Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYA UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Müge DEMİR AYRAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dijital platformlarda kendi becerileri kapsamında istihdam olanakları yaratan ve olası ihtiyaçlara iş fikirleri ile çözüm bulabilen YENİ MEDYA GİRİŞİMCİLERİ yetiştirmek ve olası ihtiyaçlara yönelik yeni ve çözüm odaklı dijital ürünler geliştirebilen genç iletişimcilere; ortak sorunları dijital araçlar ile çözmeleri için sürdürülebilir ve geliştirebilir adımlar atmaları için sektördeki uzmanlar ile bir araya getirerek kendi dijital girişimlerini gerçekleştirmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Girişimcilik dersinin uygulama odaklı, etkinliğe dayalı ve ekip çalışmasını destekleyici olarak (14 ders içeriği/modülün) oluşturulması,2. Ağ ve teknoloji temelli girişimcilik faaliyetlerinin oluşması (Yeni medya çerçevesinde, teknoloji ve ağ odaklı, ağ yönetimi ve sosyal medya temelli),3. Web altyapısında projenin uygulama portalının kurulması ,4. Mentorlere, mentor eğitiminin verilmesi (Online ya da yüz yüze),5. Şirketleşme, Kuruluş İşlemleri ve Kurumsallaşma, İş Planı Hazırlama,6. İş Planı Üretim, Finans Planı ve Pazarlama Planı Hazırlama,7. İş Modeli 9 Yapıtaşı (Müşteri segmentleri, değer önerisi, kanallar, müşteri ilişkileri,,8. Temel kaynaklar, temel faaliyetler, temel ortaklıklar, maliyet yapısı),9. İş Modeli 9 Yapıtaşı (Müşteri segmentleri, değer önerisi, kanallar, müşteri ilişkileri,10. Prototip oluşturma, ekip çalışması/ruhu,11. Hikaye anlatımı, Senaryolar, Ön sunumlar ,12. Eğitmen gençlerin eğitimler gerçekleştirmesi ve takibi (Yaygın etkiye ulaşabilmek için – 400 genç),13. Dönem sonu yapılacak sunumlarda öğrencileri iş dünyasıyla buluşturma ve hibe desteği ile iş olanağı sağlanması,14. Program sonunda eğitim içeriğinin Girişimcilik dersinde kullanılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Finansal okuryazarlığı kavramını bilir. | 10, 6, 9 | A, E, F |
Girişimcilik becerisini kavrar. | 10, 6, 9 | A, E, F |
Ekip yönetimini kavrar. | 10, 6, 9 | A, E, F |
İnovasyon ve Girişimcilik arasındaki farkı kavrar. | 10, 6 | A, E, F, H |
Yeni medya kapsamında çözüm önerisi geliştirir. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F |
Ürün ve hizmet becerisini geliştirir. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Girişimcilik dersinin uygulama odaklı, etkinliğe dayalı ve ekip çalışmasını destekleyici olarak (14 ders içeriği/modülün) oluşturulması | |
2 | 2. Ağ ve teknoloji temelli girişimcilik faaliyetlerinin oluşması (Yeni medya çerçevesinde, teknoloji ve ağ odaklı, ağ yönetimi ve sosyal medya temelli) | |
3 | 3. Web altyapısında projenin uygulama portalının kurulması | |
4 | 4. Mentorlere, mentor eğitiminin verilmesi (Online ya da yüz yüze) | |
5 | 5. Şirketleşme, Kuruluş İşlemleri ve Kurumsallaşma, İş Planı Hazırlama | |
6 | 6. İş Planı Üretim, Finans Planı ve Pazarlama Planı Hazırlama | |
7 | 7. İş Modeli 9 Yapıtaşı (Müşteri segmentleri, değer önerisi, kanallar, müşteri ilişkileri, | |
8 | 8. Temel kaynaklar, temel faaliyetler, temel ortaklıklar, maliyet yapısı) | |
9 | 9. İş Modeli 9 Yapıtaşı (Müşteri segmentleri, değer önerisi, kanallar, müşteri ilişkileri | |
10 | 10. Prototip oluşturma, ekip çalışması/ruhu | |
11 | 11. Hikaye anlatımı, Senaryolar, Ön sunumlar | |
12 | 12. Eğitmen gençlerin eğitimler gerçekleştirmesi ve takibi (Yaygın etkiye ulaşabilmek için – 400 genç) | |
13 | 13. Dönem sonu yapılacak sunumlarda öğrencileri iş dünyasıyla buluşturma ve hibe desteği ile iş olanağı sağlanması | |
14 | 14. Program sonunda eğitim içeriğinin Girişimcilik dersinde kullanılması |
Kaynak |
mebis üzerinden paylaşılan notlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(154/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYA UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Müge DEMİR AYRAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dijital platformlarda kendi becerileri kapsamında istihdam olanakları yaratan ve olası ihtiyaçlara iş fikirleri ile çözüm bulabilen YENİ MEDYA GİRİŞİMCİLERİ yetiştirmek ve olası ihtiyaçlara yönelik yeni ve çözüm odaklı dijital ürünler geliştirebilen genç iletişimcilere; ortak sorunları dijital araçlar ile çözmeleri için sürdürülebilir ve geliştirebilir adımlar atmaları için sektördeki uzmanlar ile bir araya getirerek kendi dijital girişimlerini gerçekleştirmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Girişimcilik dersinin uygulama odaklı, etkinliğe dayalı ve ekip çalışmasını destekleyici olarak (14 ders içeriği/modülün) oluşturulması,2. Ağ ve teknoloji temelli girişimcilik faaliyetlerinin oluşması (Yeni medya çerçevesinde, teknoloji ve ağ odaklı, ağ yönetimi ve sosyal medya temelli),3. Web altyapısında projenin uygulama portalının kurulması ,4. Mentorlere, mentor eğitiminin verilmesi (Online ya da yüz yüze),5. Şirketleşme, Kuruluş İşlemleri ve Kurumsallaşma, İş Planı Hazırlama,6. İş Planı Üretim, Finans Planı ve Pazarlama Planı Hazırlama,7. İş Modeli 9 Yapıtaşı (Müşteri segmentleri, değer önerisi, kanallar, müşteri ilişkileri,,8. Temel kaynaklar, temel faaliyetler, temel ortaklıklar, maliyet yapısı),9. İş Modeli 9 Yapıtaşı (Müşteri segmentleri, değer önerisi, kanallar, müşteri ilişkileri,10. Prototip oluşturma, ekip çalışması/ruhu,11. Hikaye anlatımı, Senaryolar, Ön sunumlar ,12. Eğitmen gençlerin eğitimler gerçekleştirmesi ve takibi (Yaygın etkiye ulaşabilmek için – 400 genç),13. Dönem sonu yapılacak sunumlarda öğrencileri iş dünyasıyla buluşturma ve hibe desteği ile iş olanağı sağlanması,14. Program sonunda eğitim içeriğinin Girişimcilik dersinde kullanılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Finansal okuryazarlığı kavramını bilir. | 10, 6, 9 | A, E, F |
Girişimcilik becerisini kavrar. | 10, 6, 9 | A, E, F |
Ekip yönetimini kavrar. | 10, 6, 9 | A, E, F |
İnovasyon ve Girişimcilik arasındaki farkı kavrar. | 10, 6 | A, E, F, H |
Yeni medya kapsamında çözüm önerisi geliştirir. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F |
Ürün ve hizmet becerisini geliştirir. | 10, 16, 6, 9 | A, E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Girişimcilik dersinin uygulama odaklı, etkinliğe dayalı ve ekip çalışmasını destekleyici olarak (14 ders içeriği/modülün) oluşturulması | |
2 | 2. Ağ ve teknoloji temelli girişimcilik faaliyetlerinin oluşması (Yeni medya çerçevesinde, teknoloji ve ağ odaklı, ağ yönetimi ve sosyal medya temelli) | |
3 | 3. Web altyapısında projenin uygulama portalının kurulması | |
4 | 4. Mentorlere, mentor eğitiminin verilmesi (Online ya da yüz yüze) | |
5 | 5. Şirketleşme, Kuruluş İşlemleri ve Kurumsallaşma, İş Planı Hazırlama | |
6 | 6. İş Planı Üretim, Finans Planı ve Pazarlama Planı Hazırlama | |
7 | 7. İş Modeli 9 Yapıtaşı (Müşteri segmentleri, değer önerisi, kanallar, müşteri ilişkileri, | |
8 | 8. Temel kaynaklar, temel faaliyetler, temel ortaklıklar, maliyet yapısı) | |
9 | 9. İş Modeli 9 Yapıtaşı (Müşteri segmentleri, değer önerisi, kanallar, müşteri ilişkileri | |
10 | 10. Prototip oluşturma, ekip çalışması/ruhu | |
11 | 11. Hikaye anlatımı, Senaryolar, Ön sunumlar | |
12 | 12. Eğitmen gençlerin eğitimler gerçekleştirmesi ve takibi (Yaygın etkiye ulaşabilmek için – 400 genç) | |
13 | 13. Dönem sonu yapılacak sunumlarda öğrencileri iş dünyasıyla buluşturma ve hibe desteği ile iş olanağı sağlanması | |
14 | 14. Program sonunda eğitim içeriğinin Girişimcilik dersinde kullanılması |
Kaynak |
mebis üzerinden paylaşılan notlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |