Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AİLE SİSTEMLERİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Sevilay ABUDARAM, Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencileri başlıca aile terapisi modelleri ve ilgili girişim teknikleriyle tanıştırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 23.02.2021- Aile Terapisine Giriş, Aile Terapisinin Gelişimi,02.03.2021- Genel Sistem Teorisi,09.03.2021- Aile Yaşam Döngüsü,16.03.2021- Yapısal Aile Terapisi ,23.03.2021- Yapısal Aile Terapisinde Teknikler
Stratejik Aile Terapisi
,30.03.2021- Yaşantısal Aile Terapisi: Virginia Satir’in Gelişim Modeli ,06.04.2021- ARA SINAV HAFTASI
,13.04.2021- Satir’in Aile Terapisindeki Teknikler Kuşaklararası Model: Bowen’in Aile Terapisi,20.04.2021- Aile Görüşmesi, Değerlendirmesi ve Tedavi Planı,27.04.2021- Bilişsel Davranışçı, Çözüm Odaklı Aile Terapileri,04.05.2021- Post-modern yaklaşımlar: Öyküsel Aile Terapisi,11.05.2021- Post Modern Yaklaşımlar: Öyküsel Aile Terapisi; İşbirlikçi Aile Terapisi,18.05.2021- Çift Terapisi Yaklaşımları: Gottman, Duygu Odaklı Terapi,25.05.2021- Etkililik Araştırma Sonuçları, Etik Konular,01.06.2021- Ders Değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Aile terapisindeki teorileri açıklayabilir. 9A
5.Aile terapisindeki sistemik yaklaşımın önemini açıklayabilir. 14, 9A
6.Aile terapisiyle çift terapisi arasındaki benzerlikleri ve farkları ifade edebilir. 14, 9A
1. Aile terapisinde yaşantısal, stratejik, yapısal, öyküsel ve bilişsel/davranışçı bakış açılarını tanımlayabilir ve karşılaştırabilir. 14, 9A
3. Aile terapisinde kullanılan müdahale tekniklerini açıklayabilir ve karşılaştırabilir. 14, 9A
4. Aile terapisindeki her bir ekolün ayırt edici katkısını ifade edebilir. 14, 9A
7. Aile terapisindeki etik kuralları açıklayabilir ve karşılaştırabilir. 14, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
123.02.2021- Aile Terapisine Giriş, Aile Terapisinin Gelişimi
202.03.2021- Genel Sistem Teorisi
309.03.2021- Aile Yaşam Döngüsü
416.03.2021- Yapısal Aile Terapisi
523.03.2021- Yapısal Aile Terapisinde Teknikler
Stratejik Aile Terapisi
630.03.2021- Yaşantısal Aile Terapisi: Virginia Satir’in Gelişim Modeli
706.04.2021- ARA SINAV HAFTASI
813.04.2021- Satir’in Aile Terapisindeki Teknikler Kuşaklararası Model: Bowen’in Aile Terapisi
920.04.2021- Aile Görüşmesi, Değerlendirmesi ve Tedavi Planı
1027.04.2021- Bilişsel Davranışçı, Çözüm Odaklı Aile Terapileri
1104.05.2021- Post-modern yaklaşımlar: Öyküsel Aile Terapisi
1211.05.2021- Post Modern Yaklaşımlar: Öyküsel Aile Terapisi; İşbirlikçi Aile Terapisi
1318.05.2021- Çift Terapisi Yaklaşımları: Gottman, Duygu Odaklı Terapi
1425.05.2021- Etkililik Araştırma Sonuçları, Etik Konular
1501.06.2021- Ders Değerlendirmesi
Kaynak
1. Goldenberg, I.& Goldenberg, H. Family Therapy: An Overview, Brooks/Cole, 2000. 2. Dallos, R. & Draper, R. An Introduction to Family Therapy: Systemic Theory and Practice. Open University Press, 2003.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)169
