Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA, Öğr.Gör. Aylin ÇEVİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, psikoloji alanında çalışacak olan kişilerin iletişim becerilerini arttırmak ve iletişimi tüm yönleriyle öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, İletişimi tanımlamak,Farklı yaş dönemlerinde iletişim,Etkili iletişimin temel prensipleri (empati, duygusal zeka, şimdi burada),Alanda terapötik iletişime ana psikolojik kuramların bakış açıları (karşılaştırmalı bir çalışma olacaktır),Alanda terapötik iletişime yönelik temel psikolojik kuramların bakış açıları (karşılaştırmalı bir çalışma olacaktır),Terapötik iletişimin temel prensibleri,İnsan neden iletişime ihtiyaç duyar; Küçük Prens (Antoine de Saint-Exupéry) ve Momo (Michael Ende) hikayeleri üzerinden çalışacağız) ,Ailede İletişim,Çiftlerarası İletişim,İş yerinde ve Eğitimde İletişim,Teknoloji ve İletişim,Günümüzün temel iletişim problemleri ve çözüm yolları,İletişim şiddetin dili olursa (Gözlerimi de al Yönetmen: Icíar Bollaín, İspanya 2003),İletişimi geliştirmenin yolları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İletişim kavramına farklı açılardan bakıp ve tanımlayabilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A |
3.İletişimin temel prensiplerini öğrenecek ve deneyimleyecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A, E |
4.Alanında danışan(hasta) ile iletişimde dikkat etmesi gereken önemi prensipleri öğrenebilecek ve kavrayabilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A, E |
5.İletişimin yaşamın her alanında vazgeçilmez olduğunu ve etkin iletişim becerilerine sahip olmanın kazanımlarını görebilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A |
6.İletişimde etik olmanın önemini kavrayabilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 4, 9 | A |
2. İletişim kavramına farklı kuramların bakış açılarını öğrenebilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A, E |
7. İletişim engellerini tanıyacak ve nasıl bu engelleri yönetebileceğini anlayabilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 4, 9 | A |
8. Kendisiyle ve diğer insanlarla daha sağlıklı bir iletişim kurabilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, İletişimi tanımlamak | Fotokopi, 1,2,3,6,8,10 |
2 | Farklı yaş dönemlerinde iletişim | Fotokopi, 1,10 |
3 | Etkili iletişimin temel prensipleri (empati, duygusal zeka, şimdi burada) | Fotokopi, 4,5,6,7 |
4 | Alanda terapötik iletişime ana psikolojik kuramların bakış açıları (karşılaştırmalı bir çalışma olacaktır) | Fotokopi |
5 | Alanda terapötik iletişime yönelik temel psikolojik kuramların bakış açıları (karşılaştırmalı bir çalışma olacaktır) | Fotokopi |
6 | Terapötik iletişimin temel prensibleri | Fotokopi,2,3,4,5,6 |
7 | İnsan neden iletişime ihtiyaç duyar; Küçük Prens (Antoine de Saint-Exupéry) ve Momo (Michael Ende) hikayeleri üzerinden çalışacağız) | Fotokopi |
8 | Ailede İletişim | Fotokopi,1,10,12 |
9 | Çiftlerarası İletişim | Fotokopi,2.6 |
10 | İş yerinde ve Eğitimde İletişim | Fotokopi 5,6,7,12 |
11 | Teknoloji ve İletişim | Fotokopi |
12 | Günümüzün temel iletişim problemleri ve çözüm yolları | Fotokopi 1,4,9,12 |
13 | İletişim şiddetin dili olursa (Gözlerimi de al Yönetmen: Icíar Bollaín, İspanya 2003) | Fotokopi,14 |
14 | İletişimi geliştirmenin yolları | Fotokopi,12 |
Kaynak |
