Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÜNİVERSİTE VE YAŞAM BECERİLERİ-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK
Dersi VerenlerProf.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri üniversiteye, mezuniyet sonrasına ve hayata hazırlamak; onlara 21. Yüzyılın gerektirdiği becerileri kazandırmaya yönelik bir perspektif kazandırmak; gerek bireysel ve gerekse de kolektif olarak uyumlu ve başarılı bir çalışmaları için ihtiyaç duyacakları değer ve tutumlar hakkında ile barışçı birlikte varoluşun moral zemini ve etik kuralları konusunda bilgilendirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; 21. Yüzyıl Becerileri: Gündem 2030 hedefleri ve başarılı bir bireysel gelişimin eğitimle doğrudan ve dolaylı ilgili çerçevesi,Bölümü tanımak, mezuniyet sonrası seçenekleri somutlaştırmak ve bireysel potansiyelin gelişimi üzerine düşünmek.,Üniversite kavramı, eğitime karşı öğretim, akademik özgürlük, bilimsel özerklik, çağımızda üniversitenin işlevi;
Bilimin anlamı, bilimselliğin farklı kavranış biçimleri, yöntemde teklik ve metodolojik çoğulculuk tartışmaları.,Ahlakın altın kuralı ve onun farklı kaynakları, etik ve temel insani değerler.,Kişiyi hayata hazırlayan erdemler I,Kişiyi hayata hazırlayan erdemler II,Kişiyi hayata hazırlayan erdemler III,Gündelik hayatı ve insanlar arasındaki iletişimi kolaylaştıran bilgiler ,Bir konuyu özlü biçimde anlatabilme, rapor yazma ve değerlendirme teknikleri,Özgüven ve kendini ifade edebilme,Çatışma ve sorun çözümünde pozitif yaklaşım, kaçınılması gereken hatalar ve sahip olunması gereken doğrular,Bireysel olarak ve etkili olduğu alanda stresle mücadelenin teknikleri,Zaman yönetimi,Zaman yönetimi II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Etkili iletişim kurma ve tartışma becerilerini geliştirir. 10, 13, 16, 2, 9A
2. Eleştirel düşünme ve analitik becerilerini güçlendirir.10, 13, 16, 2, 9A
3. İş hayatında ve toplumda yer alan, etik değerleri ve kültürel farklılıkları kavrar. 10, 13, 2, 9A
4. Etik ve temel insani değerler konusunda tartışır.10, 13, 2, 9A
5. Kişiyi hayata hazırlayan değerler ve zaman yönetimi konusunda bilgi sahibi olur.10, 13, 2, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
121. Yüzyıl Becerileri: Gündem 2030 hedefleri ve başarılı bir bireysel gelişimin eğitimle doğrudan ve dolaylı ilgili çerçevesi-
2Bölümü tanımak, mezuniyet sonrası seçenekleri somutlaştırmak ve bireysel potansiyelin gelişimi üzerine düşünmek.-
3Üniversite kavramı, eğitime karşı öğretim, akademik özgürlük, bilimsel özerklik, çağımızda üniversitenin işlevi;
Bilimin anlamı, bilimselliğin farklı kavranış biçimleri, yöntemde teklik ve metodolojik çoğulculuk tartışmaları.
-
4Ahlakın altın kuralı ve onun farklı kaynakları, etik ve temel insani değerler.-
5Kişiyi hayata hazırlayan erdemler I-
6Kişiyi hayata hazırlayan erdemler II-
7Kişiyi hayata hazırlayan erdemler III-
8Gündelik hayatı ve insanlar arasındaki iletişimi kolaylaştıran bilgiler -
9Bir konuyu özlü biçimde anlatabilme, rapor yazma ve değerlendirme teknikleri-
10Özgüven ve kendini ifade edebilme-
11Çatışma ve sorun çözümünde pozitif yaklaşım, kaçınılması gereken hatalar ve sahip olunması gereken doğrular-
12Bireysel olarak ve etkili olduğu alanda stresle mücadelenin teknikleri-
13Zaman yönetimi-
14Zaman yönetimi II
Kaynak
Bekir Berat Özipek, “Akademik Özgürlüğün Anlamı ve Gerekliliği,” http://www.ozgurtoplumundegerleri.com/res/Bekir_Berat_Ozipek_Akademik_Ozgurlugun_Anlami_ve_Gerekliligi.pdf - “Türkiye’nin Eğitim Sorunu Nedir?”, Makale, 2017. - “Ahlakın Altın Kuralı,” pdf. Jack Ma, Dünye Ekonomik Forumu Konuşması, Davos, https://www.youtube.com/watch?v=XlzXXHLvx44 Ömer Demir, Bilim Felsefesi, Alternatif Üniversite, Ağaç Yayınları, İstanbul, 1992, ss. 83-86.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÜNİVERSİTE VE YAŞAM BECERİLERİ-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK
