Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK OKUMA VE YAZMA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ, Öğr.Gör. Betim Neyran CAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin hem akademik çalişmalarında gerekli okuma ve yazma tekniklerini kullanabiliyor olması hemde akademik yayınlarla olan tanışıklığının sağlanmasıdır. Bu derste öğrenciler makale okuma, özetleme, sunum yapma ve rapor yazma becerilerini geliştirirler. Dersin tamalanması ile, yazdıkları raporlar için planlama, bilgi toplama, düzenleme, eleştirel düşünme yöntemleri ile APA kurallarına uygun, intihalsiz ingilizce yazı üretebilirler. Bunların yanı sıra yazılı veya sözlü bildiri yöntemleri ile pratiklerini geliştirmiş olurlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eleştirel düşünce,Yayın türleri: Makale nedir?,Okuma 1,Okuma 2,Özetleme,Sunum çeşitleri ve yöntemleri,Sunum çeşitleri ve yöntemleri 2,Not alma,Makale yazımı,Makale yazımı,Makale yazımı,Makale yazımı,İntihalden kaçınma,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel akademik yazı çeşitlerini tanır. | 10, 19, 9 | E, H |
Makaleye ulaşabilir ve okuyabilir | 10, 19, 9 | E |
Hızlı göz gezdirme ile yayın okuyabilir. | 10, 19, 3, 9 | E |
Makalelerden işlevsel not alma tekniği ile rapor yazımına uygun not çıkarabilir | 10, 14, 19, 9 | E, H |
APA stili ile yazım kurallarını tanır | 10, 14, 19, 3, 9 | E, H |
İntihal kavramını ve intihalin sınırlarını bilir | 10, 19, 9 | E, H |
Eleştirel düşünce ile başkalarının yazdığı araştırma metinlerini değerlendirebilir | 10, 19, 9 | E, H |
Basit psikoloji raporu yazabilir | 10, 14, 19, 3, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eleştirel düşünce | Critical Thinking Skills - 1.Kısım & The Principles of Writing in Psychology - Bölüm 1.1 |
2 | Yayın türleri: Makale nedir? | The Principles of Writing in Psychology - 2.Bölüm |
3 | Okuma 1 | Critical Thinking Skills - 6. ve 7. Bölümler |
4 | Okuma 2 | Critical Thinking Skills- 8.Bölüm |
5 | Özetleme | Critical Thinking Skills - 9.Bölüm |
6 | Sunum çeşitleri ve yöntemleri | |
7 | Sunum çeşitleri ve yöntemleri 2 | |
8 | Not alma | |
9 | Makale yazımı | The Principles of Writing in Psychology - Bölüm 1.2, Bölüm 1.3 & Critical Thinking Skills - Bölüm 10 |
10 | Makale yazımı | The Principles of Writing in Psychology - 2.Bölüm |
11 | Makale yazımı | The Principles of Writing in Psychology - 2.Bölüm |
12 | Makale yazımı | The Principles of Writing in Psychology - 3.Bölüm |
13 | İntihalden kaçınma | The Principles of Writing in Psychology - 4.Bölüm |
14 | Genel tekrar |
Kaynak |
The Principles of Writing in Psychology (Palgrave Study Skills), 2004th Edition by Thomas Raymond Smyth; Critical Thinking Skills: Effective Analysis, Argument and Reflection (Palgrave Study Skills) by Stella Cottrell |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK OKUMA VE YAZMA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ, Öğr.Gör. Betim Neyran CAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin hem akademik çalişmalarında gerekli okuma ve yazma tekniklerini kullanabiliyor olması hemde akademik yayınlarla olan tanışıklığının sağlanmasıdır. Bu derste öğrenciler makale okuma, özetleme, sunum yapma ve rapor yazma becerilerini geliştirirler. Dersin tamalanması ile, yazdıkları raporlar için planlama, bilgi toplama, düzenleme, eleştirel düşünme yöntemleri ile APA kurallarına uygun, intihalsiz ingilizce yazı üretebilirler. Bunların yanı sıra yazılı veya sözlü bildiri yöntemleri ile pratiklerini geliştirmiş olurlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eleştirel düşünce,Yayın türleri: Makale nedir?,Okuma 1,Okuma 2,Özetleme,Sunum çeşitleri ve yöntemleri,Sunum çeşitleri ve yöntemleri 2,Not alma,Makale yazımı,Makale yazımı,Makale yazımı,Makale yazımı,İntihalden kaçınma,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel akademik yazı çeşitlerini tanır. | 10, 19, 9 | E, H |
Makaleye ulaşabilir ve okuyabilir | 10, 19, 9 | E |
Hızlı göz gezdirme ile yayın okuyabilir. | 10, 19, 3, 9 | E |
Makalelerden işlevsel not alma tekniği ile rapor yazımına uygun not çıkarabilir | 10, 14, 19, 9 | E, H |
APA stili ile yazım kurallarını tanır | 10, 14, 19, 3, 9 | E, H |
İntihal kavramını ve intihalin sınırlarını bilir | 10, 19, 9 | E, H |
Eleştirel düşünce ile başkalarının yazdığı araştırma metinlerini değerlendirebilir | 10, 19, 9 | E, H |
Basit psikoloji raporu yazabilir | 10, 14, 19, 3, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eleştirel düşünce | Critical Thinking Skills - 1.Kısım & The Principles of Writing in Psychology - Bölüm 1.1 |
2 | Yayın türleri: Makale nedir? | The Principles of Writing in Psychology - 2.Bölüm |
3 | Okuma 1 | Critical Thinking Skills - 6. ve 7. Bölümler |
4 | Okuma 2 | Critical Thinking Skills- 8.Bölüm |
5 | Özetleme | Critical Thinking Skills - 9.Bölüm |
6 | Sunum çeşitleri ve yöntemleri | |
7 | Sunum çeşitleri ve yöntemleri 2 | |
8 | Not alma | |
9 | Makale yazımı | The Principles of Writing in Psychology - Bölüm 1.2, Bölüm 1.3 & Critical Thinking Skills - Bölüm 10 |
10 | Makale yazımı | The Principles of Writing in Psychology - 2.Bölüm |
11 | Makale yazımı | The Principles of Writing in Psychology - 2.Bölüm |
12 | Makale yazımı | The Principles of Writing in Psychology - 3.Bölüm |
13 | İntihalden kaçınma | The Principles of Writing in Psychology - 4.Bölüm |
14 | Genel tekrar |
Kaynak |
The Principles of Writing in Psychology (Palgrave Study Skills), 2004th Edition by Thomas Raymond Smyth; Critical Thinking Skills: Effective Analysis, Argument and Reflection (Palgrave Study Skills) by Stella Cottrell |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |