Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROPSİKOLOJİDE SEÇME KONULAR-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatma Pınar UYSAL CANTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıNöropsikoloji beyin-davranış ilişkisini inceleyen psikolojin bir alt dalı olması nedeniyle bu derste kognitif işlevlerimize yönelik oturumlar yaratıcı drama teknikleri aracılığı ile verilerek öğrencilerin deneyimleyerek öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı, gereklilikleri ,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Dil işlevine yönelik oturum planı,Vize,Sözel Bellek’e yönelik oturum planı,Görsel Bellek’e yönelik oturum planı,Test anlatım ve uygulamalar,Grup oturumları ve test uygulama,Grup oturumları ve test uygulama,Group sessions and testing; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Kognitif İşlevlerimizi tanımlayabilir.11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9E, F
2. Kognitif işlevlerimize yönelik olarak uygulanabilecek olan egzersizler hakkında fikir sahibi olur.11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9E, F
3. Bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecin planlar, uygular.11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9E, F
4. Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, araştırma ve problem çözme becerilerinde gelişim sağlar.11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9E, F
5. Kişisel ve mesleki açıdan kendini bilgi, becerilerini geliştirmesini sağlar.11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9E, F
6. Oyun oynama, doğaçlama, rol oynama gibi canlandırma süreçlerini bilir ve çalıştığı alanda bunları uygular.11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı, gereklilikleri 1,2
2Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı4,5,6,7,8
3Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı4,5,6,7,8
4Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı4,5,6,7,8
5Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı4,5,6,7,8
6Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı4,5,6,7,8
7Dil işlevine yönelik oturum planı4,5,6,7,8
8VizeC
9Sözel Bellek’e yönelik oturum planı4,5,6,7,8
10Görsel Bellek’e yönelik oturum planı4,5,6,7,8
11Test anlatım ve uygulamalar1,2,4
12Grup oturumları ve test uygulama4,5,6,7,8
13Grup oturumları ve test uygulama4,5,6,7,8
14Group sessions and testing4,5,6,7,8
Kaynak
1.Eğitimde Yaratıcı Drama – Ömer Adıgüzel // 2.Yaratıcılığa Yolculuk-Tülay Üstündağ

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12525
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)169
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(169/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROPSİKOLOJİDE SEÇME KONULAR-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatma Pınar UYSAL CANTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıNöropsikoloji beyin-davranış ilişkisini inceleyen psikolojin bir alt dalı olması nedeniyle bu derste kognitif işlevlerimize yönelik oturumlar yaratıcı drama teknikleri aracılığı ile verilerek öğrencilerin deneyimleyerek öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı, gereklilikleri ,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı,Dil işlevine yönelik oturum planı,Vize,Sözel Bellek’e yönelik oturum planı,Görsel Bellek’e yönelik oturum planı,Test anlatım ve uygulamalar,Grup oturumları ve test uygulama,Grup oturumları ve test uygulama,Group sessions and testing; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Kognitif İşlevlerimizi tanımlayabilir.11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9E, F
2. Kognitif işlevlerimize yönelik olarak uygulanabilecek olan egzersizler hakkında fikir sahibi olur.11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9E, F
3. Bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecin planlar, uygular.11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9E, F
4. Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, araştırma ve problem çözme becerilerinde gelişim sağlar.11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9E, F
5. Kişisel ve mesleki açıdan kendini bilgi, becerilerini geliştirmesini sağlar.11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9E, F
6. Oyun oynama, doğaçlama, rol oynama gibi canlandırma süreçlerini bilir ve çalıştığı alanda bunları uygular.11, 15, 16, 21, 5, 6, 8, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı, gereklilikleri 1,2
2Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı4,5,6,7,8
3Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı4,5,6,7,8
4Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı4,5,6,7,8
5Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı4,5,6,7,8
6Yürütücü işlevlere yönelik oturum planı4,5,6,7,8
7Dil işlevine yönelik oturum planı4,5,6,7,8
8VizeC
9Sözel Bellek’e yönelik oturum planı4,5,6,7,8
10Görsel Bellek’e yönelik oturum planı4,5,6,7,8
11Test anlatım ve uygulamalar1,2,4
12Grup oturumları ve test uygulama4,5,6,7,8
13Grup oturumları ve test uygulama4,5,6,7,8
14Group sessions and testing4,5,6,7,8
Kaynak
1.Eğitimde Yaratıcı Drama – Ömer Adıgüzel // 2.Yaratıcılığa Yolculuk-Tülay Üstündağ

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33