1. CÜCELOĞLU, Doğan (2006); İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul. (fotokopisi verilecek) 2. CÜCELOĞLU, Doğan (2016); İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi, İstanbul. (fotokopisi verilecek) 3. DÖKMEN, Üstün (1994); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, İstanbul. (fotokopisi verilecek) 4. SCHMID, Wilhelm (2019); Kendisiyle Dost Olmak Hayatı Nasıl Kolaylaştırır? İletişim Yayıncılık, İstanbul 5. GOLEMAN, Daniel (2011); Duygusal Zeka, Varlık Yayınları, İstanbul. (fotokopisi verilecek) 6. HARTLEY, Peter (2014), Kişilerarası İletişim, İmge Kitabevi, İstanbul 7. BERNE, Eric (2015); İnsanların Oynadığı Oyunlar, Koridor Yayıncılık, İstanbul. 8. RAMMERÖ, Jonas ve TORNEKE, Niklas (2018), İnsan Davranışlarının ABC’si, Litera Yayıncılık, İstanbul. 9. FAVVER, Adam (2008); Empati, April Yayıncılık, Ankara. (fotokopisi verilecek) 10. MORGAN, Clifford (2011); Psikolojiye Giriş, Eğitim Kitapevi Yayınları, Konya. (fotokopisi verilecek) 11. HELLINGER, Bert (2018), Yardım Etmenin Düzenleri, Pan Yayıncılık, İstanbul. 12. STEWART, Jan ve JOINES, Vann, Günümüzde Transaksiyonel Analiz, Eksi Kitaplar,Ankara. 13. In Treatment dizi 3 sezon (öğrencilere kopyası verilecek) 14. ROSENBERG, B.Marshall (2019), Şiddetsiz İletişim, Remzi Kitabevi, İstanbul. |
1. HARTLEY, Peter (2010), Kişilerarası İletişim Cinsiyet Farklılıkları Güç ve Çatışma, Derin Yayınları, İstanbul. 2. STEINNER, Calude (2014), Akıllı Bir Kalple Duygusal Okuryazarlık, Nobel Kitapevi, İstanbul. 3. SOLMUŞ, Tarık (2010), Terapist - Danısan Bağlanması: "IN TREATMENT" 4. MALLINCKRODT, B. (1995). Attachment patterns in the psychotherapy relationship: Development of the Client Attachment to Therapist Scale, Journal of Counseling Psychology, 42 (3), P.307-317. 5. HAY, Julie (2014); Eğitmenler İçin Transaksiyonel Analiz, Nobel Kitapevi, İstanbul. 6. MYERS, G.David (2012), Psychology In Everyday Life, Worth Publishers, Newyork USA. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA, Öğr.Gör. Aylin ÇEVİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, psikoloji alanında çalışacak olan kişilerin iletişim becerilerini arttırmak ve iletişimi tüm yönleriyle öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, İletişimi tanımlamak,Farklı yaş dönemlerinde iletişim,Etkili iletişimin temel prensipleri (empati, duygusal zeka, şimdi burada),Alanda terapötik iletişime ana psikolojik kuramların bakış açıları (karşılaştırmalı bir çalışma olacaktır),Alanda terapötik iletişime yönelik temel psikolojik kuramların bakış açıları (karşılaştırmalı bir çalışma olacaktır),Terapötik iletişimin temel prensibleri,İnsan neden iletişime ihtiyaç duyar; Küçük Prens (Antoine de Saint-Exupéry) ve Momo (Michael Ende) hikayeleri üzerinden çalışacağız) ,Ailede İletişim,Çiftlerarası İletişim,İş yerinde ve Eğitimde İletişim,Teknoloji ve İletişim,Günümüzün temel iletişim problemleri ve çözüm yolları,İletişim şiddetin dili olursa (Gözlerimi de al Yönetmen: Icíar Bollaín, İspanya 2003),İletişimi geliştirmenin yolları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İletişim kavramına farklı açılardan bakıp ve tanımlayabilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A |
3.İletişimin temel prensiplerini öğrenecek ve deneyimleyecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A, E |
4.Alanında danışan(hasta) ile iletişimde dikkat etmesi gereken önemi prensipleri öğrenebilecek ve kavrayabilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A, E |
5.İletişimin yaşamın her alanında vazgeçilmez olduğunu ve etkin iletişim becerilerine sahip olmanın kazanımlarını görebilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A |
6.İletişimde etik olmanın önemini kavrayabilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 4, 9 | A |
