türkiye'nin AB süreci ve temel meseleler
7Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar
8Türkiye AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar
9Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiği
10Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi
11AB ilerleme raporlarında Türkiye
12Genel tartışma, konuların değerlendirilmesi ve gelecek perspektifleri
13BREXİT ve Göç Meselesi
14Hukuki pluralizm ve liberalizm (Eleştirel yaklaşımlar)
Kaynak
Dr. Ertan Efegil ve Dr. Mehmet Seyfettin Erol - Türkiye AB İlişkileri - Avrupa'nın Genişlemesi, Müzakere Süreci ve Batılılaşma Sorunsalı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AB VE TÜRKİYE-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Faik TANRIKULU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Faik TANRIKULU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, Avrupa Birliği ve Türkiye ilişkilerini tarihsel arkaplanı ve güncel meseleler eşliğinde ele almayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Türkiye'nin AB üyelik süreci; bunun anlamı,önemi ve dersin temel konuları hakkında bilgilendirme,AB bütünleşmesinin tarihi ve birleşik Avrupa Birliğinin fikrinin oluşumu,Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu (AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu (AET) ve Avrupa Birliği (AB)'nin yapıları,AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri,AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri (2),Türkiye'nin AB süreci ve temel meseleler,Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar,Türkiye AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar,Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiği,Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi,AB ilerleme raporlarında Türkiye,Genel tartışma, konuların değerlendirilmesi ve gelecek perspektifleri,BREXİT ve Göç Meselesi,Hukuki pluralizm ve liberalizm (Eleştirel yaklaşımlar); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu ( AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu ( AET) ve Avrupa Birliği (AB) kurumlarını tarihsel süreci içinde konumlandırır.10, 16, 9A
2. AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçlerini tanır.10, 16, 9A
3. Türkiye'nin AB süreci ve temel meselelerini izah eder.10, 16, 9A
4. Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar hakkında bilgi sahibi olur.10, 16, 9A
5. Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politik açıdan ele alır.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Türkiye'nin AB üyelik süreci; bunun anlamı,önemi ve dersin temel konuları hakkında bilgilendirme
2AB bütünleşmesinin tarihi ve birleşik Avrupa Birliğinin fikrinin oluşumu
3Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu (AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu (AET) ve Avrupa Birliği (AB)'nin yapıları
4AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri
5AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri (2)
6Türkiye'nin AB süreci ve temel meseleler
7Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar
8Türkiye AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar
9Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiği
10Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi
11AB ilerleme raporlarında Türkiye
12Genel tartışma, konuların değerlendirilmesi ve gelecek perspektifleri
13BREXİT ve Göç Meselesi
14Hukuki pluralizm ve liberalizm (Eleştirel yaklaşımlar)
Kaynak
Dr. Ertan Efegil ve Dr. Mehmet Seyfettin Erol - Türkiye AB İlişkileri - Avrupa'nın Genişlemesi, Müzakere Süreci ve Batılılaşma Sorunsalı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52