Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK UYGULAMALARDA METAFOR-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ, Öğr.Gör. Bahattin GÖKTAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı psikoterapi sürecinde, metafor kullanımının etkisini, bu etkinin nedenselliklerini ve psikoterapi yaklaşımlarında metafor kullanımının sonuçlarını işlemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, psikoloji ve psikoterapi,Psikanalizden çağdaş psikanalitik psikoterapilere geçiş,Metaforun anlatım ve ilişkiye etkileri,Psikoterapotik ilişki etkinliği,Psikoterapotik ittifak ve güven ilişkisi oluşturma,Metafor kavramı ve edebiyat,Duyguların psikoterapotik süreçteki etkileri,Metafor geliştirme süreci,Metaforun bilişsel psikoterapide kullanımı,Metaforun psikanalitik psikoterapide kullanımı,Metaforun duygu odaklı psikoterapide kullanımı,Metaforun imajinatif yöntemlerde kullanımı,Metafor kullanımı içeriğinde rol oynamalar,Sınıf için uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Klinik psikoloji kavramı öğrenilebilir10, 15, 16, 4, 5, 9A
2.Psikoterapi uygulamaları öğrenilebilir.10, 15, 9A
3.Metafor tasarlama süreci öğrenilebilir10, 19, 4, 9A
4.Metaforlar ile psikoterapi uygulaması öğrenilebilir4, 8, 9A
5.Psikolojinin alt alanlarındaki uygulamaların yaklaşımları öğrenilebilir.10, 16, 9A
6.Kişilik gelişimini etkileyen ilk deneyimlerin etkisi öğrenilebilir.9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, psikoloji ve psikoterapiÖBT, Bl.1
2Psikanalizden çağdaş psikanalitik psikoterapilere geçişÖBT, Bl.1-2
3Metaforun anlatım ve ilişkiye etkileriÖBT, Bl.2
4Psikoterapotik ilişki etkinliğiÖBT, Bl.3
5Psikoterapotik ittifak ve güven ilişkisi oluşturmaÖBT, Bl.3
6Metafor kavramı ve edebiyatÖBT, Bl.4
7Duyguların psikoterapotik süreçteki etkileriÖBT,B1.5
8Metafor geliştirme süreciÖBT, Bl.5
9Metaforun bilişsel psikoterapide kullanımıÖBT, Bl.6
10Metaforun psikanalitik psikoterapide kullanımıÖBT, Bl.6
11Metaforun duygu odaklı psikoterapide kullanımıÖBT, Bl.7
12Metaforun imajinatif yöntemlerde kullanımıÖBT, Bl.8
13Metafor kullanımı içeriğinde rol oynamalarÖBT, Bl.8
14Sınıf için uygulamaÖBT, Bl.10
Kaynak
Göktan,B. Ders notları. Cebeci, O. (2019). Metafor, İstanbul, İtaki Yayınları . Mitchell.A.S ve Black, Margaret, (2012). Freud ve Sonrası (Çev. Hakan Çetinkaya). Bilgi Üniversitesi Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK UYGULAMALARDA METAFOR-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ, Öğr.Gör. Bahattin GÖKTAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı psikoterapi sürecinde, metafor kullanımının etkisini, bu etkinin nedenselliklerini ve psikoterapi yaklaşımlarında metafor kullanımının sonuçlarını işlemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, psikoloji ve psikoterapi,Psikanalizden çağdaş psikanalitik psikoterapilere geçiş,Metaforun anlatım ve ilişkiye etkileri,Psikoterapotik ilişki etkinliği,Psikoterapotik ittifak ve güven ilişkisi oluşturma,Metafor kavramı ve edebiyat,Duyguların psikoterapotik süreçteki etkileri,Metafor geliştirme süreci,Metaforun bilişsel psikoterapide kullanımı,Metaforun psikanalitik psikoterapide kullanımı,Metaforun duygu odaklı psikoterapide kullanımı,Metaforun imajinatif yöntemlerde kullanımı,Metafor kullanımı içeriğinde rol oynamalar,Sınıf için uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Klinik psikoloji kavramı öğrenilebilir10, 15, 16, 4, 5, 9A
2.Psikoterapi uygulamaları öğrenilebilir.10, 15, 9A
3.Metafor tasarlama süreci öğrenilebilir10, 19, 4, 9A
4.Metaforlar ile psikoterapi uygulaması öğrenilebilir4, 8, 9A
5.Psikolojinin alt alanlarındaki uygulamaların yaklaşımları öğrenilebilir.10, 16, 9A
6.Kişilik gelişimini etkileyen ilk deneyimlerin etkisi öğrenilebilir.9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, psikoloji ve psikoterapiÖBT, Bl.1
2Psikanalizden çağdaş psikanalitik psikoterapilere geçişÖBT, Bl.1-2
3Metaforun anlatım ve ilişkiye etkileriÖBT, Bl.2
4Psikoterapotik ilişki etkinliğiÖBT, Bl.3
5Psikoterapotik ittifak ve güven ilişkisi oluşturmaÖBT, Bl.3
6Metafor kavramı ve edebiyatÖBT, Bl.4
7Duyguların psikoterapotik süreçteki etkileriÖBT,B1.5
8Metafor geliştirme süreciÖBT, Bl.5
9Metaforun bilişsel psikoterapide kullanımıÖBT, Bl.6
10Metaforun psikanalitik psikoterapide kullanımıÖBT, Bl.6
11Metaforun duygu odaklı psikoterapide kullanımıÖBT, Bl.7
12Metaforun imajinatif yöntemlerde kullanımıÖBT, Bl.8
13Metafor kullanımı içeriğinde rol oynamalarÖBT, Bl.8
14Sınıf için uygulamaÖBT, Bl.10
Kaynak
Göktan,B. Ders notları. Cebeci, O. (2019). Metafor, İstanbul, İtaki Yayınları . Mitchell.A.S ve Black, Margaret, (2012). Freud ve Sonrası (Çev. Hakan Çetinkaya). Bilgi Üniversitesi Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33