2. İletişim kavramına farklı kuramların bakış açılarını öğrenebilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A, E |
7. İletişim engellerini tanıyacak ve nasıl bu engelleri yönetebileceğini anlayabilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 4, 9 | A |
8. Kendisiyle ve diğer insanlarla daha sağlıklı bir iletişim kurabilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, İletişimi tanımlamak | Fotokopi, 1,2,3,6,8,10 |
2 | Farklı yaş dönemlerinde iletişim | Fotokopi, 1,10 |
3 | Etkili iletişimin temel prensipleri (empati, duygusal zeka, şimdi burada) | Fotokopi, 4,5,6,7 |
4 | Alanda terapötik iletişime ana psikolojik kuramların bakış açıları (karşılaştırmalı bir çalışma olacaktır) | Fotokopi |
5 | Alanda terapötik iletişime yönelik temel psikolojik kuramların bakış açıları (karşılaştırmalı bir çalışma olacaktır) | Fotokopi |
6 | Terapötik iletişimin temel prensibleri | Fotokopi,2,3,4,5,6 |
7 | İnsan neden iletişime ihtiyaç duyar; Küçük Prens (Antoine de Saint-Exupéry) ve Momo (Michael Ende) hikayeleri üzerinden çalışacağız) | Fotokopi |
8 | Ailede İletişim | Fotokopi,1,10,12 |
9 | Çiftlerarası İletişim | Fotokopi,2.6 |
10 | İş yerinde ve Eğitimde İletişim | Fotokopi 5,6,7,12 |
11 | Teknoloji ve İletişim | Fotokopi |
12 | Günümüzün temel iletişim problemleri ve çözüm yolları | Fotokopi 1,4,9,12 |
13 | İletişim şiddetin dili olursa (Gözlerimi de al Yönetmen: Icíar Bollaín, İspanya 2003) | Fotokopi,14 |
14 | İletişimi geliştirmenin yolları | Fotokopi,12 |
Kaynak |
1. CÜCELOĞLU, Doğan (2006); İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul. (fotokopisi verilecek) 2. CÜCELOĞLU, Doğan (2016); İletişim Donanımları, Remzi Kitabevi, İstanbul. (fotokopisi verilecek) 3. DÖKMEN, Üstün (1994); İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, İstanbul. (fotokopisi verilecek) 4. SCHMID, Wilhelm (2019); Kendisiyle Dost Olmak Hayatı Nasıl Kolaylaştırır? İletişim Yayıncılık, İstanbul 5. GOLEMAN, Daniel (2011); Duygusal Zeka, Varlık Yayınları, İstanbul. (fotokopisi verilecek) 6. HARTLEY, Peter (2014), Kişilerarası İletişim, İmge Kitabevi, İstanbul 7. BERNE, Eric (2015); İnsanların Oynadığı Oyunlar, Koridor Yayıncılık, İstanbul. 8. RAMMERÖ, Jonas ve TORNEKE, Niklas (2018), İnsan Davranışlarının ABC’si, Litera Yayıncılık, İstanbul. 9. FAVVER, Adam (2008); Empati, April Yayıncılık, Ankara. (fotokopisi verilecek) 10. MORGAN, Clifford (2011); Psikolojiye Giriş, Eğitim Kitapevi Yayınları, Konya. (fotokopisi verilecek) 11. HELLINGER, Bert (2018), Yardım Etmenin Düzenleri, Pan Yayıncılık, İstanbul. 12. STEWART, Jan ve JOINES, Vann, Günümüzde Transaksiyonel Analiz, Eksi Kitaplar,Ankara. 13. In Treatment dizi 3 sezon (öğrencilere kopyası verilecek) 14. ROSENBERG, B.Marshall (2019), Şiddetsiz İletişim, Remzi Kitabevi, İstanbul. |
1. HARTLEY, Peter (2010), Kişilerarası İletişim Cinsiyet Farklılıkları Güç ve Çatışma, Derin Yayınları, İstanbul. 2. STEINNER, Calude (2014), Akıllı Bir Kalple Duygusal Okuryazarlık, Nobel Kitapevi, İstanbul. 3. SOLMUŞ, Tarık (2010), Terapist - Danısan Bağlanması: "IN TREATMENT" 4. MALLINCKRODT, B. (1995). Attachment patterns in the psychotherapy relationship: Development of the Client Attachment to Therapist Scale, Journal of Counseling Psychology, 42 (3), P.307-317. 5. HAY, Julie (2014); Eğitmenler İçin Transaksiyonel Analiz, Nobel Kitapevi, İstanbul. 6. MYERS, G.David (2012), Psychology In Everyday Life, Worth Publishers, Newyork USA. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |