Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin; sosyal medyanın temel özelliklerini kavramasını, sosyal medya platformlarının işlevlerini öğrenmesini, sosyal medya stratejileri hakkında detaylı bilgiye sahip olması ve dijital içerik üretimine hakim olunmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Günlük Yaşama Etkileri,Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri,İnternet ve Web Uygulamaları,Sosyal Medyada İçerik Üretimi,Sosyal Medya ve Özellikleri,Sosyal Medya Platformları ,Sosyal Medya Stratejileri,Dijital Hikâye Anlatımı ve İçerik Üretimi,Dijital Hikâye Anlatımı ve İçerik Üretimi Örnek Sunumlar,Sosyal Medya Takibi ve Ölçümleme, İçerik Üretimi ve sunumu,İçerik Üretimi ve sunumu,İçerik Üretimi ve sunumu,İçerik Üretimi ve sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sosyal medya platformlarının işlevlerini bilir | 14, 5, 9 | A, E |
Sosyal medya iletişiminin amaçlarını tanımlar | 14, 5, 9 | E, F |
Sosyal medyada hikaye anlatımını kavrar | 14, 5, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni İletişim Teknolojileri ve Günlük Yaşama Etkileri | İlgili Okuma |
2 | Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri | İlgili Okuma |
3 | İnternet ve Web Uygulamaları | İlgili Okuma |
4 | Sosyal Medyada İçerik Üretimi | İlgili Okuma |
5 | Sosyal Medya ve Özellikleri | İlgili Okuma |
6 | Sosyal Medya Platformları | İlgili Okuma |
7 | Sosyal Medya Stratejileri | İlgili Okuma |
8 | Dijital Hikâye Anlatımı ve İçerik Üretimi | İlgili Okuma |
9 | Dijital Hikâye Anlatımı ve İçerik Üretimi Örnek Sunumlar | İlgili Okuma |
10 | Sosyal Medya Takibi ve Ölçümleme | İlgili Okuma |
11 | İçerik Üretimi ve sunumu | İlgili Okuma |
12 | İçerik Üretimi ve sunumu | İlgili Okuma |
13 | İçerik Üretimi ve sunumu | İlgili Okuma |
14 | İçerik Üretimi ve sunumu | İlgili Okuma |
Kaynak |
1- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 1, Çizgi Kitabevi, Konya, 2013. 2- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 2, Çizgi Kitabevi, Konya, 2015. 3- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 3, Çizgi Kitabevi, Konya 2016. 4- İ. Kırcova, E. Enginkaya, Sosyal Medya Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, 2015 5- Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi, Korhan Mavnacıoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 1 | 6 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(148/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin; sosyal medyanın temel özelliklerini kavramasını, sosyal medya platformlarının işlevlerini öğrenmesini, sosyal medya stratejileri hakkında detaylı bilgiye sahip olması ve dijital içerik üretimine hakim olunmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Günlük Yaşama Etkileri,Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri,İnternet ve Web Uygulamaları,Sosyal Medyada İçerik Üretimi,Sosyal Medya ve Özellikleri,Sosyal Medya Platformları ,Sosyal Medya Stratejileri,Dijital Hikâye Anlatımı ve İçerik Üretimi,Dijital Hikâye Anlatımı ve İçerik Üretimi Örnek Sunumlar,Sosyal Medya Takibi ve Ölçümleme, İçerik Üretimi ve sunumu,İçerik Üretimi ve sunumu,İçerik Üretimi ve sunumu,İçerik Üretimi ve sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sosyal medya platformlarının işlevlerini bilir | 14, 5, 9 | A, E |
Sosyal medya iletişiminin amaçlarını tanımlar | 14, 5, 9 | E, F |
Sosyal medyada hikaye anlatımını kavrar | 14, 5, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni İletişim Teknolojileri ve Günlük Yaşama Etkileri | İlgili Okuma |
2 | Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri | İlgili Okuma |
3 | İnternet ve Web Uygulamaları | İlgili Okuma |
4 | Sosyal Medyada İçerik Üretimi | İlgili Okuma |
5 | Sosyal Medya ve Özellikleri | İlgili Okuma |
6 | Sosyal Medya Platformları | İlgili Okuma |
7 | Sosyal Medya Stratejileri | İlgili Okuma |
8 | Dijital Hikâye Anlatımı ve İçerik Üretimi | İlgili Okuma |
9 | Dijital Hikâye Anlatımı ve İçerik Üretimi Örnek Sunumlar | İlgili Okuma |
10 | Sosyal Medya Takibi ve Ölçümleme | İlgili Okuma |
11 | İçerik Üretimi ve sunumu | İlgili Okuma |
12 | İçerik Üretimi ve sunumu | İlgili Okuma |
13 | İçerik Üretimi ve sunumu | İlgili Okuma |
14 | İçerik Üretimi ve sunumu | İlgili Okuma |
Kaynak |
1- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 1, Çizgi Kitabevi, Konya, 2013. 2- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 2, Çizgi Kitabevi, Konya, 2015. 3- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 3, Çizgi Kitabevi, Konya 2016. 4- İ. Kırcova, E. Enginkaya, Sosyal Medya Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, 2015 5- Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi, Korhan Mavnacıoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |