Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AB VE TÜRKİYE | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Faik TANRIKULU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Faik TANRIKULU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Avrupa Birliği ve Türkiye ilişkilerini tarihsel arkaplanı ve güncel meseleler eşliğinde ele almayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türkiye'nin AB üyelik süreci; bunun anlamı,önemi ve dersin temel konuları hakkında bilgilendirme,AB bütünleşmesinin tarihi ve birleşik Avrupa Birliğinin fikrinin oluşumu,Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu (AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu (AET) ve Avrupa Birliği (AB)'nin yapıları,AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri,AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri (2),Türkiye'nin AB süreci ve temel meseleler,Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar,Türkiye AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar,Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiği,Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi,AB ilerleme raporlarında Türkiye,Genel tartışma, konuların değerlendirilmesi ve gelecek perspektifleri,BREXİT ve Göç Meselesi,Hukuki pluralizm ve liberalizm (Eleştirel yaklaşımlar); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu ( AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu ( AET) ve Avrupa Birliği (AB) kurumlarını tarihsel süreci içinde konumlandırır. | 10, 16, 9 | A |
2. AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçlerini tanır. | 10, 16, 9 | A |
3. Türkiye'nin AB süreci ve temel meselelerini izah eder. | 10, 16, 9 | A |
4. Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 9 | A |
5. Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politik açıdan ele alır. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye'nin AB üyelik süreci; bunun anlamı,önemi ve dersin temel konuları hakkında bilgilendirme | |
2 | AB bütünleşmesinin tarihi ve birleşik Avrupa Birliğinin fikrinin oluşumu | |
3 | Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu (AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu (AET) ve Avrupa Birliği (AB)'nin yapıları | |
4 | AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri | |
5 | AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri (2) | |
6 | Türkiye'nin AB süreci ve temel meseleler | |
7 | Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar | |
8 | Türkiye AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar | |
9 | Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiği | |
10 | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi | |
11 | AB ilerleme raporlarında Türkiye | |
12 | Genel tartışma, konuların değerlendirilmesi ve gelecek perspektifleri | |
13 | BREXİT ve Göç Meselesi | |
14 | Hukuki pluralizm ve liberalizm (Eleştirel yaklaşımlar) |
Kaynak |
Dr. Ertan Efegil ve Dr. Mehmet Seyfettin Erol - Türkiye AB İlişkileri - Avrupa'nın Genişlemesi, Müzakere Süreci ve Batılılaşma Sorunsalı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | ||||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | ||||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AB VE TÜRKİYE | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Faik TANRIKULU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Faik TANRIKULU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Avrupa Birliği ve Türkiye ilişkilerini tarihsel arkaplanı ve güncel meseleler eşliğinde ele almayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türkiye'nin AB üyelik süreci; bunun anlamı,önemi ve dersin temel konuları hakkında bilgilendirme,AB bütünleşmesinin tarihi ve birleşik Avrupa Birliğinin fikrinin oluşumu,Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu (AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu (AET) ve Avrupa Birliği (AB)'nin yapıları,AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri,AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri (2),Türkiye'nin AB süreci ve temel meseleler,Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar,Türkiye AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar,Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiği,Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi,AB ilerleme raporlarında Türkiye,Genel tartışma, konuların değerlendirilmesi ve gelecek perspektifleri,BREXİT ve Göç Meselesi,Hukuki pluralizm ve liberalizm (Eleştirel yaklaşımlar); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu ( AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu ( AET) ve Avrupa Birliği (AB) kurumlarını tarihsel süreci içinde konumlandırır. | 10, 16, 9 | A |
2. AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçlerini tanır. | 10, 16, 9 | A |
3. Türkiye'nin AB süreci ve temel meselelerini izah eder. | 10, 16, 9 | A |
4. Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 16, 9 | A |
5. Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politik açıdan ele alır. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye'nin AB üyelik süreci; bunun anlamı,önemi ve dersin temel konuları hakkında bilgilendirme | |
2 | AB bütünleşmesinin tarihi ve birleşik Avrupa Birliğinin fikrinin oluşumu | |
3 | Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu (AKÇT), Avrupa Ekonomi Topluluğu (AET) ve Avrupa Birliği (AB)'nin yapıları | |
4 | AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri | |
5 | AB kurumlarının yapısı ve karar alma süreçleri (2) | |
6 | Türkiye'nin AB süreci ve temel meseleler | |
7 | Türkiye- AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar | |
8 | Türkiye AB ilişkilerinde başlıca dönemler ve olaylar | |
9 | Türkiye-AB ilişkilerinin ekonomi politiği | |
10 | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi | |
11 | AB ilerleme raporlarında Türkiye | |
12 | Genel tartışma, konuların değerlendirilmesi ve gelecek perspektifleri | |
13 | BREXİT ve Göç Meselesi | |
14 | Hukuki pluralizm ve liberalizm (Eleştirel yaklaşımlar) |
Kaynak |
Dr. Ertan Efegil ve Dr. Mehmet Seyfettin Erol - Türkiye AB İlişkileri - Avrupa'nın Genişlemesi, Müzakere Süreci ve Batılılaşma Sorunsalı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | ||||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | ||||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | ||||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |