Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GEŞTALT PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ, Öğr.Gör. Bahar Esin ERGİN TUZLA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı Geştalt Terapi Yaklaşımı’nı tanıtmak, bu kuramı ve terapi yöntemlerini anlatmak ve dersi alan öğrencilerin ihtiyaçlarının, isteklerinin, çevreleriyle nasıl temas kurduklarının, tamamlanmamış işlerinin ve kördüğümlerinin farkına varmalarına yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Geştalt Terapi Yaklaşımı’nın Tanıtılması,Geştalt Terapi Yaklaşımının Gelişimi ve Temelleri,Psikolojik Sağlık, Terapötik İlişki ve Geştalt Terapisti,Farkında Olmak,İhtiyaçlar,Kendilik,Tamamlanmamış İşler,Tamamlanmamış İşler,Temas Biçimleri: İçe Alma, Duyarsızlaşma, Saptırma,Temas Biçimleri: Yansıtma, Kendine Döndürme, Kendini Seyretme, İç İçe Geçme,Kutuplar,Direnç,Beden Dili ve Rüyalar,Terapi Teknikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Geştalt terapi yaklaşımının temel kavramlarını tanıyabilecektir. 10, 15, 16, 20, 4, 6, 9A, E, F
2.Geştalt terapi yaklaşımının gelişimini ve temellerini özetleyebilecektir. 10, 9A
3.Geştalt yaklaşımının psikolojik sağlığa bakışını tartışabilecektir.10, 13, 9A
4.Geştalt terapistinin diğer yaklaşımlardaki terapistlerden farklı özelliklerini ayırt edebilecektir. 10, 15, 4, 6, 9A, H
5.Geştalt terapisti ile danışanı arasındaki diyalog ilişkisinin özelliklerini tanıyabilecektir.10, 15, 6, 9A, H
6.Geştalt yaklaşımındaki terapi tekniklerini tanıyabilecektir.15, 5, 6, 8, 9A
7.Geştalt yaklaşımının kavramları açısından kendi deneyimlerini adlandırabilecektir. 10, 13, 14, 16, 2, 5, 6, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Geştalt Terapi Yaklaşımı’nın Tanıtılması
2Geştalt Terapi Yaklaşımının Gelişimi ve TemelleriGTBB, B1.1-2
3Psikolojik Sağlık, Terapötik İlişki ve Geştalt TerapistiGTBB, B1.3-4
4Farkında OlmakGTBB, B2.1
5İhtiyaçlarGTBB, B2.2
6KendilikGTBB, B1.3
7Tamamlanmamış İşlerGTBB, B2.3
8Tamamlanmamış İşlerGTBB, B2.3
9Temas Biçimleri: İçe Alma, Duyarsızlaşma, SaptırmaGTBB, B2.4-5-6-7
10Temas Biçimleri: Yansıtma, Kendine Döndürme, Kendini Seyretme, İç İçe GeçmeGTBB, B2.8-9-10-11
11KutuplarGTBB, B2.12
12DirençGTBB, B3.1
13Beden Dili ve RüyalarGTBB, B3.2-3
14Terapi Teknikleri
Kaynak
Daş, C. (2006). Bütünleşmek ve Büyümek: Geştalt Terapi Yaklaşımı. HYB Yayıncılık, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GEŞTALT PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ, Öğr.Gör. Bahar Esin ERGİN TUZLA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı Geştalt Terapi Yaklaşımı’nı tanıtmak, bu kuramı ve terapi yöntemlerini anlatmak ve dersi alan öğrencilerin ihtiyaçlarının, isteklerinin, çevreleriyle nasıl temas kurduklarının, tamamlanmamış işlerinin ve kördüğümlerinin farkına varmalarına yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Geştalt Terapi Yaklaşımı’nın Tanıtılması,Geştalt Terapi Yaklaşımının Gelişimi ve Temelleri,Psikolojik Sağlık, Terapötik İlişki ve Geştalt Terapisti,Farkında Olmak,İhtiyaçlar,Kendilik,Tamamlanmamış İşler,Tamamlanmamış İşler,Temas Biçimleri: İçe Alma, Duyarsızlaşma, Saptırma,Temas Biçimleri: Yansıtma, Kendine Döndürme, Kendini Seyretme, İç İçe Geçme,Kutuplar,Direnç,Beden Dili ve Rüyalar,Terapi Teknikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Geştalt terapi yaklaşımının temel kavramlarını tanıyabilecektir. 10, 15, 16, 20, 4, 6, 9A, E, F
2.Geştalt terapi yaklaşımının gelişimini ve temellerini özetleyebilecektir. 10, 9A
3.Geştalt yaklaşımının psikolojik sağlığa bakışını tartışabilecektir.10, 13, 9A
4.Geştalt terapistinin diğer yaklaşımlardaki terapistlerden farklı özelliklerini ayırt edebilecektir. 10, 15, 4, 6, 9A, H
5.Geştalt terapisti ile danışanı arasındaki diyalog ilişkisinin özelliklerini tanıyabilecektir.10, 15, 6, 9A, H
6.Geştalt yaklaşımındaki terapi tekniklerini tanıyabilecektir.15, 5, 6, 8, 9A
7.Geştalt yaklaşımının kavramları açısından kendi deneyimlerini adlandırabilecektir. 10, 13, 14, 16, 2, 5, 6, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Geştalt Terapi Yaklaşımı’nın Tanıtılması
2Geştalt Terapi Yaklaşımının Gelişimi ve TemelleriGTBB, B1.1-2
3Psikolojik Sağlık, Terapötik İlişki ve Geştalt TerapistiGTBB, B1.3-4
4Farkında OlmakGTBB, B2.1
5İhtiyaçlarGTBB, B2.2
6KendilikGTBB, B1.3
7Tamamlanmamış İşlerGTBB, B2.3
8Tamamlanmamış İşlerGTBB, B2.3
9Temas Biçimleri: İçe Alma, Duyarsızlaşma, SaptırmaGTBB, B2.4-5-6-7
10Temas Biçimleri: Yansıtma, Kendine Döndürme, Kendini Seyretme, İç İçe GeçmeGTBB, B2.8-9-10-11
11KutuplarGTBB, B2.12
12DirençGTBB, B3.1
13Beden Dili ve RüyalarGTBB, B3.2-3
14Terapi Teknikleri
Kaynak
Daş, C. (2006). Bütünleşmek ve Büyümek: Geştalt Terapi Yaklaşımı. HYB Yayıncılık, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33