Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK OKUMA VE YAZMA-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ, Öğr.Gör. Betim Neyran CAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin hem akademik çalişmalarında gerekli okuma ve yazma tekniklerini kullanabiliyor olması hemde akademik yayınlarla olan tanışıklığının sağlanmasıdır. Bu derste öğrenciler makale okuma, özetleme, sunum yapma ve rapor yazma becerilerini geliştirirler. Dersin tamalanması ile, yazdıkları raporlar için planlama, bilgi toplama, düzenleme, eleştirel düşünme yöntemleri ile APA kurallarına uygun, intihalsiz ingilizce yazı üretebilirler. Bunların yanı sıra yazılı veya sözlü bildiri yöntemleri ile pratiklerini geliştirmiş olurlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Eleştirel düşünce,Yayın türleri: Makale nedir?,Okuma 1,Okuma 2,Özetleme,Sunum çeşitleri ve yöntemleri,Sunum çeşitleri ve yöntemleri 2,Not alma,Makale yazımı,Makale yazımı,Makale yazımı,Makale yazımı,İntihalden kaçınma,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel akademik yazı çeşitlerini tanır.10, 19, 9E, H
Makaleye ulaşabilir ve okuyabilir10, 19, 9E
Hızlı göz gezdirme ile yayın okuyabilir. 10, 19, 3, 9E
Makalelerden işlevsel not alma tekniği ile rapor yazımına uygun not çıkarabilir10, 14, 19, 9E, H
APA stili ile yazım kurallarını tanır10, 14, 19, 3, 9E, H
İntihal kavramını ve intihalin sınırlarını bilir10, 19, 9E, H
Eleştirel düşünce ile başkalarının yazdığı araştırma metinlerini değerlendirebilir10, 19, 9E, H
Basit psikoloji raporu yazabilir10, 14, 19, 3, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eleştirel düşünceCritical Thinking Skills - 1.Kısım & The Principles of Writing in Psychology - Bölüm 1.1
2Yayın türleri: Makale nedir?The Principles of Writing in Psychology - 2.Bölüm
3Okuma 1Critical Thinking Skills - 6. ve 7. Bölümler
4Okuma 2Critical Thinking Skills- 8.Bölüm
5ÖzetlemeCritical Thinking Skills - 9.Bölüm
6Sunum çeşitleri ve yöntemleri
7Sunum çeşitleri ve yöntemleri 2
8Not alma
9Makale yazımıThe Principles of Writing in Psychology - Bölüm 1.2, Bölüm 1.3 & Critical Thinking Skills - Bölüm 10
10Makale yazımıThe Principles of Writing in Psychology - 2.Bölüm
11Makale yazımıThe Principles of Writing in Psychology - 2.Bölüm
12Makale yazımıThe Principles of Writing in Psychology - 3.Bölüm
13İntihalden kaçınmaThe Principles of Writing in Psychology - 4.Bölüm
14Genel tekrar
Kaynak
The Principles of Writing in Psychology (Palgrave Study Skills), 2004th Edition by Thomas Raymond Smyth; Critical Thinking Skills: Effective Analysis, Argument and Reflection (Palgrave Study Skills) by Stella Cottrell

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı11616
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)111
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK OKUMA VE YAZMA-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ, Öğr.Gör. Betim Neyran CAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin hem akademik çalişmalarında gerekli okuma ve yazma tekniklerini kullanabiliyor olması hemde akademik yayınlarla olan tanışıklığının sağlanmasıdır. Bu derste öğrenciler makale okuma, özetleme, sunum yapma ve rapor yazma becerilerini geliştirirler. Dersin tamalanması ile, yazdıkları raporlar için planlama, bilgi toplama, düzenleme, eleştirel düşünme yöntemleri ile APA kurallarına uygun, intihalsiz ingilizce yazı üretebilirler. Bunların yanı sıra yazılı veya sözlü bildiri yöntemleri ile pratiklerini geliştirmiş olurlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Eleştirel düşünce,Yayın türleri: Makale nedir?,Okuma 1,Okuma 2,Özetleme,Sunum çeşitleri ve yöntemleri,Sunum çeşitleri ve yöntemleri 2,Not alma,Makale yazımı,Makale yazımı,Makale yazımı,Makale yazımı,İntihalden kaçınma,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel akademik yazı çeşitlerini tanır.10, 19, 9E, H
Makaleye ulaşabilir ve okuyabilir10, 19, 9E
Hızlı göz gezdirme ile yayın okuyabilir. 10, 19, 3, 9E
Makalelerden işlevsel not alma tekniği ile rapor yazımına uygun not çıkarabilir10, 14, 19, 9E, H
APA stili ile yazım kurallarını tanır10, 14, 19, 3, 9E, H
İntihal kavramını ve intihalin sınırlarını bilir10, 19, 9E, H
Eleştirel düşünce ile başkalarının yazdığı araştırma metinlerini değerlendirebilir10, 19, 9E, H
Basit psikoloji raporu yazabilir10, 14, 19, 3, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eleştirel düşünceCritical Thinking Skills - 1.Kısım & The Principles of Writing in Psychology - Bölüm 1.1
2Yayın türleri: Makale nedir?The Principles of Writing in Psychology - 2.Bölüm
3Okuma 1Critical Thinking Skills - 6. ve 7. Bölümler
4Okuma 2Critical Thinking Skills- 8.Bölüm
5ÖzetlemeCritical Thinking Skills - 9.Bölüm
6Sunum çeşitleri ve yöntemleri
7Sunum çeşitleri ve yöntemleri 2
8Not alma
9Makale yazımıThe Principles of Writing in Psychology - Bölüm 1.2, Bölüm 1.3 & Critical Thinking Skills - Bölüm 10
10Makale yazımıThe Principles of Writing in Psychology - 2.Bölüm
11Makale yazımıThe Principles of Writing in Psychology - 2.Bölüm
12Makale yazımıThe Principles of Writing in Psychology - 3.Bölüm
13İntihalden kaçınmaThe Principles of Writing in Psychology - 4.Bölüm
14Genel tekrar
Kaynak
The Principles of Writing in Psychology (Palgrave Study Skills), 2004th Edition by Thomas Raymond Smyth; Critical Thinking Skills: Effective Analysis, Argument and Reflection (Palgrave Study Skills) by Stella Cottrell

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50