Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPOR PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ, Öğr.Gör. Zeynep Mine BAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Psikoloji öğrencilerinin psikolojinin uygulamalı bir açılım dalı olan Spor Psikolojisi’nin temel kavram ve uygulamaları ile tanıştırmak, temel psikoloji kuramve yöntemlerinin spor, sporcu, spor ortamına nasıl uygulanabileceği hakkında bilgi vermek, vaka örnekler üzerinden, psikologların spor alanında neler yapabileceklerine yönelik bir anlayış ve kavrayış göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Spor Psikolojisine Giriş: Spor Psikolojisi alanı,Spor Psikolojisinin Ana Terimleri: Sporu, Sporcuyu ve Spor Ortamını Anlamak,Performansı ve Belirleyici Etkenlerini Anlamak,Uyarılma-Kaygı İlişkisi ve Yönetimi,Güdülenme ve Pekiştirme,Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 1,Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 2,Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 3,Sporda Duygular ve Duygusal Düzenleme,Dikkat ve Yoğunluk,Özgüven,Yükleme Teorisi ve Kontrol Odağı,Sporda Ekip Kurma ve Liderlik,Sporda Saldırganlık ve Şiddet; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Spor psikolojisinin ne olduğunu tanımlayabilir, uygulamadaki yeri ve önemini anlamdırabilir. | 14, 23 | A |
2.Spor psikolojisinin temel kavram ve uygulamalarını tanıyabilir, işlevlerini açıklayabilir. | 9 | A |
3.Psikolojinin temel kavram, yöntem ve uygulamalarını spor psikolojisine nasıl aktarabileceği ile ilgili bir anlayış ve kavrayış geliştirebilir. | 21, 23, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Spor Psikolojisine Giriş: Spor Psikolojisi alanı | |
2 | Spor Psikolojisinin Ana Terimleri: Sporu, Sporcuyu ve Spor Ortamını Anlamak | |
3 | Performansı ve Belirleyici Etkenlerini Anlamak | |
4 | Uyarılma-Kaygı İlişkisi ve Yönetimi | |
5 | Güdülenme ve Pekiştirme | |
6 | Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 1 | |
7 | Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 2 | |
8 | Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 3 | |
9 | Sporda Duygular ve Duygusal Düzenleme | |
10 | Dikkat ve Yoğunluk | |
11 | Özgüven | |
12 | Yükleme Teorisi ve Kontrol Odağı | |
13 | Sporda Ekip Kurma ve Liderlik | |
14 | Sporda Saldırganlık ve Şiddet |
Kaynak |
- Introducing Sport Psychology, A practical Guide, Leunes, A., Icon Books, 2011. // - Foundations of Sport and Exercise Psychology, Weinberg R.S., Gould, D., Human Kinetics, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPOR PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ, Öğr.Gör. Zeynep Mine BAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Psikoloji öğrencilerinin psikolojinin uygulamalı bir açılım dalı olan Spor Psikolojisi’nin temel kavram ve uygulamaları ile tanıştırmak, temel psikoloji kuramve yöntemlerinin spor, sporcu, spor ortamına nasıl uygulanabileceği hakkında bilgi vermek, vaka örnekler üzerinden, psikologların spor alanında neler yapabileceklerine yönelik bir anlayış ve kavrayış göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Spor Psikolojisine Giriş: Spor Psikolojisi alanı,Spor Psikolojisinin Ana Terimleri: Sporu, Sporcuyu ve Spor Ortamını Anlamak,Performansı ve Belirleyici Etkenlerini Anlamak,Uyarılma-Kaygı İlişkisi ve Yönetimi,Güdülenme ve Pekiştirme,Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 1,Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 2,Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 3,Sporda Duygular ve Duygusal Düzenleme,Dikkat ve Yoğunluk,Özgüven,Yükleme Teorisi ve Kontrol Odağı,Sporda Ekip Kurma ve Liderlik,Sporda Saldırganlık ve Şiddet; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Spor psikolojisinin ne olduğunu tanımlayabilir, uygulamadaki yeri ve önemini anlamdırabilir. | 14, 23 | A |
2.Spor psikolojisinin temel kavram ve uygulamalarını tanıyabilir, işlevlerini açıklayabilir. | 9 | A |
3.Psikolojinin temel kavram, yöntem ve uygulamalarını spor psikolojisine nasıl aktarabileceği ile ilgili bir anlayış ve kavrayış geliştirebilir. | 21, 23, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Spor Psikolojisine Giriş: Spor Psikolojisi alanı | |
2 | Spor Psikolojisinin Ana Terimleri: Sporu, Sporcuyu ve Spor Ortamını Anlamak | |
3 | Performansı ve Belirleyici Etkenlerini Anlamak | |
4 | Uyarılma-Kaygı İlişkisi ve Yönetimi | |
5 | Güdülenme ve Pekiştirme | |
6 | Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 1 | |
7 | Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 2 | |
8 | Sport Psikolojisinde Temel Psikolojik Yetiler: Dinlenme, Hedef Belirleme, İmgeleme, Öz-konuşma, Zihinsel Prova 3 | |
9 | Sporda Duygular ve Duygusal Düzenleme | |
10 | Dikkat ve Yoğunluk | |
11 | Özgüven | |
12 | Yükleme Teorisi ve Kontrol Odağı | |
13 | Sporda Ekip Kurma ve Liderlik | |
14 | Sporda Saldırganlık ve Şiddet |
Kaynak |
- Introducing Sport Psychology, A practical Guide, Leunes, A., Icon Books, 2011. // - Foundations of Sport and Exercise Psychology, Weinberg R.S., Gould, D., Human Kinetics, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |