Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL CRM-Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin amacı, yeni iletişim teknolojileriyle uyumlu bütünleşik pazarlama iletişiminde günümüzde en çok kullanılan veri yönetiminin bir parçası olan ‘Sosyal CRM’ kavramını ve uygulama alanlarını anlatmaktır. Veri yönetiminin en önemli olduğu günümüzde eldeki müşteri veri yönetimi kavramını anlayarak, geleceğin işi olan sosyal CRM uygulamasını yapabilir hale getirebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni Müşteri tanımı,Müşteri İlişkileri Yönetimi nasıl ortaya çıktı? Tanım, kapsamları
,Sosyal Medya’da müşteri briefi, nasıl brief alınır, stratejik planlama, yaratıcı brief,Müşteriler ile iletişim geliştirme
,Müşteriyi kazanma ve tutma, ölçümlemesi
,Sosyal CRM’da Müşteri tatmini ve sadakat ,Genel ders tekrarı,Yeni Tüketicinin değişen satın alma davranışı: FMOT- ZMOT
,Veri Yönetimi ,Eldeki Müşteri ve Potansiyel Müşteri Programları,Sosyal CRM’de Yaşam Boyu Veri Yönetimi,E.WOMM, Ağızdan ağıza pazarlama alanları,Dünyadan ve Türkiye'den örnek çalışmalar. Vaka incelemeleri,Dünyadan ve Türkiye'den örnek çalışmalar. Vaka incelemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 13, 18, 6, 9A, E, F
CRM’de müşteri tatmini ve sadakat programları, müşteriyi kazanma ve tutma, Müşteri ilişkilerinin ölçülmesi kavramlarını öğreneceklerdir.
Sosyal CRM uygulanmış günümüz örnekleriyle kavrayacaklardır.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni Müşteri tanımıDers kavramları incelenebilir
2Müşteri İlişkileri Yönetimi nasıl ortaya çıktı? Tanım, kapsamları
Mebis ders dosyasındaki sunum incelenebilir
3Sosyal Medya’da müşteri briefi, nasıl brief alınır, stratejik planlama, yaratıcı briefÖrnek çalışmalar incelenebilir
4Müşteriler ile iletişim geliştirme
'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74-151 okunabilir
5Müşteriyi kazanma ve tutma, ölçümlemesi
Ders kitabı incelenebilir
6Sosyal CRM’da Müşteri tatmini ve sadakat Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85-151 okunabilir
7Genel ders tekrarıDers notları incelenebilir
8Yeni Tüketicinin değişen satın alma davranışı: FMOT- ZMOT
Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85-151 okunabilir
9Veri Yönetimi Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85-151 okunabilir
10Eldeki Müşteri ve Potansiyel Müşteri ProgramlarıMebis ders dosyasındaki sunum incelenebilir
11Sosyal CRM’de Yaşam Boyu Veri YönetimiMebis ders dosyasındaki sunum incelenebilir
12E.WOMM, Ağızdan ağıza pazarlama alanlarıÖrnek sayfalar incelenebilir
12Dünyadan ve Türkiye'den örnek çalışmalar. Vaka incelemeleriÖrnek sayfalar incelenebilir
14Dünyadan ve Türkiye'den örnek çalışmalar. Vaka incelemeleriÖrnek çalışmalar incelenebilir
Kaynak
Yeni Medyada Stratejik İletişim Yön., Saadet Uğurlu, Beta Yay., İstanbul, 2017. G. Zaltman, Tüketici Nasıl Düşünür?, Mediacat, 2003. Y.Odabaşı, Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem, İstanbul, 2010.
S. Uğurlu ders ve sektörel notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme11010
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL CRM-Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin amacı, yeni iletişim teknolojileriyle uyumlu bütünleşik pazarlama iletişiminde günümüzde en çok kullanılan veri yönetiminin bir parçası olan ‘Sosyal CRM’ kavramını ve uygulama alanlarını anlatmaktır. Veri yönetiminin en önemli olduğu günümüzde eldeki müşteri veri yönetimi kavramını anlayarak, geleceğin işi olan sosyal CRM uygulamasını yapabilir hale getirebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni Müşteri tanımı,Müşteri İlişkileri Yönetimi nasıl ortaya çıktı? Tanım, kapsamları
,Sosyal Medya’da müşteri briefi, nasıl brief alınır, stratejik planlama, yaratıcı brief,Müşteriler ile iletişim geliştirme
,Müşteriyi kazanma ve tutma, ölçümlemesi
,Sosyal CRM’da Müşteri tatmini ve sadakat ,Genel ders tekrarı,Yeni Tüketicinin değişen satın alma davranışı: FMOT- ZMOT
,Veri Yönetimi ,Eldeki Müşteri ve Potansiyel Müşteri Programları,Sosyal CRM’de Yaşam Boyu Veri Yönetimi,E.WOMM, Ağızdan ağıza pazarlama alanları,Dünyadan ve Türkiye'den örnek çalışmalar. Vaka incelemeleri,Dünyadan ve Türkiye'den örnek çalışmalar. Vaka incelemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 13, 18, 6, 9A, E, F
CRM’de müşteri tatmini ve sadakat programları, müşteriyi kazanma ve tutma, Müşteri ilişkilerinin ölçülmesi kavramlarını öğreneceklerdir.
Sosyal CRM uygulanmış günümüz örnekleriyle kavrayacaklardır.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni Müşteri tanımıDers kavramları incelenebilir
2Müşteri İlişkileri Yönetimi nasıl ortaya çıktı? Tanım, kapsamları
Mebis ders dosyasındaki sunum incelenebilir
3Sosyal Medya’da müşteri briefi, nasıl brief alınır, stratejik planlama, yaratıcı briefÖrnek çalışmalar incelenebilir
4Müşteriler ile iletişim geliştirme
'Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74-151 okunabilir
5Müşteriyi kazanma ve tutma, ölçümlemesi
Ders kitabı incelenebilir
6Sosyal CRM’da Müşteri tatmini ve sadakat Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85-151 okunabilir
7Genel ders tekrarıDers notları incelenebilir
8Yeni Tüketicinin değişen satın alma davranışı: FMOT- ZMOT
Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85-151 okunabilir
9Veri Yönetimi Yeni Medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 85-151 okunabilir
10Eldeki Müşteri ve Potansiyel Müşteri ProgramlarıMebis ders dosyasındaki sunum incelenebilir
11Sosyal CRM’de Yaşam Boyu Veri YönetimiMebis ders dosyasındaki sunum incelenebilir
12E.WOMM, Ağızdan ağıza pazarlama alanlarıÖrnek sayfalar incelenebilir
12Dünyadan ve Türkiye'den örnek çalışmalar. Vaka incelemeleriÖrnek sayfalar incelenebilir
14Dünyadan ve Türkiye'den örnek çalışmalar. Vaka incelemeleriÖrnek çalışmalar incelenebilir
Kaynak
Yeni Medyada Stratejik İletişim Yön., Saadet Uğurlu, Beta Yay., İstanbul, 2017. G. Zaltman, Tüketici Nasıl Düşünür?, Mediacat, 2003. Y.Odabaşı, Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem, İstanbul, 2010.
S. Uğurlu ders ve sektörel notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10