Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİYE GİRİŞ II-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin YardımcılarıReyhan Arslan
Dersin AmacıPsikolojiye Giriş I'in devamı niteliğinde olan bu dersin amacı, psikolojinin temel araştırma alanlarına ilişkin temel kavramların öğrenciye kazandırılması yanında psikolojinin uygulamada günlük hayattaki hangi sorunlara ve ne tür çözümler sunduğunun anlaşılmasını sağlamak, böylece öğrenciye psikoloji bilimi hakkında genel bir çerçeve kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşam Boyu Gelişim,Yaşam Boyu Gelişim,Yaşam Boyu Gelişim,Güdülenme, Stres ve Duygular ,Güdülenme, Stres ve Duygular ,Güdülenme, Stres ve Duygular

,Sosyal Psikoloji,Sosyal Psikoloji,Kişilik Kuramları ,Kişilik Kuramları ,Psikolojik Bozukluklar,Psikolojik Bozukluklar,Psikolojik Terapiler

,Psikolojik Terapiler

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Güdülenme, stres ve duygu kavramlarını doğru kullanır.14, 9A, G
Bireysel farkları ayırt eder.19, 9A
Çevresel faktörlerin psikolojik sağlık üzerindeki etkisini açıklar.13, 9A
Davranış üzerindeki sosyal etkiyi açıklar.10, 37, 9A
Davranışı güdüleyen faktörleri değerlendirir. 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşam Boyu GelişimBölüm 8
2Yaşam Boyu GelişimBölüm 8
3Yaşam Boyu GelişimBölüm 8
4Güdülenme, Stres ve Duygular Bölüm 9
5Güdülenme, Stres ve Duygular Bölüm 9
6Güdülenme, Stres ve Duygular

Bölüm 9
7Sosyal PsikolojiBölüm 10
8Sosyal PsikolojiBölüm 10
9Kişilik Kuramları Bölüm 11
10Kişilik Kuramları Bölüm 11
11Psikolojik BozukluklarBölüm 12
12Psikolojik BozukluklarBölüm 12
13Psikolojik Terapiler

Bölüm 13
14Psikolojik Terapiler

Bölüm 13
Kaynak
SK Ciccarellli, JN White, 2016, Psikoloji: Bir Keşif Gezintisi, Nobel Yayıncılık
RJ Gerrig, PG Zimbardo (2013). Psikolojiye Giriş. (19. basımından çeviri, Çev. G. Sart). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı212
Ara Sınav ve Hazırlığı12222
Genel Sınav ve Hazırlığı12727
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)197
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(197/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİYE GİRİŞ II-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin YardımcılarıReyhan Arslan
Dersin AmacıPsikolojiye Giriş I'in devamı niteliğinde olan bu dersin amacı, psikolojinin temel araştırma alanlarına ilişkin temel kavramların öğrenciye kazandırılması yanında psikolojinin uygulamada günlük hayattaki hangi sorunlara ve ne tür çözümler sunduğunun anlaşılmasını sağlamak, böylece öğrenciye psikoloji bilimi hakkında genel bir çerçeve kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşam Boyu Gelişim,Yaşam Boyu Gelişim,Yaşam Boyu Gelişim,Güdülenme, Stres ve Duygular ,Güdülenme, Stres ve Duygular ,Güdülenme, Stres ve Duygular

,Sosyal Psikoloji,Sosyal Psikoloji,Kişilik Kuramları ,Kişilik Kuramları ,Psikolojik Bozukluklar,Psikolojik Bozukluklar,Psikolojik Terapiler

,Psikolojik Terapiler

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Güdülenme, stres ve duygu kavramlarını doğru kullanır.14, 9A, G
Bireysel farkları ayırt eder.19, 9A
Çevresel faktörlerin psikolojik sağlık üzerindeki etkisini açıklar.13, 9A
Davranış üzerindeki sosyal etkiyi açıklar.10, 37, 9A
Davranışı güdüleyen faktörleri değerlendirir. 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşam Boyu GelişimBölüm 8
2Yaşam Boyu GelişimBölüm 8
3Yaşam Boyu GelişimBölüm 8
4Güdülenme, Stres ve Duygular Bölüm 9
5Güdülenme, Stres ve Duygular Bölüm 9
6Güdülenme, Stres ve Duygular

Bölüm 9
7Sosyal PsikolojiBölüm 10
8Sosyal PsikolojiBölüm 10
9Kişilik Kuramları Bölüm 11
10Kişilik Kuramları Bölüm 11
11Psikolojik BozukluklarBölüm 12
12Psikolojik BozukluklarBölüm 12
13Psikolojik Terapiler

Bölüm 13
14Psikolojik Terapiler

Bölüm 13
Kaynak
SK Ciccarellli, JN White, 2016, Psikoloji: Bir Keşif Gezintisi, Nobel Yayıncılık
RJ Gerrig, PG Zimbardo (2013). Psikolojiye Giriş. (19. basımından çeviri, Çev. G. Sart). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33