Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sanat ve Estetik sorunlarını felsefi bir yaklaşımla değerlendirebilmek, sanat ve estetik kuramlarını özümseyerek, yaşamla ilişkilendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sanat Kavramlarına Giriş ,Sanatın tanımı ve sanatın öz konusu. ,Estetiğin tanımı ve temel kavramları; Sanat ve Hakikat. ,Sanat-Sanatçı-Sanat Eseri ve Benedetto Croce estetiği, Platon, Aristoteles, Kant, Hegel.,Estetik bakış: Esteik yaşantı, Estetik haz, Estetik kaygıEstetik deneyimi Estetik tutum, Estetik algı.,Sanatta Yaratıcılık ve Estetiğin Problemleri,Görsel Algıda Estetik Faktörü: Algılama Süreçleri,Sanatın Kökeni Sorunu: Wilhelm Worringer, Panofsky,Felsefi Düşünmede Sanat Kuramları ,Biçim ve Yeni Biçimcilik.,Sanatta Öz ve Biçim: Biçimi oluşturan temel öğeler.,Dışavurum olarak sanat ve itirazlar.,Estetik bir deneyim olarak Modern sanat örnekleri ,Post Modernizm ve Değişen Sanatsal Anlayışlar. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sanat ve estetiğin yaşamdaki önemini kavrar. | 16, 20, 21, 9 | H |
Estetiğin ölçütlerini açıklar. | 19, 20, 6 | A |
Sanat ve estetiğin temel kavramlarını açıklar. | 16 | A |
Sanatın sorunsalına yönelik neden sonuç ilişkisi kurar. | 14, 16, 19, 20 | A |
Estetik bakış açısını günlük yaşamla ilişkilendirir. | 19, 20, 21 | |
Sanat ve Estetik kavramlarını bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirir. | 10, 16 | A |
Estetiğin problemlerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Çağlar arası değişen üslupları karşılaştırır. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat Kavramlarına Giriş | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
2 | Sanatın tanımı ve sanatın öz konusu. | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
3 | Estetiğin tanımı ve temel kavramları; Sanat ve Hakikat. | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
4 | Sanat-Sanatçı-Sanat Eseri ve Benedetto Croce estetiği, Platon, Aristoteles, Kant, Hegel. | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
5 | Estetik bakış: Esteik yaşantı, Estetik haz, Estetik kaygıEstetik deneyimi Estetik tutum, Estetik algı. | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
6 | Sanatta Yaratıcılık ve Estetiğin Problemleri | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
7 | Görsel Algıda Estetik Faktörü: Algılama Süreçleri | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
8 | Sanatın Kökeni Sorunu: Wilhelm Worringer, Panofsky | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
9 | Felsefi Düşünmede Sanat Kuramları | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
10 | Biçim ve Yeni Biçimcilik. | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
11 | Sanatta Öz ve Biçim: Biçimi oluşturan temel öğeler. | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
12 | Dışavurum olarak sanat ve itirazlar. | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
13 | Estetik bir deneyim olarak Modern sanat örnekleri | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
14 | Post Modernizm ve Değişen Sanatsal Anlayışlar. | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
Kaynak |
1. Sanat Felsefesi, Çağdaş Bir Giriş, Carroll, Noel, Çev: Korkmaz Tirkeş, Güliz, Ütopya Yayınları, 2016 2. Sanat Eğitiminde Estetik, Aykut Aygül, Hayalperest Yayınevi, 2012 3. Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. 4. Örneklerle Estetik Eleştiri, Ütopya Yayınları, Özel, Ayşe, 2016 5. Sanat Felsefesi Üzerine, Altar, Cevad Memduh, Pan Yayıncılık, 2013 5. Estetik felsefe dizisi, Timuçin Afşar, Bulut Yayınları, 2006 6. Estetik, Tunalı, İsmail, Cem Yayınevi, 1984 7. Estetik ve Anasorunları, Yetkin, Suut Kemal, İnkılap ve Aka Basımevi, 1979 8. Estetiğin ABC'si, Yetişken, Hülya, Say Yayınları, 2009 9. Estetik gerçekliği sanatsal özümsemenin bilimi, Ziss, Avner, Hayalbaz Kitap, 2009 |
1. Estetik Anlayış, Geiger, Moritz, Çev: Mengüşoğlu, Tomris, Doğu Batı Yayınları, 2015 2.Sanat ve İnsan Estetiğe Giriş, Edman, Irwin, Çev: Oğuzkan Turhan, İnkılap ve Aka Basımevi, 1977 3. Estetiğin Kısa Tarihi, Hünler, Hakkı, DoğuBatı Yayınları, 2011 4. Friedrich Wilhelm Joseph von Schelling Plastik Sanatlar, Güzellik ve Doğa, Janus Yayıncılık, 2016 5. Sanat ve Estetik, de Bolla, Peter, Çev: Koş, Kubilay, Ayrıntı Yayınları, 2012 6. Estetik ve Sanat Notları, Kagan, S. Moissei, Çev: Çalışlar Aziz, Karakalem Kitapevi, 2008 7. Sanat felsefeyle Bakmak, Kuçuradi, İoanna, Türkiye Felsefe Kurumu, 2013 8. Güzelin Biçimleri, Bodei, Remo, Dost Kitabevi yayınları, 2008 9. Güzelin ve Çirkinin Ötesinde Estetiğin Halleri, Su, Süreyya, Can Sanat Yayınları, 2017 10. Estetik, Tunalı, İsmail, Remzi Kitapevi, 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 15 | 75 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sanat ve Estetik sorunlarını felsefi bir yaklaşımla değerlendirebilmek, sanat ve estetik kuramlarını özümseyerek, yaşamla ilişkilendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sanat Kavramlarına Giriş ,Sanatın tanımı ve sanatın öz konusu. ,Estetiğin tanımı ve temel kavramları; Sanat ve Hakikat. ,Sanat-Sanatçı-Sanat Eseri ve Benedetto Croce estetiği, Platon, Aristoteles, Kant, Hegel.,Estetik bakış: Esteik yaşantı, Estetik haz, Estetik kaygıEstetik deneyimi Estetik tutum, Estetik algı.,Sanatta Yaratıcılık ve Estetiğin Problemleri,Görsel Algıda Estetik Faktörü: Algılama Süreçleri,Sanatın Kökeni Sorunu: Wilhelm Worringer, Panofsky,Felsefi Düşünmede Sanat Kuramları ,Biçim ve Yeni Biçimcilik.,Sanatta Öz ve Biçim: Biçimi oluşturan temel öğeler.,Dışavurum olarak sanat ve itirazlar.,Estetik bir deneyim olarak Modern sanat örnekleri ,Post Modernizm ve Değişen Sanatsal Anlayışlar. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sanat ve estetiğin yaşamdaki önemini kavrar. | 16, 20, 21, 9 | H |
Estetiğin ölçütlerini açıklar. | 19, 20, 6 | A |
Sanat ve estetiğin temel kavramlarını açıklar. | 16 | A |
Sanatın sorunsalına yönelik neden sonuç ilişkisi kurar. | 14, 16, 19, 20 | A |
Estetik bakış açısını günlük yaşamla ilişkilendirir. | 19, 20, 21 | |
Sanat ve Estetik kavramlarını bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirir. | 10, 16 | A |
Estetiğin problemlerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Çağlar arası değişen üslupları karşılaştırır. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat Kavramlarına Giriş | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
2 | Sanatın tanımı ve sanatın öz konusu. | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
3 | Estetiğin tanımı ve temel kavramları; Sanat ve Hakikat. | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
4 | Sanat-Sanatçı-Sanat Eseri ve Benedetto Croce estetiği, Platon, Aristoteles, Kant, Hegel. | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
5 | Estetik bakış: Esteik yaşantı, Estetik haz, Estetik kaygıEstetik deneyimi Estetik tutum, Estetik algı. | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
6 | Sanatta Yaratıcılık ve Estetiğin Problemleri | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
7 | Görsel Algıda Estetik Faktörü: Algılama Süreçleri | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
8 | Sanatın Kökeni Sorunu: Wilhelm Worringer, Panofsky | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
9 | Felsefi Düşünmede Sanat Kuramları | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
10 | Biçim ve Yeni Biçimcilik. | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
11 | Sanatta Öz ve Biçim: Biçimi oluşturan temel öğeler. | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
12 | Dışavurum olarak sanat ve itirazlar. | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
13 | Estetik bir deneyim olarak Modern sanat örnekleri | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
14 | Post Modernizm ve Değişen Sanatsal Anlayışlar. | Okunacak Kitap: Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. |
Kaynak |
1. Sanat Felsefesi, Çağdaş Bir Giriş, Carroll, Noel, Çev: Korkmaz Tirkeş, Güliz, Ütopya Yayınları, 2016 2. Sanat Eğitiminde Estetik, Aykut Aygül, Hayalperest Yayınevi, 2012 3. Estetik ve Sanat Felsefesi, Soykan, Ömer Naci, Pinhan Yayıncılık, 2015. 4. Örneklerle Estetik Eleştiri, Ütopya Yayınları, Özel, Ayşe, 2016 5. Sanat Felsefesi Üzerine, Altar, Cevad Memduh, Pan Yayıncılık, 2013 5. Estetik felsefe dizisi, Timuçin Afşar, Bulut Yayınları, 2006 6. Estetik, Tunalı, İsmail, Cem Yayınevi, 1984 7. Estetik ve Anasorunları, Yetkin, Suut Kemal, İnkılap ve Aka Basımevi, 1979 8. Estetiğin ABC'si, Yetişken, Hülya, Say Yayınları, 2009 9. Estetik gerçekliği sanatsal özümsemenin bilimi, Ziss, Avner, Hayalbaz Kitap, 2009 |
1. Estetik Anlayış, Geiger, Moritz, Çev: Mengüşoğlu, Tomris, Doğu Batı Yayınları, 2015 2.Sanat ve İnsan Estetiğe Giriş, Edman, Irwin, Çev: Oğuzkan Turhan, İnkılap ve Aka Basımevi, 1977 3. Estetiğin Kısa Tarihi, Hünler, Hakkı, DoğuBatı Yayınları, 2011 4. Friedrich Wilhelm Joseph von Schelling Plastik Sanatlar, Güzellik ve Doğa, Janus Yayıncılık, 2016 5. Sanat ve Estetik, de Bolla, Peter, Çev: Koş, Kubilay, Ayrıntı Yayınları, 2012 6. Estetik ve Sanat Notları, Kagan, S. Moissei, Çev: Çalışlar Aziz, Karakalem Kitapevi, 2008 7. Sanat felsefeyle Bakmak, Kuçuradi, İoanna, Türkiye Felsefe Kurumu, 2013 8. Güzelin Biçimleri, Bodei, Remo, Dost Kitabevi yayınları, 2008 9. Güzelin ve Çirkinin Ötesinde Estetiğin Halleri, Su, Süreyya, Can Sanat Yayınları, 2017 10. Estetik, Tunalı, İsmail, Remzi Kitapevi, 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |