Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE ŞİDDET | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Müge DEMİR AYRAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toplumsal yaşamda artan şiddet olaylarında medyanın payı ve etki gücünün tartışılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi,Şiddet kavramının açıklanması,Medya ve nefret söylemi ilişkisi,Siberzorbalık kavramı,Türkiye'den ve Dünya'dan örnekler,Medya- kadın ve şiddet,Medya, çocuk ve şiddet,Medya, spor ve şiddet,Medya ve Etik,Basın meslek ilkeleri,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Basın meslek ilkelerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Etik kavramını tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Medya ürünlerini eleştirel biçimde değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Medyanın toplumsal etkisini değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Medyanın olumsuz etkilerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Medya ve şiddet ilişkisini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Şiddet kavramını açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Çocuk, medya ve şiddet ilişkisini açıklar. | 16, 9 | A, E |
Kadın, şiddet ve medya ilişkisini açıklar. | 10, 9 | A, E |
Spor, medya ve şiddet ilişkisini açıklar. | 16, 9 | A, E |
Nefret söylemi kavramını tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Siber zorbalık kavramını tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi | Ders notlarının okunması |
2 | Şiddet kavramının açıklanması | Ders notlarının okunması |
3 | Medya ve nefret söylemi ilişkisi | Ders notlarının okunması |
4 | Siberzorbalık kavramı | Ders notlarının okunması/ Örnek olay incelemesi |
5 | Türkiye'den ve Dünya'dan örnekler | Örnek olay incelemesi |
6 | Medya- kadın ve şiddet | Ders notlarının okunması/ Örnek olay incelemesi |
7 | Medya, çocuk ve şiddet | Ders notlarının okunması/ Örnek olay incelemesi |
8 | Medya, spor ve şiddet | Ders notlarının okunması/ Örnek olay incelemesi |
9 | Medya ve Etik | Ders notlarının okunması |
10 | Basın meslek ilkeleri | Ders notlarının okunması |
11 | Öğrenci sunumları | Ödev |
12 | Öğrenci sunumları | Ödev |
13 | Öğrenci sunumları | Ödev |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
mebis üzerinden paylaşılan notlar |
ÇETİN, Zeynep; “Kitle İletişim Araçları ve Şiddet”, Marmara İletişim Dergisi, 10 (10), 2014. EAGLETON, Terry; Tatlı Şiddet, İstanbul, Ayrıntı, 2012. GÖKKAYA, Veda Bilican; Toplumsal Cinsiyet ve Aile İçinde Kadına Yönelik Şiddet, Ankara, Gece Kitaplığı, 2018. Küresel Süreçte Medya ve Şiddet, Necmettin Tozlu, Hegem Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE ŞİDDET | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Müge DEMİR AYRAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toplumsal yaşamda artan şiddet olaylarında medyanın payı ve etki gücünün tartışılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi,Şiddet kavramının açıklanması,Medya ve nefret söylemi ilişkisi,Siberzorbalık kavramı,Türkiye'den ve Dünya'dan örnekler,Medya- kadın ve şiddet,Medya, çocuk ve şiddet,Medya, spor ve şiddet,Medya ve Etik,Basın meslek ilkeleri,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Basın meslek ilkelerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Etik kavramını tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Medya ürünlerini eleştirel biçimde değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Medyanın toplumsal etkisini değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Medyanın olumsuz etkilerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Medya ve şiddet ilişkisini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Şiddet kavramını açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Çocuk, medya ve şiddet ilişkisini açıklar. | 16, 9 | A, E |
Kadın, şiddet ve medya ilişkisini açıklar. | 10, 9 | A, E |
Spor, medya ve şiddet ilişkisini açıklar. | 16, 9 | A, E |
Nefret söylemi kavramını tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Siber zorbalık kavramını tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi | Ders notlarının okunması |
2 | Şiddet kavramının açıklanması | Ders notlarının okunması |
3 | Medya ve nefret söylemi ilişkisi | Ders notlarının okunması |
4 | Siberzorbalık kavramı | Ders notlarının okunması/ Örnek olay incelemesi |
5 | Türkiye'den ve Dünya'dan örnekler | Örnek olay incelemesi |
6 | Medya- kadın ve şiddet | Ders notlarının okunması/ Örnek olay incelemesi |
7 | Medya, çocuk ve şiddet | Ders notlarının okunması/ Örnek olay incelemesi |
8 | Medya, spor ve şiddet | Ders notlarının okunması/ Örnek olay incelemesi |
9 | Medya ve Etik | Ders notlarının okunması |
10 | Basın meslek ilkeleri | Ders notlarının okunması |
11 | Öğrenci sunumları | Ödev |
12 | Öğrenci sunumları | Ödev |
13 | Öğrenci sunumları | Ödev |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
mebis üzerinden paylaşılan notlar |
ÇETİN, Zeynep; “Kitle İletişim Araçları ve Şiddet”, Marmara İletişim Dergisi, 10 (10), 2014. EAGLETON, Terry; Tatlı Şiddet, İstanbul, Ayrıntı, 2012. GÖKKAYA, Veda Bilican; Toplumsal Cinsiyet ve Aile İçinde Kadına Yönelik Şiddet, Ankara, Gece Kitaplığı, 2018. Küresel Süreçte Medya ve Şiddet, Necmettin Tozlu, Hegem Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |