Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI-Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencinin; sosyal medyanın temel özelliklerini kavramasını, sosyal medya platformlarının işlevlerini öğrenmesini, sosyal medya stratejileri hakkında detaylı bilgiye sahip olması ve dijital içerik üretimine hakim olunmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Günlük Yaşama Etkileri,Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri,İnternet ve Web Uygulamaları,Sosyal Medyada İçerik Üretimi,Sosyal Medya ve Özellikleri,Sosyal Medya Platformları ,Sosyal Medya Stratejileri,Dijital Hikâye Anlatımı ve İçerik Üretimi,Dijital Hikâye Anlatımı ve İçerik Üretimi Örnek Sunumlar,Sosyal Medya Takibi ve Ölçümleme, İçerik Üretimi ve sunumu,İçerik Üretimi ve sunumu,İçerik Üretimi ve sunumu,İçerik Üretimi ve sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal medya platformlarının işlevlerini bilir14, 5, 9A, E
Sosyal medya iletişiminin amaçlarını tanımlar14, 5, 9E, F
Sosyal medyada hikaye anlatımını kavrar14, 5, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni İletişim Teknolojileri ve Günlük Yaşama Etkileriİlgili Okuma
2Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleriİlgili Okuma
3İnternet ve Web Uygulamalarıİlgili Okuma
4Sosyal Medyada İçerik Üretimiİlgili Okuma
5Sosyal Medya ve Özellikleriİlgili Okuma
6Sosyal Medya Platformları İlgili Okuma
7Sosyal Medya Stratejileriİlgili Okuma
8Dijital Hikâye Anlatımı ve İçerik Üretimiİlgili Okuma
9Dijital Hikâye Anlatımı ve İçerik Üretimi Örnek Sunumlarİlgili Okuma
10Sosyal Medya Takibi ve Ölçümlemeİlgili Okuma
11 İçerik Üretimi ve sunumuİlgili Okuma
12İçerik Üretimi ve sunumuİlgili Okuma
13İçerik Üretimi ve sunumuİlgili Okuma
14İçerik Üretimi ve sunumuİlgili Okuma
Kaynak
1- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 1, Çizgi Kitabevi, Konya, 2013. 2- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 2, Çizgi Kitabevi, Konya, 2015. 3- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 3, Çizgi Kitabevi, Konya 2016. 4- İ. Kırcova, E. Enginkaya, Sosyal Medya Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, 2015 5- Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi, Korhan Mavnacıoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme616
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21020
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)148
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(148/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI-Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencinin; sosyal medyanın temel özelliklerini kavramasını, sosyal medya platformlarının işlevlerini öğrenmesini, sosyal medya stratejileri hakkında detaylı bilgiye sahip olması ve dijital içerik üretimine hakim olunmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Günlük Yaşama Etkileri,Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri,İnternet ve Web Uygulamaları,Sosyal Medyada İçerik Üretimi,Sosyal Medya ve Özellikleri,Sosyal Medya Platformları ,Sosyal Medya Stratejileri,Dijital Hikâye Anlatımı ve İçerik Üretimi,Dijital Hikâye Anlatımı ve İçerik Üretimi Örnek Sunumlar,Sosyal Medya Takibi ve Ölçümleme, İçerik Üretimi ve sunumu,İçerik Üretimi ve sunumu,İçerik Üretimi ve sunumu,İçerik Üretimi ve sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal medya platformlarının işlevlerini bilir14, 5, 9A, E
Sosyal medya iletişiminin amaçlarını tanımlar14, 5, 9E, F
Sosyal medyada hikaye anlatımını kavrar14, 5, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni İletişim Teknolojileri ve Günlük Yaşama Etkileriİlgili Okuma
2Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleriİlgili Okuma
3İnternet ve Web Uygulamalarıİlgili Okuma
4Sosyal Medyada İçerik Üretimiİlgili Okuma
5Sosyal Medya ve Özellikleriİlgili Okuma
6Sosyal Medya Platformları İlgili Okuma
7Sosyal Medya Stratejileriİlgili Okuma
8Dijital Hikâye Anlatımı ve İçerik Üretimiİlgili Okuma
9Dijital Hikâye Anlatımı ve İçerik Üretimi Örnek Sunumlarİlgili Okuma
10Sosyal Medya Takibi ve Ölçümlemeİlgili Okuma
11 İçerik Üretimi ve sunumuİlgili Okuma
12İçerik Üretimi ve sunumuİlgili Okuma
13İçerik Üretimi ve sunumuİlgili Okuma
14İçerik Üretimi ve sunumuİlgili Okuma
Kaynak
1- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 1, Çizgi Kitabevi, Konya, 2013. 2- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 2, Çizgi Kitabevi, Konya, 2015. 3- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 3, Çizgi Kitabevi, Konya 2016. 4- İ. Kırcova, E. Enginkaya, Sosyal Medya Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, 2015 5- Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi, Korhan Mavnacıoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10