Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
BENLİK, KÜLTÜR VE TOPLUM 3+0 3 6
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üye. Sevda NUMANBAYRAKTAROĞLU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üye. Sevda NUMANBAYRAKTAROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriği Bu ders; Giriş,Freud 1,Freud 2,Freud 3,George Herbert Mead,Lev Vygotsky,Simone de Beauvoir 1,Simone de Beauvoir cont. ,Frantz Fanon 1,Frantz Fanon cont.,Erwing Goffman,J. Cook-Gumperz ,Herbert Marcuse; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1, 11, 17, 18, 3, 8 A, C
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 11: Seminer, 17: Yansıtıcı Düşünce, 18: Vaka Çalışması, 3: Tartışma, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, C: Ödev
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Freud 1
3 Freud 2 * Freud. Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lectures XIX & XX. pp. 354-397 (48). * Freud. Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lectures XXI & XII. pp. 397-444 (43).
4 Freud 3 * Freud. “The dissection of the psychical personality” New Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lecture XXXIII. pp. 139-167 (28). * Freud. Introductory Lectures on Psychoanalysis. Lecture XXVII. pp. 536-556 (44).
5 George Herbert Mead Mead, G. H. 1956. "Self." In A. Strauss (ed.) George Herbert Mead On Social Psychology, 199-246. Chicago: University of Chicago Press.
6 Lev Vygotsky Vygotsky, L. 1978 (1934). Mind in Society. Edited by M. Cole et al. Pp. 19-30, 52-57, & 79-91. Cambridge, Mass.: Harvard University Press.
7 Simone de Beauvoir 1 * De Beauvoir. The Second Sex. Introduction pp. xix-xxxvi. * De Beauvoir. The Second Sex. Chapters XI & XXI. pp. 253-265 & 597-628 (43). * De Beauvoir. The Second Sex. Chapter XXV & Conclusion. pp: 679-732 (52).
8 Simone de Beauvoir cont. *De Beauvoir. The Second Sex. Introduction pp. xix-xxxvi *De Beauvoir. The Second Sex. Chapters XI & XXI. pp. 253-265 & 597-628 (43). * De Beauvoir. The Second Sex. Chapter XXV & Conclusion. pp: 679-732 (52).
9 Frantz Fanon 1 * Fanon. Black Skin, White Masks. Introduction, Chapters 1 & 2. pp: 7-62 (55). *Fanon. Black Skin, White Masks. Chapters 3, 4 & 5. pp: 63-140 (77). * Fanon. Black Skin, White Masks. Chapter 6. pp. 141-209 (58). * Fanon, Black Skin, White Masks. Chapters 7 & 8. pp. 210-232 (22).
10 Frantz Fanon cont. * Fanon. Black Skin, White Masks. Introduction, Chapters 1 & 2. pp: 7-62 (55). *Fanon. Black Skin, White Masks. Chapters 3, 4 & 5. pp: 63-140 (77). * Fanon. Black Skin, White Masks. Chapter 6. pp. 141-209 (58). * Fanon, Black Skin, White Masks. Chapters 7 & 8. pp. 210-232 (22).
11 Erwing Goffman Erving Goffman, “On Face-Work,” pp: 5-45 (40)
12 J. Cook-Gumperz Cook-Gumperz, J. “Reproducing the Discourse of Mothering." pp: 401-420. (19)
13 Herbert Marcuse Herbert Marcuse, 1955. Eros and Civilization. New York: Vintage Press.
Kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
0
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
0
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
0
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
0
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
0
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
0
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için CEFR'ye göre C2 düzeyinde İngilizce bilir.
X
0
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
0
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
0
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
0
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 0 0 0
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu