Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL GÖRÜŞME BECERİLERİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ, Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, görüşme becerileri edinmelerini sağlamak amacıyla öğrencilere görüşmenin teori, pratik ve klinik temelini tanıtmaktır. Ayrıca, öğrencilerin temel görüşme ve gözlem becerilerini öğrenmeleri, görüşmeyi etkileyebilecek etkenler hakkında bilgi edinmeleri ve görüşmeye dair etik değerleri benimsemiş olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Görüşme Çeşitleri,Dinleme Becerileri,Gözlem Becerileri,Görüşmede Soru Sorma,Empati ve Yansıtma,Görüşmeyi Yönetme ,İlk Görüşme,Mental Durum, İntihar ve Şiddet Görüşmesi,Tedavi veya Yönlendirme,Zor Vakalar veya Danışanlarla Çalışma,Kültürel Farklılıklar,Çocuklarla, Aile veya Çiftlerle Görüşme,Online Görüşme,Görüşmede Etik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Görüşme becerilerine dair teorik bilgi edinerek, görüşme çeşitlerini birbirinden ayırt edebilir.10, 9A
2. Görüşmeyi etkin şekilde gerçekleştirmek için gerekli becerilerin neler olduğunu bilir.10, 13A
3. Görüşmede kültürel farklılıkları ve bunların görüşmeyi nasıl etkileyebileceğini tartışabilir.16, 9A
4. Klinik görüşmede etkin dinleme yapabilir.15, 5A
5. Bir görüşmede nasıl gözlem yapacağını bilir. 13, 37A
6. İlk görüşme, intihar ve şiddet görüşmeleri yapmayı bilir.8, 9A
7. Tedavi planı veya yönlendirme yapma konusunda fikir sahibi olur.19, 8A
8. Görüşmeye dair etik kuralları benimser. 37A
9. Görüşme sonu değerlendirme ve rapor yazma hakkında bilgi sahibi olur.9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Görüşme ÇeşitleriKG, Bl.1, 2
2Dinleme BecerileriKG, Bl. 3
3Gözlem BecerileriKG, Bl.4
4Görüşmede Soru SormaKG, Bl.5
5Empati ve YansıtmaKG, Bl.3-4-5
6Görüşmeyi Yönetme KG, Bl.6
7İlk GörüşmeKG, Bl.7
8Mental Durum, İntihar ve Şiddet GörüşmesiKG, Bl.8-9
9Tedavi veya YönlendirmeKG, Bl.10
10Zor Vakalar veya Danışanlarla ÇalışmaKG, Bl.11
11Kültürel FarklılıklarKG, Bl.14
12Çocuklarla, Aile veya Çiftlerle GörüşmeKG, Bl.12
13Online GörüşmeKG, Bl. 15
14Görüşmede EtikKG
Kaynak
Sommers Flanagan, R.; Sommers Flanagan, J. (2015). Klinik Görüşme, İstanbul, Ithaki Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3824
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14040
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)165
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL GÖRÜŞME BECERİLERİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ, Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, görüşme becerileri edinmelerini sağlamak amacıyla öğrencilere görüşmenin teori, pratik ve klinik temelini tanıtmaktır. Ayrıca, öğrencilerin temel görüşme ve gözlem becerilerini öğrenmeleri, görüşmeyi etkileyebilecek etkenler hakkında bilgi edinmeleri ve görüşmeye dair etik değerleri benimsemiş olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Görüşme Çeşitleri,Dinleme Becerileri,Gözlem Becerileri,Görüşmede Soru Sorma,Empati ve Yansıtma,Görüşmeyi Yönetme ,İlk Görüşme,Mental Durum, İntihar ve Şiddet Görüşmesi,Tedavi veya Yönlendirme,Zor Vakalar veya Danışanlarla Çalışma,Kültürel Farklılıklar,Çocuklarla, Aile veya Çiftlerle Görüşme,Online Görüşme,Görüşmede Etik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Görüşme becerilerine dair teorik bilgi edinerek, görüşme çeşitlerini birbirinden ayırt edebilir.10, 9A
2. Görüşmeyi etkin şekilde gerçekleştirmek için gerekli becerilerin neler olduğunu bilir.10, 13A
3. Görüşmede kültürel farklılıkları ve bunların görüşmeyi nasıl etkileyebileceğini tartışabilir.16, 9A
4. Klinik görüşmede etkin dinleme yapabilir.15, 5A
5. Bir görüşmede nasıl gözlem yapacağını bilir. 13, 37A
6. İlk görüşme, intihar ve şiddet görüşmeleri yapmayı bilir.8, 9A
7. Tedavi planı veya yönlendirme yapma konusunda fikir sahibi olur.19, 8A
8. Görüşmeye dair etik kuralları benimser. 37A
9. Görüşme sonu değerlendirme ve rapor yazma hakkında bilgi sahibi olur.9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Görüşme ÇeşitleriKG, Bl.1, 2
2Dinleme BecerileriKG, Bl. 3
3Gözlem BecerileriKG, Bl.4
4Görüşmede Soru SormaKG, Bl.5
5Empati ve YansıtmaKG, Bl.3-4-5
6Görüşmeyi Yönetme KG, Bl.6
7İlk GörüşmeKG, Bl.7
8Mental Durum, İntihar ve Şiddet GörüşmesiKG, Bl.8-9
9Tedavi veya YönlendirmeKG, Bl.10
10Zor Vakalar veya Danışanlarla ÇalışmaKG, Bl.11
11Kültürel FarklılıklarKG, Bl.14
12Çocuklarla, Aile veya Çiftlerle GörüşmeKG, Bl.12
13Online GörüşmeKG, Bl. 15
14Görüşmede EtikKG
Kaynak
Sommers Flanagan, R.; Sommers Flanagan, J. (2015). Klinik Görüşme, İstanbul, Ithaki Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33