Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROPSİKOLOJİDE SEÇME KONULAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fatma Pınar UYSAL CANTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Nöropsikoloji beyin-davranış ilişkisini inceleyen psikolojin bir alt dalı olması nedeniyle bu derste kognitif işlevlerimize yönelik oturumlar yaratıcı drama teknikleri aracılığı ile verilerek öğrencilerin deneyimleyerek öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı, gereklilikleri ,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Dil işlevine yönelik oturum planı,Vize,Sözel Bellek’e yönelik oturum planı,Görsel Bellek’e yönelik oturum planı,Test anlatım ve uygulamalar,Grup oturumları ve test uygulama,Grup oturumları ve test uygulama,Group sessions and testing; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Kognitif İşlevlerimizi tanımlayabilir. | 11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9 | E, F |
2. Kognitif işlevlerimize yönelik olarak uygulanabilecek olan egzersizler hakkında fikir sahibi olur. | 11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9 | E, F |
3. Bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecin planlar, uygular. | 11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9 | E, F |
4. Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, araştırma ve problem çözme becerilerinde gelişim sağlar. | 11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9 | E, F |
5. Kişisel ve mesleki açıdan kendini bilgi, becerilerini geliştirmesini sağlar. | 11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9 | E, F |
6. Oyun oynama, doğaçlama, rol oynama gibi canlandırma süreçlerini bilir ve çalıştığı alanda bunları uygular. | 11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, gereklilikleri | 1,2 |
2 | Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı | 4,5,6,7,8 |
3 | Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı | 4,5,6,7,8 |
4 | Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı | 4,5,6,7,8 |
5 | Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı | 4,5,6,7,8 |
6 | Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı | 4,5,6,7,8 |
7 | Dil işlevine yönelik oturum planı | 4,5,6,7,8 |
8 | Vize | C |
9 | Sözel Bellek’e yönelik oturum planı | 4,5,6,7,8 |
10 | Görsel Bellek’e yönelik oturum planı | 4,5,6,7,8 |
11 | Test anlatım ve uygulamalar | 1,2,4 |
12 | Grup oturumları ve test uygulama | 4,5,6,7,8 |
13 | Grup oturumları ve test uygulama | 4,5,6,7,8 |
14 | Group sessions and testing | 4,5,6,7,8 |
Kaynak |
1.Eğitimde Yaratıcı Drama – Ömer Adıgüzel // 2.Yaratıcılığa Yolculuk-Tülay Üstündağ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 30 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 25 | 25 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 169 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(169/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROPSİKOLOJİDE SEÇME KONULAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fatma Pınar UYSAL CANTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Nöropsikoloji beyin-davranış ilişkisini inceleyen psikolojin bir alt dalı olması nedeniyle bu derste kognitif işlevlerimize yönelik oturumlar yaratıcı drama teknikleri aracılığı ile verilerek öğrencilerin deneyimleyerek öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı, gereklilikleri ,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Dil işlevine yönelik oturum planı,Vize,Sözel Bellek’e yönelik oturum planı,Görsel Bellek’e yönelik oturum planı,Test anlatım ve uygulamalar,Grup oturumları ve test uygulama,Grup oturumları ve test uygulama,Group sessions and testing; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Kognitif İşlevlerimizi tanımlayabilir. | 11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9 | E, F |
2. Kognitif işlevlerimize yönelik olarak uygulanabilecek olan egzersizler hakkında fikir sahibi olur. | 11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9 | E, F |
3. Bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecin planlar, uygular. | 11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9 | E, F |
4. Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, araştırma ve problem çözme becerilerinde gelişim sağlar. | 11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9 | E, F |
5. Kişisel ve mesleki açıdan kendini bilgi, becerilerini geliştirmesini sağlar. | 11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9 | E, F |
6. Oyun oynama, doğaçlama, rol oynama gibi canlandırma süreçlerini bilir ve çalıştığı alanda bunları uygular. | 11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, gereklilikleri | 1,2 |
2 | Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı | 4,5,6,7,8 |
3 | Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı | 4,5,6,7,8 |
4 | Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı | 4,5,6,7,8 |
5 | Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı | 4,5,6,7,8 |
6 | Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı | 4,5,6,7,8 |
7 | Dil işlevine yönelik oturum planı | 4,5,6,7,8 |
8 | Vize | C |
9 | Sözel Bellek’e yönelik oturum planı | 4,5,6,7,8 |
10 | Görsel Bellek’e yönelik oturum planı | 4,5,6,7,8 |
11 | Test anlatım ve uygulamalar | 1,2,4 |
12 | Grup oturumları ve test uygulama | 4,5,6,7,8 |
13 | Grup oturumları ve test uygulama | 4,5,6,7,8 |
14 | Group sessions and testing | 4,5,6,7,8 |
Kaynak |
1.Eğitimde Yaratıcı Drama – Ömer Adıgüzel // 2.Yaratıcılığa Yolculuk-Tülay Üstündağ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |