Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
3D ANİMASYON UYGULAMALARI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı 3D animasyonla ilgili teknik ve estetik bilgi sahibi olma, 3D tasarımda kullanılan çeşitli programlar üzerinden tasarımlar yapabilme ve bu tasarımları uygulayabilmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması,Animasyon tarihi, türleri ve temel prensipler,İllustratorda nesne tasarımları,Photoshopta nesnelere 3D verebilme,Dimension programına giriş,Dimension programında 3D nesne tasarımı,Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilme,Genel Uygulama,3D modelleme ve animasyon yazılımına (Maya) giriş.,3D modelleme teknikleri,Organik modelleme,Kaplama, renklendirme ve dokulandırma,Işıklandırma ve gölgelendirme teknikleri,Nesne oluşturma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel 3D animasyon proje ortaya koyar.11, 16, 6, 8, 9A, E, F, H
arakter modellemesi, animasyon karakterleri oluşturma ve hareketlendirme .10, 11, 16, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması
2Animasyon tarihi, türleri ve temel prensipler
3İllustratorda nesne tasarımları
4Photoshopta nesnelere 3D verebilme
5Dimension programına giriş
6Dimension programında 3D nesne tasarımı
7Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilme
8Genel Uygulama
93D modelleme ve animasyon yazılımına (Maya) giriş.
103D modelleme teknikleri
11Organik modelleme
12Kaplama, renklendirme ve dokulandırma
13Işıklandırma ve gölgelendirme teknikleri
14Nesne oluşturma
Kaynak
Adam Watkins, Getting Started in 3D with Maya: Create a Project from Start to Finish—Model, Texture, Rig, Animate, and Render in Maya Tina O'Hailey, Rig it Right! Maya Animation Rigging Concepts, 2nd edition Eric Keller, Maya Visual Effects The Innovator's Guide: Autodesk Official Press Osipa, J. (2015). Stop Staring: Facial Modeling and Animation Done Right (3rd Edition). Wiley. Parent, R. (2012). Computer Animation: Algorithms and Techniques (3rd Edition). Morgan Kaufmann. Watt, A., & Watt, M. (2008). Advanced Animation and Rendering Techniques: Theory and Practice. Addison-Wesley Professional. Lammers, R. (2018). Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design. Morgan Kaufmann. Birn, J. (2017). Digital Lighting and Rendering (3rd Edition). New Riders. Kerlow, I. (2017). The Art of 3D Computer Animation and Effects. Wiley. Oliver, D. (2014). Essential CG Lighting Techniques with 3ds Max (2nd Edition). Taylor & Francis. van Sijll, J. (2013). Cinematic Storytelling: The 100 Most Powerful Film Conventions Every Filmmaker Must Know. Michael Wiese Productions.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler5210
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)146
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(146/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
3D ANİMASYON UYGULAMALARI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı 3D animasyonla ilgili teknik ve estetik bilgi sahibi olma, 3D tasarımda kullanılan çeşitli programlar üzerinden tasarımlar yapabilme ve bu tasarımları uygulayabilmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması,Animasyon tarihi, türleri ve temel prensipler,İllustratorda nesne tasarımları,Photoshopta nesnelere 3D verebilme,Dimension programına giriş,Dimension programında 3D nesne tasarımı,Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilme,Genel Uygulama,3D modelleme ve animasyon yazılımına (Maya) giriş.,3D modelleme teknikleri,Organik modelleme,Kaplama, renklendirme ve dokulandırma,Işıklandırma ve gölgelendirme teknikleri,Nesne oluşturma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel 3D animasyon proje ortaya koyar.11, 16, 6, 8, 9A, E, F, H
arakter modellemesi, animasyon karakterleri oluşturma ve hareketlendirme .10, 11, 16, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması
2Animasyon tarihi, türleri ve temel prensipler
3İllustratorda nesne tasarımları
4Photoshopta nesnelere 3D verebilme
5Dimension programına giriş
6Dimension programında 3D nesne tasarımı
7Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilme
8Genel Uygulama
93D modelleme ve animasyon yazılımına (Maya) giriş.
103D modelleme teknikleri
11Organik modelleme
12Kaplama, renklendirme ve dokulandırma
13Işıklandırma ve gölgelendirme teknikleri
14Nesne oluşturma
Kaynak
Adam Watkins, Getting Started in 3D with Maya: Create a Project from Start to Finish—Model, Texture, Rig, Animate, and Render in Maya Tina O'Hailey, Rig it Right! Maya Animation Rigging Concepts, 2nd edition Eric Keller, Maya Visual Effects The Innovator's Guide: Autodesk Official Press Osipa, J. (2015). Stop Staring: Facial Modeling and Animation Done Right (3rd Edition). Wiley. Parent, R. (2012). Computer Animation: Algorithms and Techniques (3rd Edition). Morgan Kaufmann. Watt, A., & Watt, M. (2008). Advanced Animation and Rendering Techniques: Theory and Practice. Addison-Wesley Professional. Lammers, R. (2018). Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design. Morgan Kaufmann. Birn, J. (2017). Digital Lighting and Rendering (3rd Edition). New Riders. Kerlow, I. (2017). The Art of 3D Computer Animation and Effects. Wiley. Oliver, D. (2014). Essential CG Lighting Techniques with 3ds Max (2nd Edition). Taylor & Francis. van Sijll, J. (2013). Cinematic Storytelling: The 100 Most Powerful Film Conventions Every Filmmaker Must Know. Michael Wiese Productions.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10