Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GRUP PSİKOTERAPİLERİNE GİRİŞ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin temel amacı, grup psikoterapisinin iyileştirici faktörlerine ve kullanılan farklı ekoller ile tanışmaktır. Aynı zamanda, grup psikoterapisini, rol oynama ve yaşantısal egzersizler ile deneyimlemeniz hedeflenmektedir. Bu ders ile özellikle bireysel psikoterapi ve grup terapisi arasındaki benzerlik ve farkları kavramanız ve farklı bir bakış açısı kazanmanız amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, grup psikoterapisi ile tanışma,GRUP PSİKOTERAPİSİNDE TEDAVİ EDİCİ ETMENLER,BİREYLERARASI ÖĞRENME- GRUP BAĞLILIĞI,TEDAVİ EDİCİ ETMENLERİN BÜTÜNLEŞTRİLMESİ,GRUP PSİKOTERAPİSİNDE TERAPİSTİN TEMEL GÖREVLERİ,BURADA VE ŞİMDİ DE UĞRAŞMA,AKTARIM VE SAYDAMLIK,HASTALARIN SEÇİMİ,TERAPİ GRUPLARININ BİLEŞİMİ,GRUBUN YARATILMASI,KONULAR İŞLENİRKEN YAPILAN YAŞANTISAL EGZERSİZ, ROLE PLAY VE UYGULAMALAR; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, grup psikoterapisi ile tanışma
2GRUP PSİKOTERAPİSİNDE TEDAVİ EDİCİ ETMENLER
3BİREYLERARASI ÖĞRENME- GRUP BAĞLILIĞI
4TEDAVİ EDİCİ ETMENLERİN BÜTÜNLEŞTRİLMESİ
5GRUP PSİKOTERAPİSİNDE TERAPİSTİN TEMEL GÖREVLERİ
6BURADA VE ŞİMDİ DE UĞRAŞMA
7AKTARIM VE SAYDAMLIK
8HASTALARIN SEÇİMİ
9TERAPİ GRUPLARININ BİLEŞİMİ
10GRUBUN YARATILMASI
11KONULAR İŞLENİRKEN YAPILAN YAŞANTISAL EGZERSİZ, ROLE PLAY VE UYGULAMALAR
Kaynak
Yalom, I. D., & Leszcz, M. (2005). Grup Psikoterapisinin Teori ve Pratiği

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GRUP PSİKOTERAPİLERİNE GİRİŞ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin temel amacı, grup psikoterapisinin iyileştirici faktörlerine ve kullanılan farklı ekoller ile tanışmaktır. Aynı zamanda, grup psikoterapisini, rol oynama ve yaşantısal egzersizler ile deneyimlemeniz hedeflenmektedir. Bu ders ile özellikle bireysel psikoterapi ve grup terapisi arasındaki benzerlik ve farkları kavramanız ve farklı bir bakış açısı kazanmanız amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, grup psikoterapisi ile tanışma,GRUP PSİKOTERAPİSİNDE TEDAVİ EDİCİ ETMENLER,BİREYLERARASI ÖĞRENME- GRUP BAĞLILIĞI,TEDAVİ EDİCİ ETMENLERİN BÜTÜNLEŞTRİLMESİ,GRUP PSİKOTERAPİSİNDE TERAPİSTİN TEMEL GÖREVLERİ,BURADA VE ŞİMDİ DE UĞRAŞMA,AKTARIM VE SAYDAMLIK,HASTALARIN SEÇİMİ,TERAPİ GRUPLARININ BİLEŞİMİ,GRUBUN YARATILMASI,KONULAR İŞLENİRKEN YAPILAN YAŞANTISAL EGZERSİZ, ROLE PLAY VE UYGULAMALAR; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, grup psikoterapisi ile tanışma
2GRUP PSİKOTERAPİSİNDE TEDAVİ EDİCİ ETMENLER
3BİREYLERARASI ÖĞRENME- GRUP BAĞLILIĞI
4TEDAVİ EDİCİ ETMENLERİN BÜTÜNLEŞTRİLMESİ
5GRUP PSİKOTERAPİSİNDE TERAPİSTİN TEMEL GÖREVLERİ
6BURADA VE ŞİMDİ DE UĞRAŞMA
7AKTARIM VE SAYDAMLIK
8HASTALARIN SEÇİMİ
9TERAPİ GRUPLARININ BİLEŞİMİ
10GRUBUN YARATILMASI
11KONULAR İŞLENİRKEN YAPILAN YAŞANTISAL EGZERSİZ, ROLE PLAY VE UYGULAMALAR
Kaynak
Yalom, I. D., & Leszcz, M. (2005). Grup Psikoterapisinin Teori ve Pratiği

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33