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(169/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AİLE SİSTEMLERİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Sevilay ABUDARAM, Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencileri başlıca aile terapisi modelleri ve ilgili girişim teknikleriyle tanıştırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 23.02.2021- Aile Terapisine Giriş, Aile Terapisinin Gelişimi,02.03.2021- Genel Sistem Teorisi,09.03.2021- Aile Yaşam Döngüsü,16.03.2021- Yapısal Aile Terapisi ,23.03.2021- Yapısal Aile Terapisinde Teknikler
Stratejik Aile Terapisi
,30.03.2021- Yaşantısal Aile Terapisi: Virginia Satir’in Gelişim Modeli ,06.04.2021- ARA SINAV HAFTASI
,13.04.2021- Satir’in Aile Terapisindeki Teknikler Kuşaklararası Model: Bowen’in Aile Terapisi,20.04.2021- Aile Görüşmesi, Değerlendirmesi ve Tedavi Planı,27.04.2021- Bilişsel Davranışçı, Çözüm Odaklı Aile Terapileri,04.05.2021- Post-modern yaklaşımlar: Öyküsel Aile Terapisi,11.05.2021- Post Modern Yaklaşımlar: Öyküsel Aile Terapisi; İşbirlikçi Aile Terapisi,18.05.2021- Çift Terapisi Yaklaşımları: Gottman, Duygu Odaklı Terapi,25.05.2021- Etkililik Araştırma Sonuçları, Etik Konular,01.06.2021- Ders Değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Aile terapisindeki teorileri açıklayabilir. 9A
5.Aile terapisindeki sistemik yaklaşımın önemini açıklayabilir. 14, 9A
6.Aile terapisiyle çift terapisi arasındaki benzerlikleri ve farkları ifade edebilir. 14, 9A
1. Aile terapisinde yaşantısal, stratejik, yapısal, öyküsel ve bilişsel/davranışçı bakış açılarını tanımlayabilir ve karşılaştırabilir. 14, 9A
3. Aile terapisinde kullanılan müdahale tekniklerini açıklayabilir ve karşılaştırabilir. 14, 9A
4. Aile terapisindeki her bir ekolün ayırt edici katkısını ifade edebilir. 14, 9A
7. Aile terapisindeki etik kuralları açıklayabilir ve karşılaştırabilir. 14, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
123.02.2021- Aile Terapisine Giriş, Aile Terapisinin Gelişimi
202.03.2021- Genel Sistem Teorisi
309.03.2021- Aile Yaşam Döngüsü
416.03.2021- Yapısal Aile Terapisi
523.03.2021- Yapısal Aile Terapisinde Teknikler
Stratejik Aile Terapisi
630.03.2021- Yaşantısal Aile Terapisi: Virginia Satir’in Gelişim Modeli
706.04.2021- ARA SINAV HAFTASI
813.04.2021- Satir’in Aile Terapisindeki Teknikler Kuşaklararası Model: Bowen’in Aile Terapisi
920.04.2021- Aile Görüşmesi, Değerlendirmesi ve Tedavi Planı
1027.04.2021- Bilişsel Davranışçı, Çözüm Odaklı Aile Terapileri
1104.05.2021- Post-modern yaklaşımlar: Öyküsel Aile Terapisi
1211.05.2021- Post Modern Yaklaşımlar: Öyküsel Aile Terapisi; İşbirlikçi Aile Terapisi
1318.05.2021- Çift Terapisi Yaklaşımları: Gottman, Duygu Odaklı Terapi
1425.05.2021- Etkililik Araştırma Sonuçları, Etik Konular
1501.06.2021- Ders Değerlendirmesi
Kaynak
1. Goldenberg, I.& Goldenberg, H. Family Therapy: An Overview, Brooks/Cole, 2000. 2. Dallos, R. & Draper, R. An Introduction to Family Therapy: Systemic Theory and Practice. Open University Press, 2003.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33