Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ MEDYA ARAŞTIRMALARI-Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersi VerenlerProf.Dr. Müge DEMİR AYRAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenci, yeni medya kapsamında yeni çalışmalar ve araçlar hakkında farkındalık kazanır. Model ve stratejileri öğrenerek yeni medya araştırmalarına aktarır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni Medyaya Giriş,Yeni İletişim Teknolojileri,Yeni Medyanın Özellikleri,Yeni Medya Çalışmaları,Araştırma Teknikleri,Yeni Medyada Nicel Araştırma Teknikleri,Yeni Medyada Nitel Araştırma Teknikleri,Yeni Medyada İçerik Analizi,Proje Sunumları,Proje sunumları,Proje Sunumları,Proje sunumları,Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yeni Medyanın temel kavramlarını kullanır18, 9A, E
Model ve stratejileri kullanarak yeni medya ortamlarında proje tasarlar.10, 13, 5, 9A
Nicel anahtar performans göstergeleri tanımlar18, 9E
Yeni medya, teknoloji ve iletişim sektörü arasındaki ilişkiyi kavrar.18, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni Medyaya Girişİlgili Okuma
2Yeni İletişim Teknolojileriİlgili Okuma
3Yeni Medyanın Özellikleriİlgili Okuma
4Yeni Medya Çalışmalarıİlgili Okuma
5Araştırma Teknikleriİlgili Okuma
6Yeni Medyada Nicel Araştırma Teknikleriİlgili Okuma
7Yeni Medyada Nitel Araştırma Teknikleriİlgili Okuma
8Yeni Medyada İçerik Analiziİlgili Okuma
9Proje SunumlarıMakale Okuma
11Proje sunumlarıMakale Okuma
12Proje SunumlarıMakale Okuma
13Proje sunumlarıMakale Okuma
14Proje SunumlarıMakale Okuma
Kaynak
Mutlu Binark, Yeni Medya Çalışmaları, Dipnot yayınları, Ankara,2007 Mutlu Binark, Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yayınları BİNARK, F. M. Et Al. 2020. Yeni Medya Araştırmalarında Etik Bakış Açısı ve Uygulamalar . Alternatif Bilişim Derneği, Ankara. Aydoğan, Filiz. Endüstri 4.0 ve Dijital Medya. İstanbul: Der Yayınevi. 2019. Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14114
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ MEDYA ARAŞTIRMALARI-Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersi VerenlerProf.Dr. Müge DEMİR AYRAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenci, yeni medya kapsamında yeni çalışmalar ve araçlar hakkında farkındalık kazanır. Model ve stratejileri öğrenerek yeni medya araştırmalarına aktarır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni Medyaya Giriş,Yeni İletişim Teknolojileri,Yeni Medyanın Özellikleri,Yeni Medya Çalışmaları,Araştırma Teknikleri,Yeni Medyada Nicel Araştırma Teknikleri,Yeni Medyada Nitel Araştırma Teknikleri,Yeni Medyada İçerik Analizi,Proje Sunumları,Proje sunumları,Proje Sunumları,Proje sunumları,Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yeni Medyanın temel kavramlarını kullanır18, 9A, E
Model ve stratejileri kullanarak yeni medya ortamlarında proje tasarlar.10, 13, 5, 9A
Nicel anahtar performans göstergeleri tanımlar18, 9E
Yeni medya, teknoloji ve iletişim sektörü arasındaki ilişkiyi kavrar.18, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni Medyaya Girişİlgili Okuma
2Yeni İletişim Teknolojileriİlgili Okuma
3Yeni Medyanın Özellikleriİlgili Okuma
4Yeni Medya Çalışmalarıİlgili Okuma
5Araştırma Teknikleriİlgili Okuma
6Yeni Medyada Nicel Araştırma Teknikleriİlgili Okuma
7Yeni Medyada Nitel Araştırma Teknikleriİlgili Okuma
8Yeni Medyada İçerik Analiziİlgili Okuma
9Proje SunumlarıMakale Okuma
11Proje sunumlarıMakale Okuma
12Proje SunumlarıMakale Okuma
13Proje sunumlarıMakale Okuma
14Proje SunumlarıMakale Okuma
Kaynak
Mutlu Binark, Yeni Medya Çalışmaları, Dipnot yayınları, Ankara,2007 Mutlu Binark, Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yayınları BİNARK, F. M. Et Al. 2020. Yeni Medya Araştırmalarında Etik Bakış Açısı ve Uygulamalar . Alternatif Bilişim Derneği, Ankara. Aydoğan, Filiz. Endüstri 4.0 ve Dijital Medya. İstanbul: Der Yayınevi. 2019. Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10