Dersi VerenlerProf.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri üniversiteye, mezuniyet sonrasına ve hayata hazırlamak; onlara 21. Yüzyılın gerektirdiği becerileri kazandırmaya yönelik bir perspektif kazandırmak; gerek bireysel ve gerekse de kolektif olarak uyumlu ve başarılı bir çalışmaları için ihtiyaç duyacakları değer ve tutumlar hakkında ile barışçı birlikte varoluşun moral zemini ve etik kuralları konusunda bilgilendirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; 21. Yüzyıl Becerileri: Gündem 2030 hedefleri ve başarılı bir bireysel gelişimin eğitimle doğrudan ve dolaylı ilgili çerçevesi,Bölümü tanımak, mezuniyet sonrası seçenekleri somutlaştırmak ve bireysel potansiyelin gelişimi üzerine düşünmek.,Üniversite kavramı, eğitime karşı öğretim, akademik özgürlük, bilimsel özerklik, çağımızda üniversitenin işlevi;
Bilimin anlamı, bilimselliğin farklı kavranış biçimleri, yöntemde teklik ve metodolojik çoğulculuk tartışmaları.,Ahlakın altın kuralı ve onun farklı kaynakları, etik ve temel insani değerler.,Kişiyi hayata hazırlayan erdemler I,Kişiyi hayata hazırlayan erdemler II,Kişiyi hayata hazırlayan erdemler III,Gündelik hayatı ve insanlar arasındaki iletişimi kolaylaştıran bilgiler ,Bir konuyu özlü biçimde anlatabilme, rapor yazma ve değerlendirme teknikleri,Özgüven ve kendini ifade edebilme,Çatışma ve sorun çözümünde pozitif yaklaşım, kaçınılması gereken hatalar ve sahip olunması gereken doğrular,Bireysel olarak ve etkili olduğu alanda stresle mücadelenin teknikleri,Zaman yönetimi,Zaman yönetimi II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Etkili iletişim kurma ve tartışma becerilerini geliştirir. 10, 13, 16, 2, 9A
2. Eleştirel düşünme ve analitik becerilerini güçlendirir.10, 13, 16, 2, 9A
3. İş hayatında ve toplumda yer alan, etik değerleri ve kültürel farklılıkları kavrar. 10, 13, 2, 9A
4. Etik ve temel insani değerler konusunda tartışır.10, 13, 2, 9A
5. Kişiyi hayata hazırlayan değerler ve zaman yönetimi konusunda bilgi sahibi olur.10, 13, 2, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
121. Yüzyıl Becerileri: Gündem 2030 hedefleri ve başarılı bir bireysel gelişimin eğitimle doğrudan ve dolaylı ilgili çerçevesi-
2Bölümü tanımak, mezuniyet sonrası seçenekleri somutlaştırmak ve bireysel potansiyelin gelişimi üzerine düşünmek.-
3Üniversite kavramı, eğitime karşı öğretim, akademik özgürlük, bilimsel özerklik, çağımızda üniversitenin işlevi;
Bilimin anlamı, bilimselliğin farklı kavranış biçimleri, yöntemde teklik ve metodolojik çoğulculuk tartışmaları.
-
4Ahlakın altın kuralı ve onun farklı kaynakları, etik ve temel insani değerler.-
5Kişiyi hayata hazırlayan erdemler I-
6Kişiyi hayata hazırlayan erdemler II-
7Kişiyi hayata hazırlayan erdemler III-
8Gündelik hayatı ve insanlar arasındaki iletişimi kolaylaştıran bilgiler -
9Bir konuyu özlü biçimde anlatabilme, rapor yazma ve değerlendirme teknikleri-
10Özgüven ve kendini ifade edebilme-
11Çatışma ve sorun çözümünde pozitif yaklaşım, kaçınılması gereken hatalar ve sahip olunması gereken doğrular-
12Bireysel olarak ve etkili olduğu alanda stresle mücadelenin teknikleri-
13Zaman yönetimi-
14Zaman yönetimi II
Kaynak
Bekir Berat Özipek, “Akademik Özgürlüğün Anlamı ve Gerekliliği,” http://www.ozgurtoplumundegerleri.com/res/Bekir_Berat_Ozipek_Akademik_Ozgurlugun_Anlami_ve_Gerekliligi.pdf - “Türkiye’nin Eğitim Sorunu Nedir?”, Makale, 2017. - “Ahlakın Altın Kuralı,” pdf. Jack Ma, Dünye Ekonomik Forumu Konuşması, Davos, https://www.youtube.com/watch?v=XlzXXHLvx44 Ömer Demir, Bilim Felsefesi, Alternatif Üniversite, Ağaç Yayınları, İstanbul, 1992, ss. 83-86.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52