Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL MEDYA VE TOPLUM | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Medya ile ilgili temel kavramları öğrenen öğrencilerin, medyanın toplum içerisindeki yeri ve topluma etkileri ile tanışmasını sağlamak, medyanın geleceği ile Türkiye’de ve dünyadaki hukuksal düzenlemeleri hakkında bilgilendirmek, medya etiği konusunda duyarlılıklarının gelişimini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim ve dijital medya kavramlarına giriş,Kitle iletişimi ve toplum,Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal etkileri,Bilgi Toplumu ve Medya Okuryazarlığı,Siber zorbalık,Medyada toplumsal cinsiyet kavramları,Medya ve çocuk,Dijital medya ve nefret söylemi,Değişen iletişim ortamı, yeni medya ve gazetecilik,Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları,Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları ,Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları,Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları,Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişim kavramını ve kitle iletişim araçlarının niteliklerini tanımlar | 13, 16, 9 | A, E |
Kitle iletişim araçlarının kamuoyu üzerindeki etkilerini anlatır. | 9 | A, E |
Küreselleşme kavramını açıklar | 10, 16, 9 | A, E |
Medyanın, kültür, edebiyat, sanat gibi alanları küreselleşme ile nasıl etkilediğini betimler | 10, 16, 9 | A |
Yeni iletişim teknolojilerini tanır | 10, 13, 9 | A |
Yeni iletişim teknolojileri ile geleneksel medyanın hukuksal düzenlemelerini ayırt eder | 10 | A, E |
Medyanın sosyal, ekonomik ve kültürel alanlara olan etkisini tanımlar. | 10, 8 | A, E, G |
Medyada toplumsal cinsiyet kavramlarını belirler. | 10, 8 | A, E |
Medyanın toplumsal etkilerini hatırlayarak çocuklar üzerindeki etkisini açıklar. | 10, 9 | A |
Medya ve siyaset ilişkisini betimler. | 10 | A, E |
Medya okuryazarlığı kavramını tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim ve dijital medya kavramlarına giriş | Ders notları |
2 | Kitle iletişimi ve toplum | Ders notları |
3 | Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal etkileri | Ders notları |
4 | Bilgi Toplumu ve Medya Okuryazarlığı | Ders notları |
5 | Siber zorbalık | Öğrenciler, ders notlarını okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve yorumlamakla yükümlüdür. |
6 | Medyada toplumsal cinsiyet kavramları | Ders notları |
7 | Medya ve çocuk | Öğrenciler, ders notlarını okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve yorumlamakla yükümlüdür. |
8 | Dijital medya ve nefret söylemi | Ders notları/ Örnek olay inceleme |
9 | Değişen iletişim ortamı, yeni medya ve gazetecilik | Ders notları |
10 | Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları | Ödev |
11 | Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları | Ödev |
12 | Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları | Ödev |
13 | Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları | Ödev |
14 | Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları | Ödev |
Kaynak |
Mebis üzerinden paylaşılan notlar |
1- T. Küçükcan, Toplumun, Kültür Politikaları ve Medyanın Kültürel Süreçlere Etki Algısı Araştırması, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif Hakları ve Sinema Genel Müdürlüğü’nün Katkılarıyla, Seta Yayınları, Ekim 2011. 2- M. Demir, Televizyon – İzleyici İlişkisinin, Özellikle Çocuklar Temelinde Kanada ve Türkiye Örneklerinde Değerlendirilmesi ve Çocuk İzleyiciler İçin Gerçekleştirilen Medya Okuryazarlığı İle İlgili Çalışmalar Üzerine, Ege Üniversitesi, Yeni Düşünceler Dergisi, Sayı.6, Ekim 2011. 3- T.C.Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü, POLİTİKA DOKÜMANI, 2008. 4- S. Güller, Yeni İletişim Ortamlarının Habercilik Üzerine Etkileri, T.C. Marmara Üniversitesi Sosyal Bil. Ens. İletişim Bilimleri ABD., Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2007. 5- B. Çaplı, H. Tuncel, Televizyon Haberciliğinde Etik, Fersa Matbaacılık, 2010. 6- A. Belsey, R. Chadwick, Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar, Ayrıntı Yayınları, 1994. 7- J. Pavlik, Journalism and New Media, Coumbia University Press, 2001. 8- M. Demir, Yeni Medya Üzerine…, Literatürk Yayınevi, Konya, 2013. 9- M. Demir, Yeni Medya Üzerine Vol.2, Literatürk Yayınevi, Konya, 2014. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL MEDYA VE TOPLUM | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Medya ile ilgili temel kavramları öğrenen öğrencilerin, medyanın toplum içerisindeki yeri ve topluma etkileri ile tanışmasını sağlamak, medyanın geleceği ile Türkiye’de ve dünyadaki hukuksal düzenlemeleri hakkında bilgilendirmek, medya etiği konusunda duyarlılıklarının gelişimini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim ve dijital medya kavramlarına giriş,Kitle iletişimi ve toplum,Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal etkileri,Bilgi Toplumu ve Medya Okuryazarlığı,Siber zorbalık,Medyada toplumsal cinsiyet kavramları,Medya ve çocuk,Dijital medya ve nefret söylemi,Değişen iletişim ortamı, yeni medya ve gazetecilik,Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları,Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları ,Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları,Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları,Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İletişim kavramını ve kitle iletişim araçlarının niteliklerini tanımlar | 13, 16, 9 | A, E |
Kitle iletişim araçlarının kamuoyu üzerindeki etkilerini anlatır. | 9 | A, E |
Küreselleşme kavramını açıklar | 10, 16, 9 | A, E |
Medyanın, kültür, edebiyat, sanat gibi alanları küreselleşme ile nasıl etkilediğini betimler | 10, 16, 9 | A |
Yeni iletişim teknolojilerini tanır | 10, 13, 9 | A |
Yeni iletişim teknolojileri ile geleneksel medyanın hukuksal düzenlemelerini ayırt eder | 10 | A, E |
Medyanın sosyal, ekonomik ve kültürel alanlara olan etkisini tanımlar. | 10, 8 | A, E, G |
Medyada toplumsal cinsiyet kavramlarını belirler. | 10, 8 | A, E |
Medyanın toplumsal etkilerini hatırlayarak çocuklar üzerindeki etkisini açıklar. | 10, 9 | A |
Medya ve siyaset ilişkisini betimler. | 10 | A, E |
Medya okuryazarlığı kavramını tanımlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim ve dijital medya kavramlarına giriş | Ders notları |
2 | Kitle iletişimi ve toplum | Ders notları |
3 | Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal etkileri | Ders notları |
4 | Bilgi Toplumu ve Medya Okuryazarlığı | Ders notları |
5 | Siber zorbalık | Öğrenciler, ders notlarını okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve yorumlamakla yükümlüdür. |
6 | Medyada toplumsal cinsiyet kavramları | Ders notları |
7 | Medya ve çocuk | Öğrenciler, ders notlarını okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve yorumlamakla yükümlüdür. |
8 | Dijital medya ve nefret söylemi | Ders notları/ Örnek olay inceleme |
9 | Değişen iletişim ortamı, yeni medya ve gazetecilik | Ders notları |
10 | Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları | Ödev |
11 | Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları | Ödev |
12 | Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları | Ödev |
13 | Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları | Ödev |
14 | Dijital Medya ve Toplum Öğrenci Sunumları | Ödev |
Kaynak |
Mebis üzerinden paylaşılan notlar |
1- T. Küçükcan, Toplumun, Kültür Politikaları ve Medyanın Kültürel Süreçlere Etki Algısı Araştırması, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif Hakları ve Sinema Genel Müdürlüğü’nün Katkılarıyla, Seta Yayınları, Ekim 2011. 2- M. Demir, Televizyon – İzleyici İlişkisinin, Özellikle Çocuklar Temelinde Kanada ve Türkiye Örneklerinde Değerlendirilmesi ve Çocuk İzleyiciler İçin Gerçekleştirilen Medya Okuryazarlığı İle İlgili Çalışmalar Üzerine, Ege Üniversitesi, Yeni Düşünceler Dergisi, Sayı.6, Ekim 2011. 3- T.C.Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü, POLİTİKA DOKÜMANI, 2008. 4- S. Güller, Yeni İletişim Ortamlarının Habercilik Üzerine Etkileri, T.C. Marmara Üniversitesi Sosyal Bil. Ens. İletişim Bilimleri ABD., Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2007. 5- B. Çaplı, H. Tuncel, Televizyon Haberciliğinde Etik, Fersa Matbaacılık, 2010. 6- A. Belsey, R. Chadwick, Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar, Ayrıntı Yayınları, 1994. 7- J. Pavlik, Journalism and New Media, Coumbia University Press, 2001. 8- M. Demir, Yeni Medya Üzerine…, Literatürk Yayınevi, Konya, 2013. 9- M. Demir, Yeni Medya Üzerine Vol.2, Literatürk Yayınevi, Konya, 2014. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |