Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOTERAPİ YÖNTEMLERİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Öğr.Gör. Melis DEMİRCİOĞLU ÖZAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı psikoterapi ile ilgili temel kavramlar, psikoterapi yaklaşımlarının ortaya çıkışı, gelişimi, farklı psikoterapi yaklaşımlarının temel özellikleri, etkililiği ve bu yaklaşımların farklı psikolojik bozukluklar üzerindeki uygulamalarını gözden geçirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikoterapide temel kavramlar,Psikoterapide temel kavramlar,Psikanaliz ve Neoanalitik Yaklaşımlar ,Psikanaliz ve Neoanalitik Yaklaşımlar ,Bilişsel Davranışçı Terapi,Kabul ve Kararlılık Terapisi,Hümanistik & Varoluşçu Psikoterapiler,Psikodrama,Şema Terapi,EMDR,Grup Psikoterapisi,Çocuk Psikoterapileri,Aile Terapileri,Psikoterapide eklektisizm ve bütünleyici yaklaşımlar Psikoterapide güncel zorluklar Psikoterapide Etik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Psikoterapide temel kavramları tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. | 19, 9 | A |
2. Psikoterapi kuramlarının tarihsel gelişimini özetleyebilir. | 19, 9 | A |
3. Farklı Psikoterapi kuramlarını ayırt edebilir. | 37, 4, 9 | A |
4. Farklı psikoterapi kuramlarının temel ilkeleri ve yöntemlerini karşılaştırabilir. | 37, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoterapide temel kavramlar | MP |
2 | Psikoterapide temel kavramlar | MP |
3 | Psikanaliz ve Neoanalitik Yaklaşımlar | MP |
4 | Psikanaliz ve Neoanalitik Yaklaşımlar | PDPK |
5 | Bilişsel Davranışçı Terapi | PDPK |
6 | Kabul ve Kararlılık Terapisi | MP |
7 | Hümanistik & Varoluşçu Psikoterapiler | MP |
8 | Psikodrama | PDPK |
9 | Şema Terapi | MP |
10 | EMDR | MP |
11 | Grup Psikoterapisi | PDPK |
12 | Çocuk Psikoterapileri | MP |
13 | Aile Terapileri | MP |
14 | Psikoterapide eklektisizm ve bütünleyici yaklaşımlar Psikoterapide güncel zorluklar Psikoterapide Etik | MP |
Kaynak |
• Wedding, D., Corsini, R. (2012) Modern Psikoterapiler. İstanbul: Kaknüs Yayınları (Orijinal baskı, 2009). • Murdock, N. L. (2012). Psikolojik danışma ve psikoterapi kuramları. F. Akkoyun, Çev. Edt.) Ankara: Nobel Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOTERAPİ YÖNTEMLERİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Öğr.Gör. Melis DEMİRCİOĞLU ÖZAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı psikoterapi ile ilgili temel kavramlar, psikoterapi yaklaşımlarının ortaya çıkışı, gelişimi, farklı psikoterapi yaklaşımlarının temel özellikleri, etkililiği ve bu yaklaşımların farklı psikolojik bozukluklar üzerindeki uygulamalarını gözden geçirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikoterapide temel kavramlar,Psikoterapide temel kavramlar,Psikanaliz ve Neoanalitik Yaklaşımlar ,Psikanaliz ve Neoanalitik Yaklaşımlar ,Bilişsel Davranışçı Terapi,Kabul ve Kararlılık Terapisi,Hümanistik & Varoluşçu Psikoterapiler,Psikodrama,Şema Terapi,EMDR,Grup Psikoterapisi,Çocuk Psikoterapileri,Aile Terapileri,Psikoterapide eklektisizm ve bütünleyici yaklaşımlar Psikoterapide güncel zorluklar Psikoterapide Etik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Psikoterapide temel kavramları tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. | 19, 9 | A |
2. Psikoterapi kuramlarının tarihsel gelişimini özetleyebilir. | 19, 9 | A |
3. Farklı Psikoterapi kuramlarını ayırt edebilir. | 37, 4, 9 | A |
4. Farklı psikoterapi kuramlarının temel ilkeleri ve yöntemlerini karşılaştırabilir. | 37, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoterapide temel kavramlar | MP |
2 | Psikoterapide temel kavramlar | MP |
3 | Psikanaliz ve Neoanalitik Yaklaşımlar | MP |
4 | Psikanaliz ve Neoanalitik Yaklaşımlar | PDPK |
5 | Bilişsel Davranışçı Terapi | PDPK |
6 | Kabul ve Kararlılık Terapisi | MP |
7 | Hümanistik & Varoluşçu Psikoterapiler | MP |
8 | Psikodrama | PDPK |
9 | Şema Terapi | MP |
10 | EMDR | MP |
11 | Grup Psikoterapisi | PDPK |
12 | Çocuk Psikoterapileri | MP |
13 | Aile Terapileri | MP |
14 | Psikoterapide eklektisizm ve bütünleyici yaklaşımlar Psikoterapide güncel zorluklar Psikoterapide Etik | MP |
Kaynak |
• Wedding, D., Corsini, R. (2012) Modern Psikoterapiler. İstanbul: Kaknüs Yayınları (Orijinal baskı, 2009). • Murdock, N. L. (2012). Psikolojik danışma ve psikoterapi kuramları. F. Akkoyun, Çev. Edt.) Ankara: Nobel Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |