Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOPATOLOJİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, yetişkinlerin yaşadığı ruhsal bozukluklara ilişkin bilgi ve kavrayış geliştirilmesidir. Bu amaçla, DSM-5’ te yer alan ruhsal bozukluklara dair tanı kriterleri, etiolojileri ve çeşitli tedavi modelleri ile ilgili bilgiler gözden geçirilecektir. Ayrıca, ruhsal bozuklukların değerlendirilmesi ve teşhisi ile ilgili güncel yaklaşımlar ele alınacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tarihsel Bağlamda Psikopatoloji,Psikopatolojiye Bütüncül Yaklaşım,Psikopatolojide Ölçme, Teşhis ve Araştırma,Anksiyete Bozuklukları,Travma ve Stresle İlgili Bozukluklar,Somatik Semptom ve Disosiyatif Bozukluklar,Duygudurum Bozuklukları,Fiziksel Rahatsızlıklar ve Sağlık Psikolojisi,Yeme ve Uyku Bozuklukları,Cinsel İşlev Bozuklukları ve Parafililer,Madde Kullanım Bozuklukları ve Dürtü-Kontrol Bozuklukları,Kişilik Bozuklukları,Şizofreni Spekturumu ve Diğer Psikotik Bozukluklar,Nörokognitif Bozukluklar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
4.Ruhsal bozuklukların ölçümü ve teşhisine yönelik bilgi kazanır.14, 16, 19, 9A, E
5.Ruhsal bozukluklara ilişkin tedavi yöntemlerini karşılaştırabilir.14, 16, 19, 9A, E
1. Anormallik kavramını anlayabilir.14, 16, 9A
2. Psikopatoloji gelişimine katkıda bulunan faktörleri değerlendirebilir.14, 9A
3. DSM-5’ e göre çeşitli ruhsal bozuklukları tanıyıp sınıflandırabilir.14, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tarihsel Bağlamda PsikopatolojiKitap, B1
2Psikopatolojiye Bütüncül YaklaşımKitap, B2
3Psikopatolojide Ölçme, Teşhis ve AraştırmaKitap, B3
4Anksiyete BozukluklarıKitap, B4
5Travma ve Stresle İlgili BozukluklarKitap, B4
6Somatik Semptom ve Disosiyatif BozukluklarKitap, B5
7Duygudurum BozukluklarıKitap, B6
8Fiziksel Rahatsızlıklar ve Sağlık PsikolojisiKitap, B7
9Yeme ve Uyku BozukluklarıKitap, B8
10Cinsel İşlev Bozuklukları ve ParafililerKitap, B9
11Madde Kullanım Bozuklukları ve Dürtü-Kontrol BozukluklarıKitap, B10
12Kişilik BozukluklarıKitap, B11
13Şizofreni Spekturumu ve Diğer Psikotik BozukluklarKitap, B12
14Nörokognitif BozukluklarKitap, B13
Kaynak
Nolen-Hoeksema, S. (2013). Abnormal Psychology (6th ed.). Boston: McGraw-Hill
Eğitimci tarafından dönem içinde ekstra okumalar verilebilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOPATOLOJİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, yetişkinlerin yaşadığı ruhsal bozukluklara ilişkin bilgi ve kavrayış geliştirilmesidir. Bu amaçla, DSM-5’ te yer alan ruhsal bozukluklara dair tanı kriterleri, etiolojileri ve çeşitli tedavi modelleri ile ilgili bilgiler gözden geçirilecektir. Ayrıca, ruhsal bozuklukların değerlendirilmesi ve teşhisi ile ilgili güncel yaklaşımlar ele alınacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tarihsel Bağlamda Psikopatoloji,Psikopatolojiye Bütüncül Yaklaşım,Psikopatolojide Ölçme, Teşhis ve Araştırma,Anksiyete Bozuklukları,Travma ve Stresle İlgili Bozukluklar,Somatik Semptom ve Disosiyatif Bozukluklar,Duygudurum Bozuklukları,Fiziksel Rahatsızlıklar ve Sağlık Psikolojisi,Yeme ve Uyku Bozuklukları,Cinsel İşlev Bozuklukları ve Parafililer,Madde Kullanım Bozuklukları ve Dürtü-Kontrol Bozuklukları,Kişilik Bozuklukları,Şizofreni Spekturumu ve Diğer Psikotik Bozukluklar,Nörokognitif Bozukluklar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
4.Ruhsal bozuklukların ölçümü ve teşhisine yönelik bilgi kazanır.14, 16, 19, 9A, E
5.Ruhsal bozukluklara ilişkin tedavi yöntemlerini karşılaştırabilir.14, 16, 19, 9A, E
1. Anormallik kavramını anlayabilir.14, 16, 9A
2. Psikopatoloji gelişimine katkıda bulunan faktörleri değerlendirebilir.14, 9A
3. DSM-5’ e göre çeşitli ruhsal bozuklukları tanıyıp sınıflandırabilir.14, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tarihsel Bağlamda PsikopatolojiKitap, B1
2Psikopatolojiye Bütüncül YaklaşımKitap, B2
3Psikopatolojide Ölçme, Teşhis ve AraştırmaKitap, B3
4Anksiyete BozukluklarıKitap, B4
5Travma ve Stresle İlgili BozukluklarKitap, B4
6Somatik Semptom ve Disosiyatif BozukluklarKitap, B5
7Duygudurum BozukluklarıKitap, B6
8Fiziksel Rahatsızlıklar ve Sağlık PsikolojisiKitap, B7
9Yeme ve Uyku BozukluklarıKitap, B8
10Cinsel İşlev Bozuklukları ve ParafililerKitap, B9
11Madde Kullanım Bozuklukları ve Dürtü-Kontrol BozukluklarıKitap, B10
12Kişilik BozukluklarıKitap, B11
13Şizofreni Spekturumu ve Diğer Psikotik BozukluklarKitap, B12
14Nörokognitif BozukluklarKitap, B13
Kaynak
Nolen-Hoeksema, S. (2013). Abnormal Psychology (6th ed.). Boston: McGraw-Hill
Eğitimci tarafından dönem içinde ekstra okumalar verilebilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50