Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SPOR PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ, Öğr.Gör. Zeynep Mine BAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPsikoloji öğrencilerinin psikolojinin uygulamalı bir açılım dalı olan Spor Psikolojisi’nin temel kavram ve uygulamaları ile tanıştırmak, temel psikoloji kuramve yöntemlerinin spor, sporcu, spor ortamına nasıl uygulanabileceği hakkında bilgi vermek, vaka örnekler üzerinden, psikologların spor alanında neler yapabileceklerine yönelik bir anlayış ve kavrayış göstermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Spor Psikolojisine Giriş: Spor Psikolojisi alanı,Spor Psikolojisinin Ana Terimleri: Sporu, Sporcuyu ve Spor Ortamını Anlamak,Performansı ve Belirleyici Etkenlerini Anlamak,Uyarılma-Kaygı İlişkisi ve Yönetimi,Güdülenme ve Pekiştirme,Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 1,Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 2,Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 3,Sporda Duygular ve Duygusal Düzenleme,Dikkat ve Yoğunluk,Özgüven,Yükleme Teorisi ve Kontrol Odağı,Sporda Ekip Kurma ve Liderlik,Sporda Saldırganlık ve Şiddet; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Spor psikolojisinin ne olduğunu tanımlayabilir, uygulamadaki yeri ve önemini anlamdırabilir.14, 23A
2.Spor psikolojisinin temel kavram ve uygulamalarını tanıyabilir, işlevlerini açıklayabilir.9A
3.Psikolojinin temel kavram, yöntem ve uygulamalarını spor psikolojisine nasıl aktarabileceği ile ilgili bir anlayış ve kavrayış geliştirebilir.21, 23, 9D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Spor Psikolojisine Giriş: Spor Psikolojisi alanı
2Spor Psikolojisinin Ana Terimleri: Sporu, Sporcuyu ve Spor Ortamını Anlamak
3Performansı ve Belirleyici Etkenlerini Anlamak
4Uyarılma-Kaygı İlişkisi ve Yönetimi
5Güdülenme ve Pekiştirme
6Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 1
7Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 2
8Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 3
9Sporda Duygular ve Duygusal Düzenleme
10Dikkat ve Yoğunluk
11Özgüven
12Yükleme Teorisi ve Kontrol Odağı
13Sporda Ekip Kurma ve Liderlik
14Sporda Saldırganlık ve Şiddet
Kaynak
- Introducing Sport Psychology, A practical Guide, Leunes, A., Icon Books, 2011. // - Foundations of Sport and Exercise Psychology, Weinberg R.S., Gould, D., Human Kinetics, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SPOR PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ, Öğr.Gör. Zeynep Mine BAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPsikoloji öğrencilerinin psikolojinin uygulamalı bir açılım dalı olan Spor Psikolojisi’nin temel kavram ve uygulamaları ile tanıştırmak, temel psikoloji kuramve yöntemlerinin spor, sporcu, spor ortamına nasıl uygulanabileceği hakkında bilgi vermek, vaka örnekler üzerinden, psikologların spor alanında neler yapabileceklerine yönelik bir anlayış ve kavrayış göstermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Spor Psikolojisine Giriş: Spor Psikolojisi alanı,Spor Psikolojisinin Ana Terimleri: Sporu, Sporcuyu ve Spor Ortamını Anlamak,Performansı ve Belirleyici Etkenlerini Anlamak,Uyarılma-Kaygı İlişkisi ve Yönetimi,Güdülenme ve Pekiştirme,Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 1,Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 2,Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 3,Sporda Duygular ve Duygusal Düzenleme,Dikkat ve Yoğunluk,Özgüven,Yükleme Teorisi ve Kontrol Odağı,Sporda Ekip Kurma ve Liderlik,Sporda Saldırganlık ve Şiddet; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Spor psikolojisinin ne olduğunu tanımlayabilir, uygulamadaki yeri ve önemini anlamdırabilir.14, 23A
2.Spor psikolojisinin temel kavram ve uygulamalarını tanıyabilir, işlevlerini açıklayabilir.9A
3.Psikolojinin temel kavram, yöntem ve uygulamalarını spor psikolojisine nasıl aktarabileceği ile ilgili bir anlayış ve kavrayış geliştirebilir.21, 23, 9D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Spor Psikolojisine Giriş: Spor Psikolojisi alanı
2Spor Psikolojisinin Ana Terimleri: Sporu, Sporcuyu ve Spor Ortamını Anlamak
3Performansı ve Belirleyici Etkenlerini Anlamak
4Uyarılma-Kaygı İlişkisi ve Yönetimi
5Güdülenme ve Pekiştirme
6Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 1
7Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 2
8Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 3
9Sporda Duygular ve Duygusal Düzenleme
10Dikkat ve Yoğunluk
11Özgüven
12Yükleme Teorisi ve Kontrol Odağı
13Sporda Ekip Kurma ve Liderlik
14Sporda Saldırganlık ve Şiddet
Kaynak
- Introducing Sport Psychology, A practical Guide, Leunes, A., Icon Books, 2011. // - Foundations of Sport and Exercise Psychology, Weinberg R.S., Gould, D., Human Kinetics, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50