Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GERİATRİK PSİKOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Erol YILDIRIM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fatma Pınar UYSAL CANTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşlanma sürecinde beyinde anatomik alt yapılarında ne gibi değişimler oluyor bunlar öğrenilecek. Bu değişiklikler sonucunda yaşlı kişilerde ne gibi nörolojik ve psikiyatrik bozukluklar ortaya çıkıyor bunların bilgileri verilecektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Doğum Öncesi Dönemde Beyin Gelişimi,Doğum sonrası dönemde Beyin gelişimi,Doğum sonrası dönemde Beyin gelişimi,Yaşlanan Beyin,Yaşlanan Beyin,Yaşlılıkta Sık Görülen Nörolojik Hastalıklar,Yaşlılıkta Sık Görülen Nörolojik Hastalıklar,Vize,Test anlatımı ve uygulama,Test anlatımı ve uygulama,Test anlatımı ve uygulama,Yaşlılarda psikiyatrik Semptomlar,Yaşlılarda psikiyatrik Semptomlar,Test/Süpervizyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Geriyatrik Psikolojinin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. | 10, 13, 14, 16, 19, 6, 9 | A, E |
2. Yaşlanma ile birlikte beyin anatomisinde ne gibi değişimler oluyor bunu öğrenir. | 10, 13, 14, 16, 19, 6, 9 | A, E |
3. Yaşlı bireylerde en sık karşılaşılan nörolojik problemler ve bunların psikolojik çıktıları nelerdir bunları tanımlayabilir. | 10, 13, 14, 16, 19, 6, 9 | A, E |
4. Yaşlanma nedir, dünyada ve Türk popülasyonunda yaşlıların durumu hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 13, 14, 16, 19, 6, 9 | A, E |
5. Yaşlanma ile birlikte oluşan psikiyatrik bozukluklarda psikolog olarak yaklaşım nasıl olacaktır bunu görebilir. | 10, 13, 14, 16, 19, 6, 9 | A, E |
6. Psikolojik olgulara disiplinler arası bir bakışla yaklaşabilir. | 10, 13, 14, 16, 19, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğum Öncesi Dönemde Beyin Gelişimi | 1,2,3 |
2 | Doğum sonrası dönemde Beyin gelişimi | 1,2,3 |
3 | Doğum sonrası dönemde Beyin gelişimi | 1,2,3 |
4 | Yaşlanan Beyin | 1,2,3 |
5 | Yaşlanan Beyin | 1,2,3 |
6 | Yaşlılıkta Sık Görülen Nörolojik Hastalıklar | 1,2,3 |
7 | Yaşlılıkta Sık Görülen Nörolojik Hastalıklar | 1,2,3 |
8 | Vize | |
9 | Test anlatımı ve uygulama | 1,4 |
10 | Test anlatımı ve uygulama | 1,4 |
11 | Test anlatımı ve uygulama | 1,4 |
12 | Yaşlılarda psikiyatrik Semptomlar | 1,2,3 |
13 | Yaşlılarda psikiyatrik Semptomlar | 1,2,3 |
14 | Test/Süpervizyon | 1,2,3 |
Kaynak |
1.‘Geriyatrik Psikiyatri’ Turan Örnek, Erhan Bayraktar, Erol Özmen // 2.‘Geriyatrik Psikiyatri Klinik El Kitabı’ Jantes E.Spar, Asenath La Rue |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GERİATRİK PSİKOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Erol YILDIRIM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fatma Pınar UYSAL CANTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşlanma sürecinde beyinde anatomik alt yapılarında ne gibi değişimler oluyor bunlar öğrenilecek. Bu değişiklikler sonucunda yaşlı kişilerde ne gibi nörolojik ve psikiyatrik bozukluklar ortaya çıkıyor bunların bilgileri verilecektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Doğum Öncesi Dönemde Beyin Gelişimi,Doğum sonrası dönemde Beyin gelişimi,Doğum sonrası dönemde Beyin gelişimi,Yaşlanan Beyin,Yaşlanan Beyin,Yaşlılıkta Sık Görülen Nörolojik Hastalıklar,Yaşlılıkta Sık Görülen Nörolojik Hastalıklar,Vize,Test anlatımı ve uygulama,Test anlatımı ve uygulama,Test anlatımı ve uygulama,Yaşlılarda psikiyatrik Semptomlar,Yaşlılarda psikiyatrik Semptomlar,Test/Süpervizyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Geriyatrik Psikolojinin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. | 10, 13, 14, 16, 19, 6, 9 | A, E |
2. Yaşlanma ile birlikte beyin anatomisinde ne gibi değişimler oluyor bunu öğrenir. | 10, 13, 14, 16, 19, 6, 9 | A, E |
3. Yaşlı bireylerde en sık karşılaşılan nörolojik problemler ve bunların psikolojik çıktıları nelerdir bunları tanımlayabilir. | 10, 13, 14, 16, 19, 6, 9 | A, E |
4. Yaşlanma nedir, dünyada ve Türk popülasyonunda yaşlıların durumu hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 13, 14, 16, 19, 6, 9 | A, E |
5. Yaşlanma ile birlikte oluşan psikiyatrik bozukluklarda psikolog olarak yaklaşım nasıl olacaktır bunu görebilir. | 10, 13, 14, 16, 19, 6, 9 | A, E |
6. Psikolojik olgulara disiplinler arası bir bakışla yaklaşabilir. | 10, 13, 14, 16, 19, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğum Öncesi Dönemde Beyin Gelişimi | 1,2,3 |
2 | Doğum sonrası dönemde Beyin gelişimi | 1,2,3 |
3 | Doğum sonrası dönemde Beyin gelişimi | 1,2,3 |
4 | Yaşlanan Beyin | 1,2,3 |
5 | Yaşlanan Beyin | 1,2,3 |
6 | Yaşlılıkta Sık Görülen Nörolojik Hastalıklar | 1,2,3 |
7 | Yaşlılıkta Sık Görülen Nörolojik Hastalıklar | 1,2,3 |
8 | Vize | |
9 | Test anlatımı ve uygulama | 1,4 |
10 | Test anlatımı ve uygulama | 1,4 |
11 | Test anlatımı ve uygulama | 1,4 |
12 | Yaşlılarda psikiyatrik Semptomlar | 1,2,3 |
13 | Yaşlılarda psikiyatrik Semptomlar | 1,2,3 |
14 | Test/Süpervizyon | 1,2,3 |
Kaynak |
1.‘Geriyatrik Psikiyatri’ Turan Örnek, Erhan Bayraktar, Erol Özmen // 2.‘Geriyatrik Psikiyatri Klinik El Kitabı’ Jantes E.Spar, Asenath La Rue |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |