Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SES TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tülay ARSAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ses teknolojisiyle ilgili bilgilendirme yanında ses teknolojisi ekipmanının kullanımını öğrencilere aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ses nasıl oluşur? Duyum nasıl gerçekleşir? Kulak ve Duyum,Ses fiziği 1 Ses nedir? Ses dalgası, Ses Frekansı,Ses fiziği 2 Faz değişimi, Ses Gücü, Ses basıncı, ses yükseklik seviyeleri,,Akustik, Alanların algı, sinyal işlemciler(Equalizer, De-esser, expender. Reverb),Analog ve Dijital audio, Dijital edit, kayıt, örnekleme, sıralama, saklama, programların çalışma prensipleri ,Analog stüdyo ekipmanlarının tanıtımı ,Dijital stüdyo ekipmanları tanıtımı Bilgisayar teknolojisi ve çalışma prensipleri ,Mikrofonların çalışma prensipleri, mikrofon çeşitleri ve kullanım amaçlarına göre mikrofonlar ,Ses montaj programları temel kayıt montaj uygulamalı 1- Laboratuar ,Ses montaj programları temel kayıt montaj uygulamalı 2- Laboratuar ,Proje hazırlama teknikleri, kayıt montaj denemeleri,Proje hazırlama, Prodüksiyon yapım aşamaları,Prodüksiyon yapım,Prodüksiyon yapımı değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Ses teknolojisi ile ilgili tüm gelişim süreçlerini kavrar. | 14, 16 | A |
Analog ve dijital ekipmanları keşfeder ve uygular. | 16, 6 | A |
İleri derece kayıt-montaj yapar. | 14, 2, 6 | E |
Prodüksiyon (Yapım aşamalarını değerlendirir. | 14, 6 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ses nasıl oluşur? Duyum nasıl gerçekleşir? Kulak ve Duyum | |
2 | Ses fiziği 1 Ses nedir? Ses dalgası, Ses Frekansı | |
3 | Ses fiziği 2 Faz değişimi, Ses Gücü, Ses basıncı, ses yükseklik seviyeleri, | |
4 | Akustik, Alanların algı, sinyal işlemciler(Equalizer, De-esser, expender. Reverb) | |
5 | Analog ve Dijital audio, Dijital edit, kayıt, örnekleme, sıralama, saklama, programların çalışma prensipleri | |
6 | Analog stüdyo ekipmanlarının tanıtımı | |
7 | Dijital stüdyo ekipmanları tanıtımı Bilgisayar teknolojisi ve çalışma prensipleri | |
8 | Mikrofonların çalışma prensipleri, mikrofon çeşitleri ve kullanım amaçlarına göre mikrofonlar | |
9 | Ses montaj programları temel kayıt montaj uygulamalı 1- Laboratuar | |
10 | Ses montaj programları temel kayıt montaj uygulamalı 2- Laboratuar | |
11 | Proje hazırlama teknikleri, kayıt montaj denemeleri | |
12 | Proje hazırlama, Prodüksiyon yapım aşamaları | |
13 | Prodüksiyon yapım | |
14 | Prodüksiyon yapımı değerlendirme |
Kaynak |
Ses kayıt ve müzik teknolojisi; Ufuk Onan, Digital Audio Broadcasting Principles and Applications of Digital Radio; Hoeg W.tez, Dijital İletişim ve Yeni Medya; İspir, Y. B, slayt sunum, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 15 | 75 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SES TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tülay ARSAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ses teknolojisiyle ilgili bilgilendirme yanında ses teknolojisi ekipmanının kullanımını öğrencilere aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ses nasıl oluşur? Duyum nasıl gerçekleşir? Kulak ve Duyum,Ses fiziği 1 Ses nedir? Ses dalgası, Ses Frekansı,Ses fiziği 2 Faz değişimi, Ses Gücü, Ses basıncı, ses yükseklik seviyeleri,,Akustik, Alanların algı, sinyal işlemciler(Equalizer, De-esser, expender. Reverb),Analog ve Dijital audio, Dijital edit, kayıt, örnekleme, sıralama, saklama, programların çalışma prensipleri ,Analog stüdyo ekipmanlarının tanıtımı ,Dijital stüdyo ekipmanları tanıtımı Bilgisayar teknolojisi ve çalışma prensipleri ,Mikrofonların çalışma prensipleri, mikrofon çeşitleri ve kullanım amaçlarına göre mikrofonlar ,Ses montaj programları temel kayıt montaj uygulamalı 1- Laboratuar ,Ses montaj programları temel kayıt montaj uygulamalı 2- Laboratuar ,Proje hazırlama teknikleri, kayıt montaj denemeleri,Proje hazırlama, Prodüksiyon yapım aşamaları,Prodüksiyon yapım,Prodüksiyon yapımı değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Ses teknolojisi ile ilgili tüm gelişim süreçlerini kavrar. | 14, 16 | A |
Analog ve dijital ekipmanları keşfeder ve uygular. | 16, 6 | A |
İleri derece kayıt-montaj yapar. | 14, 2, 6 | E |
Prodüksiyon (Yapım aşamalarını değerlendirir. | 14, 6 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ses nasıl oluşur? Duyum nasıl gerçekleşir? Kulak ve Duyum | |
2 | Ses fiziği 1 Ses nedir? Ses dalgası, Ses Frekansı | |
3 | Ses fiziği 2 Faz değişimi, Ses Gücü, Ses basıncı, ses yükseklik seviyeleri, | |
4 | Akustik, Alanların algı, sinyal işlemciler(Equalizer, De-esser, expender. Reverb) | |
5 | Analog ve Dijital audio, Dijital edit, kayıt, örnekleme, sıralama, saklama, programların çalışma prensipleri | |
6 | Analog stüdyo ekipmanlarının tanıtımı | |
7 | Dijital stüdyo ekipmanları tanıtımı Bilgisayar teknolojisi ve çalışma prensipleri | |
8 | Mikrofonların çalışma prensipleri, mikrofon çeşitleri ve kullanım amaçlarına göre mikrofonlar | |
9 | Ses montaj programları temel kayıt montaj uygulamalı 1- Laboratuar | |
10 | Ses montaj programları temel kayıt montaj uygulamalı 2- Laboratuar | |
11 | Proje hazırlama teknikleri, kayıt montaj denemeleri | |
12 | Proje hazırlama, Prodüksiyon yapım aşamaları | |
13 | Prodüksiyon yapım | |
14 | Prodüksiyon yapımı değerlendirme |
Kaynak |
Ses kayıt ve müzik teknolojisi; Ufuk Onan, Digital Audio Broadcasting Principles and Applications of Digital Radio; Hoeg W.tez, Dijital İletişim ve Yeni Medya; İspir, Y. B, slayt sunum, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |