Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRUP PSİKOTERAPİSİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin grup formatında yapılan psikoterapötik müdahaleler ile ilgili bilgi ve deneyim kazanmasıdır. Grup psikoterapisinde kullanılan farklı ekoller, farklı format grupları ve populasyonlar ele alınacaktır. Derslerde, uygulamalar yapılması hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Introduction to the Course, History and Overview of Group Psychotherapy,Ethical Guidelines for Group Practice and Research, Therapeutic Factors (begin) Reading Assignment: Text, Chapters 1 and 2 (pp. 1-52),Therapeutic Factors (cont’d) Reading Assignment: Text, Chapter 3 (pp. 53-76),Therapeutic Factors (cont’d) Reading Assignment: Text, Chapter 4 (pp. 77-115),Group Dynamics Reading Assignment: Tourigny & Hébert (2007),Pre-group Meetings, Beginning Groups Reading Assignment: Text, Chapters 8 and 10 (pp. 231-257; pp. 281-308) ,Group Leadership Issues Reading Assignment: Text, Chapters 5 and 6 (pp. 117-199),Stages of Group Development Reading Assignment: Text, Chapters 11 and 12 (pp. 309-390) Group Proposal Exercise Due,Psychodynamic- and Adlerian-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Text, Chapter 7 (pp. 201-229),Gestalt- and Person-Centered-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Corey et al. (1990) and Schechtman & Pastor (2005),Behavioral-, Cognitive-, and Reality-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Kivlighan et al. (1993), Henry & Cashwell (1998), Petrocelli (2002),Brief Therapy Issues, Groups in Inpatient Settings Reading Assignment: Text, Chapter 15 (pp. 475-524),Handling Challenging Clients and Situations in Group Therapy Reading Assignment: Text, Chapter 13 (pp. 391-427),GROUP EXERCISES DURING THE CLASSES; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to the Course, History and Overview of Group Psychotherapy | |
2 | Ethical Guidelines for Group Practice and Research, Therapeutic Factors (begin) Reading Assignment: Text, Chapters 1 and 2 (pp. 1-52) | |
3 | Therapeutic Factors (cont’d) Reading Assignment: Text, Chapter 3 (pp. 53-76) | |
4 | Therapeutic Factors (cont’d) Reading Assignment: Text, Chapter 4 (pp. 77-115) | |
5 | Group Dynamics Reading Assignment: Tourigny & Hébert (2007) | |
6 | Pre-group Meetings, Beginning Groups Reading Assignment: Text, Chapters 8 and 10 (pp. 231-257; pp. 281-308) | |
7 | Group Leadership Issues Reading Assignment: Text, Chapters 5 and 6 (pp. 117-199) | |
8 | Stages of Group Development Reading Assignment: Text, Chapters 11 and 12 (pp. 309-390) Group Proposal Exercise Due | |
9 | Psychodynamic- and Adlerian-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Text, Chapter 7 (pp. 201-229) | |
10 | Gestalt- and Person-Centered-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Corey et al. (1990) and Schechtman & Pastor (2005) | |
11 | Behavioral-, Cognitive-, and Reality-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Kivlighan et al. (1993), Henry & Cashwell (1998), Petrocelli (2002) | |
12 | Brief Therapy Issues, Groups in Inpatient Settings Reading Assignment: Text, Chapter 15 (pp. 475-524) | Brief Therapy Issues, Groups in Inpatient Settings |
13 | Handling Challenging Clients and Situations in Group Therapy Reading Assignment: Text, Chapter 13 (pp. 391-427) | |
14 | GROUP EXERCISES DURING THE CLASSES |
Kaynak |
Yalom, I. D., & Leszcz, M. (Collaborator). (2005). The theory and practice of group psychotherapy (5th ed.). New York, NY, US: Basic Books. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRUP PSİKOTERAPİSİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin grup formatında yapılan psikoterapötik müdahaleler ile ilgili bilgi ve deneyim kazanmasıdır. Grup psikoterapisinde kullanılan farklı ekoller, farklı format grupları ve populasyonlar ele alınacaktır. Derslerde, uygulamalar yapılması hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Introduction to the Course, History and Overview of Group Psychotherapy,Ethical Guidelines for Group Practice and Research, Therapeutic Factors (begin) Reading Assignment: Text, Chapters 1 and 2 (pp. 1-52),Therapeutic Factors (cont’d) Reading Assignment: Text, Chapter 3 (pp. 53-76),Therapeutic Factors (cont’d) Reading Assignment: Text, Chapter 4 (pp. 77-115),Group Dynamics Reading Assignment: Tourigny & Hébert (2007),Pre-group Meetings, Beginning Groups Reading Assignment: Text, Chapters 8 and 10 (pp. 231-257; pp. 281-308) ,Group Leadership Issues Reading Assignment: Text, Chapters 5 and 6 (pp. 117-199),Stages of Group Development Reading Assignment: Text, Chapters 11 and 12 (pp. 309-390) Group Proposal Exercise Due,Psychodynamic- and Adlerian-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Text, Chapter 7 (pp. 201-229),Gestalt- and Person-Centered-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Corey et al. (1990) and Schechtman & Pastor (2005),Behavioral-, Cognitive-, and Reality-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Kivlighan et al. (1993), Henry & Cashwell (1998), Petrocelli (2002),Brief Therapy Issues, Groups in Inpatient Settings Reading Assignment: Text, Chapter 15 (pp. 475-524),Handling Challenging Clients and Situations in Group Therapy Reading Assignment: Text, Chapter 13 (pp. 391-427),GROUP EXERCISES DURING THE CLASSES; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to the Course, History and Overview of Group Psychotherapy | |
2 | Ethical Guidelines for Group Practice and Research, Therapeutic Factors (begin) Reading Assignment: Text, Chapters 1 and 2 (pp. 1-52) | |
3 | Therapeutic Factors (cont’d) Reading Assignment: Text, Chapter 3 (pp. 53-76) | |
4 | Therapeutic Factors (cont’d) Reading Assignment: Text, Chapter 4 (pp. 77-115) | |
5 | Group Dynamics Reading Assignment: Tourigny & Hébert (2007) | |
6 | Pre-group Meetings, Beginning Groups Reading Assignment: Text, Chapters 8 and 10 (pp. 231-257; pp. 281-308) | |
7 | Group Leadership Issues Reading Assignment: Text, Chapters 5 and 6 (pp. 117-199) | |
8 | Stages of Group Development Reading Assignment: Text, Chapters 11 and 12 (pp. 309-390) Group Proposal Exercise Due | |
9 | Psychodynamic- and Adlerian-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Text, Chapter 7 (pp. 201-229) | |
10 | Gestalt- and Person-Centered-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Corey et al. (1990) and Schechtman & Pastor (2005) | |
11 | Behavioral-, Cognitive-, and Reality-based Group Therapy Interventions Reading Assignment: Kivlighan et al. (1993), Henry & Cashwell (1998), Petrocelli (2002) | |
12 | Brief Therapy Issues, Groups in Inpatient Settings Reading Assignment: Text, Chapter 15 (pp. 475-524) | Brief Therapy Issues, Groups in Inpatient Settings |
13 | Handling Challenging Clients and Situations in Group Therapy Reading Assignment: Text, Chapter 13 (pp. 391-427) | |
14 | GROUP EXERCISES DURING THE CLASSES |
Kaynak |
Yalom, I. D., & Leszcz, M. (Collaborator). (2005). The theory and practice of group psychotherapy (5th ed.). New York, NY, US: Basic Books. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |