Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOTERAPİ YÖNTEMLERİNE GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Öğr.Gör. Melis DEMİRCİOĞLU ÖZAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı psikoterapi ile ilgili temel kavramlar, psikoterapi yaklaşımlarının ortaya çıkışı, gelişimi, farklı psikoterapi yaklaşımlarının temel özellikleri, etkililiği ve bu yaklaşımların farklı psikolojik bozukluklar üzerindeki uygulamalarını gözden geçirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikoterapide temel kavramlar,Psikoterapide temel kavramlar,Psikanaliz ve Neoanalitik Yaklaşımlar ,Psikanaliz ve Neoanalitik Yaklaşımlar ,Bilişsel Davranışçı Terapi,Kabul ve Kararlılık Terapisi,Hümanistik & Varoluşçu Psikoterapiler,Psikodrama,Şema Terapi,EMDR,Grup Psikoterapisi,Çocuk Psikoterapileri,Aile Terapileri,Psikoterapide eklektisizm ve bütünleyici yaklaşımlar
Psikoterapide güncel zorluklar
Psikoterapide Etik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Psikoterapide temel kavramları tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir.19, 9A
2. Psikoterapi kuramlarının tarihsel gelişimini özetleyebilir.19, 9A
3. Farklı Psikoterapi kuramlarını ayırt edebilir.37, 4, 9A
4. Farklı psikoterapi kuramlarının temel ilkeleri ve yöntemlerini karşılaştırabilir.37, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikoterapide temel kavramlarMP
2Psikoterapide temel kavramlarMP
3Psikanaliz ve Neoanalitik Yaklaşımlar MP
4Psikanaliz ve Neoanalitik Yaklaşımlar PDPK
5Bilişsel Davranışçı TerapiPDPK
6Kabul ve Kararlılık TerapisiMP
7Hümanistik & Varoluşçu PsikoterapilerMP
8PsikodramaPDPK
9Şema TerapiMP
10EMDRMP
11Grup PsikoterapisiPDPK
12Çocuk PsikoterapileriMP
13Aile TerapileriMP
14Psikoterapide eklektisizm ve bütünleyici yaklaşımlar
Psikoterapide güncel zorluklar
Psikoterapide Etik
MP
Kaynak
• Wedding, D., Corsini, R. (2012) Modern Psikoterapiler. İstanbul: Kaknüs Yayınları (Orijinal baskı, 2009). • Murdock, N. L. (2012). Psikolojik danışma ve psikoterapi kuramları. F. Akkoyun, Çev. Edt.) Ankara: Nobel Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOTERAPİ YÖNTEMLERİNE GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Öğr.Gör. Melis DEMİRCİOĞLU ÖZAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı psikoterapi ile ilgili temel kavramlar, psikoterapi yaklaşımlarının ortaya çıkışı, gelişimi, farklı psikoterapi yaklaşımlarının temel özellikleri, etkililiği ve bu yaklaşımların farklı psikolojik bozukluklar üzerindeki uygulamalarını gözden geçirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikoterapide temel kavramlar,Psikoterapide temel kavramlar,Psikanaliz ve Neoanalitik Yaklaşımlar ,Psikanaliz ve Neoanalitik Yaklaşımlar ,Bilişsel Davranışçı Terapi,Kabul ve Kararlılık Terapisi,Hümanistik & Varoluşçu Psikoterapiler,Psikodrama,Şema Terapi,EMDR,Grup Psikoterapisi,Çocuk Psikoterapileri,Aile Terapileri,Psikoterapide eklektisizm ve bütünleyici yaklaşımlar
Psikoterapide güncel zorluklar
Psikoterapide Etik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Psikoterapide temel kavramları tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir.19, 9A
2. Psikoterapi kuramlarının tarihsel gelişimini özetleyebilir.19, 9A
3. Farklı Psikoterapi kuramlarını ayırt edebilir.37, 4, 9A
4. Farklı psikoterapi kuramlarının temel ilkeleri ve yöntemlerini karşılaştırabilir.37, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikoterapide temel kavramlarMP
2Psikoterapide temel kavramlarMP
3Psikanaliz ve Neoanalitik Yaklaşımlar MP
4Psikanaliz ve Neoanalitik Yaklaşımlar PDPK
5Bilişsel Davranışçı TerapiPDPK
6Kabul ve Kararlılık TerapisiMP
7Hümanistik & Varoluşçu PsikoterapilerMP
8PsikodramaPDPK
9Şema TerapiMP
10EMDRMP
11Grup PsikoterapisiPDPK
12Çocuk PsikoterapileriMP
13Aile TerapileriMP
14Psikoterapide eklektisizm ve bütünleyici yaklaşımlar
Psikoterapide güncel zorluklar
Psikoterapide Etik
MP
Kaynak
• Wedding, D., Corsini, R. (2012) Modern Psikoterapiler. İstanbul: Kaknüs Yayınları (Orijinal baskı, 2009). • Murdock, N. L. (2012). Psikolojik danışma ve psikoterapi kuramları. F. Akkoyun, Çev. Edt.) Ankara: Nobel Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33