Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE ŞİDDET-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Müge DEMİR AYRAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıToplumsal yaşamda artan şiddet olaylarında medyanın payı ve etki gücünün tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi,Şiddet kavramının açıklanması,Medya ve nefret söylemi ilişkisi,Siberzorbalık kavramı,Türkiye'den ve Dünya'dan örnekler,Medya- kadın ve şiddet,Medya, çocuk ve şiddet,Medya, spor ve şiddet,Medya ve Etik,Basın meslek ilkeleri,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Basın meslek ilkelerini açıklar.10, 16, 9A, E
Etik kavramını tanımlar.10, 16, 9A, E
Medya ürünlerini eleştirel biçimde değerlendirir.10, 16, 9A, E
Medyanın toplumsal etkisini değerlendirir.10, 16, 9A, E
Medyanın olumsuz etkilerini açıklar.10, 16, 9A, E
Medya ve şiddet ilişkisini açıklar.10, 16, 9A, E
Şiddet kavramını açıklar.10, 16, 9A, E
Çocuk, medya ve şiddet ilişkisini açıklar.16, 9A, E
Kadın, şiddet ve medya ilişkisini açıklar.10, 9A, E
Spor, medya ve şiddet ilişkisini açıklar.16, 9A, E
Nefret söylemi kavramını tanımlar.10, 16, 9A, E
Siber zorbalık kavramını tanımlar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesiDers notlarının okunması
2Şiddet kavramının açıklanmasıDers notlarının okunması
3Medya ve nefret söylemi ilişkisiDers notlarının okunması
4Siberzorbalık kavramıDers notlarının okunması/ Örnek olay incelemesi
5Türkiye'den ve Dünya'dan örneklerÖrnek olay incelemesi
6Medya- kadın ve şiddetDers notlarının okunması/ Örnek olay incelemesi
7Medya, çocuk ve şiddetDers notlarının okunması/ Örnek olay incelemesi
8Medya, spor ve şiddetDers notlarının okunması/ Örnek olay incelemesi
9Medya ve EtikDers notlarının okunması
10Basın meslek ilkeleriDers notlarının okunması
11Öğrenci sunumlarıÖdev
12Öğrenci sunumlarıÖdev
13Öğrenci sunumlarıÖdev
14Genel değerlendirme
Kaynak
mebis üzerinden paylaşılan notlar
ÇETİN, Zeynep; “Kitle İletişim Araçları ve Şiddet”, Marmara İletişim Dergisi, 10 (10), 2014. EAGLETON, Terry; Tatlı Şiddet, İstanbul, Ayrıntı, 2012. GÖKKAYA, Veda Bilican; Toplumsal Cinsiyet ve Aile İçinde Kadına Yönelik Şiddet, Ankara, Gece Kitaplığı, 2018. Küresel Süreçte Medya ve Şiddet, Necmettin Tozlu, Hegem Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14228
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE ŞİDDET-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Müge DEMİR AYRAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıToplumsal yaşamda artan şiddet olaylarında medyanın payı ve etki gücünün tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi,Şiddet kavramının açıklanması,Medya ve nefret söylemi ilişkisi,Siberzorbalık kavramı,Türkiye'den ve Dünya'dan örnekler,Medya- kadın ve şiddet,Medya, çocuk ve şiddet,Medya, spor ve şiddet,Medya ve Etik,Basın meslek ilkeleri,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Basın meslek ilkelerini açıklar.10, 16, 9A, E
Etik kavramını tanımlar.10, 16, 9A, E
Medya ürünlerini eleştirel biçimde değerlendirir.10, 16, 9A, E
Medyanın toplumsal etkisini değerlendirir.10, 16, 9A, E
Medyanın olumsuz etkilerini açıklar.10, 16, 9A, E
Medya ve şiddet ilişkisini açıklar.10, 16, 9A, E
Şiddet kavramını açıklar.10, 16, 9A, E
Çocuk, medya ve şiddet ilişkisini açıklar.16, 9A, E
Kadın, şiddet ve medya ilişkisini açıklar.10, 9A, E
Spor, medya ve şiddet ilişkisini açıklar.16, 9A, E
Nefret söylemi kavramını tanımlar.10, 16, 9A, E
Siber zorbalık kavramını tanımlar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesiDers notlarının okunması
2Şiddet kavramının açıklanmasıDers notlarının okunması
3Medya ve nefret söylemi ilişkisiDers notlarının okunması
4Siberzorbalık kavramıDers notlarının okunması/ Örnek olay incelemesi
5Türkiye'den ve Dünya'dan örneklerÖrnek olay incelemesi
6Medya- kadın ve şiddetDers notlarının okunması/ Örnek olay incelemesi
7Medya, çocuk ve şiddetDers notlarının okunması/ Örnek olay incelemesi
8Medya, spor ve şiddetDers notlarının okunması/ Örnek olay incelemesi
9Medya ve EtikDers notlarının okunması
10Basın meslek ilkeleriDers notlarının okunması
11Öğrenci sunumlarıÖdev
12Öğrenci sunumlarıÖdev
13Öğrenci sunumlarıÖdev
14Genel değerlendirme
Kaynak
mebis üzerinden paylaşılan notlar
ÇETİN, Zeynep; “Kitle İletişim Araçları ve Şiddet”, Marmara İletişim Dergisi, 10 (10), 2014. EAGLETON, Terry; Tatlı Şiddet, İstanbul, Ayrıntı, 2012. GÖKKAYA, Veda Bilican; Toplumsal Cinsiyet ve Aile İçinde Kadına Yönelik Şiddet, Ankara, Gece Kitaplığı, 2018. Küresel Süreçte Medya ve Şiddet, Necmettin Tozlu, Hegem Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10