Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL BİLİMLER İÇİN MATEMATİK | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sertaç ERMAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ali DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sosyal bilimlerde dilsel iletişimin yanı sıra son günlerde sıklıkla kullanıldığını gördüğümüz nümerik sunu ve ispat tekniklerinin esasını teşkil eden matematiğin bir dil olarak kullanım temelini vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kümeler ve Sayılar,Denklem ve Eşitsizlikler,Fonksiyonlar,Polinomlar,Logaritma,Tekrar,Türev,İntegral,Olasılık,Olasılık Dağılımları ve Normal Olasılık,Kombinasyon,Permütasyon,Çok Değişkenli Fonksiyonlar,Matris ve Matris İşlemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5.Bilimsel bir tezin oluşturulması ve ispatı desteklemek amacıyla nümerik ve grafik kanıtları kullanabilir | 18 | A |
4.Sosyal bir argümanı anlatmak veya savunmak üzere matematik dilinde bir mantıksal yapı oluşturabilir | 18 | A |
3.Bir bilimsel argümanın mantıksal sürecinin değerlendirip yorumlayabilir | 18 | A |
2.Bir argümanın bir hükmünün nümerik sunumunu tanımlayabilecektir. | 18 | A |
1.Bir argümanın grafik sunumunu anlayabilecektir. | 18 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kümeler ve Sayılar | Ön hazırlık gerekmez |
2 | Denklem ve Eşitsizlikler | Ön hazırlık gerekmez |
3 | Fonksiyonlar | Ön hazırlık gerekmez |
4 | Polinomlar | Ön hazırlık gerekmez |
5 | Logaritma | Ön hazırlık gerekmez |
6 | Tekrar | Ön hazırlık gerekmez |
7 | Türev | Ön hazırlık gerekmez |
8 | İntegral | Ön hazırlık gerekmez |
9 | Olasılık | Ön hazırlık gerekmez |
10 | Olasılık Dağılımları ve Normal Olasılık | Ön hazırlık gerekmez |
11 | Kombinasyon | Ön hazırlık gerekmez |
12 | Permütasyon | Ön hazırlık gerekmez |
13 | Çok Değişkenli Fonksiyonlar | Ön hazırlık gerekmez |
14 | Matris ve Matris İşlemleri | Ön hazırlık gerekmez |
Kaynak |
Doç. Dr. Ergün EROĞLU, İşletme, İktisat ve Sosyal Bilimler İçin Matematik, Dora Yayıncılık, Kasım 2013, ISBN 9786054798421 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL BİLİMLER İÇİN MATEMATİK | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sertaç ERMAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ali DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sosyal bilimlerde dilsel iletişimin yanı sıra son günlerde sıklıkla kullanıldığını gördüğümüz nümerik sunu ve ispat tekniklerinin esasını teşkil eden matematiğin bir dil olarak kullanım temelini vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kümeler ve Sayılar,Denklem ve Eşitsizlikler,Fonksiyonlar,Polinomlar,Logaritma,Tekrar,Türev,İntegral,Olasılık,Olasılık Dağılımları ve Normal Olasılık,Kombinasyon,Permütasyon,Çok Değişkenli Fonksiyonlar,Matris ve Matris İşlemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5.Bilimsel bir tezin oluşturulması ve ispatı desteklemek amacıyla nümerik ve grafik kanıtları kullanabilir | 18 | A |
4.Sosyal bir argümanı anlatmak veya savunmak üzere matematik dilinde bir mantıksal yapı oluşturabilir | 18 | A |
3.Bir bilimsel argümanın mantıksal sürecinin değerlendirip yorumlayabilir | 18 | A |
2.Bir argümanın bir hükmünün nümerik sunumunu tanımlayabilecektir. | 18 | A |
1.Bir argümanın grafik sunumunu anlayabilecektir. | 18 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kümeler ve Sayılar | Ön hazırlık gerekmez |
2 | Denklem ve Eşitsizlikler | Ön hazırlık gerekmez |
3 | Fonksiyonlar | Ön hazırlık gerekmez |
4 | Polinomlar | Ön hazırlık gerekmez |
5 | Logaritma | Ön hazırlık gerekmez |
6 | Tekrar | Ön hazırlık gerekmez |
7 | Türev | Ön hazırlık gerekmez |
8 | İntegral | Ön hazırlık gerekmez |
9 | Olasılık | Ön hazırlık gerekmez |
10 | Olasılık Dağılımları ve Normal Olasılık | Ön hazırlık gerekmez |
11 | Kombinasyon | Ön hazırlık gerekmez |
12 | Permütasyon | Ön hazırlık gerekmez |
13 | Çok Değişkenli Fonksiyonlar | Ön hazırlık gerekmez |
14 | Matris ve Matris İşlemleri | Ön hazırlık gerekmez |
Kaynak |
Doç. Dr. Ergün EROĞLU, İşletme, İktisat ve Sosyal Bilimler İçin Matematik, Dora Yayıncılık, Kasım 2013, ISBN 9786054798421 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |