Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ MEDYA VE SİYASAL İLETİŞİM -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı yeni medya ve siyasal davranışlar arasındaki ilişkiyi incelemektir. Derste yeni medya üzerinden siyasilerin gerçekleştirdiği propaganda çeşitleri ve yöntemleri açıklanacaktır. Bununla birlikte toplumun siyaseti sosyal medya üzerinden takip etmesi ve bu doğrultuda siyasal tercihlerini yapmasının ne gibi sonuçlar doğuracağı tartışılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Siyasal İletişim Olgu ve Süreci,Siyasal İletişim Aktörleri,Siyasal İletişim Türleri, Yöntem ve Teknikleri,Etkili Siyasal İletişim:Retorik,İnternette Siyasal İletişim,Siyasal İletişim ve Yapay Zeka,Siyasal Kampanyalar ve Yeni Medya,Toplumsal Hareketler ve Yeni Medya,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Siyaset biliminin temel kavramlarını bilir.16, 9A
Siyasal iletişimi açıklar. 16, 9A
Siyasal iletişim süreçlerini sıralar.16, 9A
Yeni medya ve siyasal kampanyaları tanır. 10, 16, 9A
Yeni medya ile birlikte siyasal kampanyalarda yaşanan değişimleri açıklar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Siyasal İletişim Olgu ve SüreciDers notlarının okunması.
2Siyasal İletişim AktörleriDers notlarının okunması.
3Siyasal İletişim Türleri, Yöntem ve TeknikleriDers notlarının okunmasu.
4Etkili Siyasal İletişim:RetorikDers notlarının okunması.
5İnternette Siyasal İletişimDers notlarının okunması.
6Siyasal İletişim ve Yapay ZekaDers notlarının okunması.
7Siyasal Kampanyalar ve Yeni MedyaDers notlarının okunması.
8Toplumsal Hareketler ve Yeni MedyaDers notlarını okumak.
9Vaka SunumlarıSunumun hazırlanması.
10Vaka SunumlarıSunumun hazırlanması
11Vaka SunumlarıSunumların hazırlanması
12Vaka SunumlarıSunumların hazırlanması
13Vaka SunumlarıSunumların hazırlanması.
14Vaka SunumlarıSunumların hazırlanması
Kaynak
1] Bektaş, A. (2002) Siyasal Propaganda, Bağla Yay., İstanbul.[2] Uztuğ, F. (1999) Siyasal Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, Mediacat Yayınları, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi20120
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı20120
Genel Sınav ve Hazırlığı20120
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)144
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ MEDYA VE SİYASAL İLETİŞİM -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı yeni medya ve siyasal davranışlar arasındaki ilişkiyi incelemektir. Derste yeni medya üzerinden siyasilerin gerçekleştirdiği propaganda çeşitleri ve yöntemleri açıklanacaktır. Bununla birlikte toplumun siyaseti sosyal medya üzerinden takip etmesi ve bu doğrultuda siyasal tercihlerini yapmasının ne gibi sonuçlar doğuracağı tartışılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Siyasal İletişim Olgu ve Süreci,Siyasal İletişim Aktörleri,Siyasal İletişim Türleri, Yöntem ve Teknikleri,Etkili Siyasal İletişim:Retorik,İnternette Siyasal İletişim,Siyasal İletişim ve Yapay Zeka,Siyasal Kampanyalar ve Yeni Medya,Toplumsal Hareketler ve Yeni Medya,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Siyaset biliminin temel kavramlarını bilir.16, 9A
Siyasal iletişimi açıklar. 16, 9A
Siyasal iletişim süreçlerini sıralar.16, 9A
Yeni medya ve siyasal kampanyaları tanır. 10, 16, 9A
Yeni medya ile birlikte siyasal kampanyalarda yaşanan değişimleri açıklar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Siyasal İletişim Olgu ve SüreciDers notlarının okunması.
2Siyasal İletişim AktörleriDers notlarının okunması.
3Siyasal İletişim Türleri, Yöntem ve TeknikleriDers notlarının okunmasu.
4Etkili Siyasal İletişim:RetorikDers notlarının okunması.
5İnternette Siyasal İletişimDers notlarının okunması.
6Siyasal İletişim ve Yapay ZekaDers notlarının okunması.
7Siyasal Kampanyalar ve Yeni MedyaDers notlarının okunması.
8Toplumsal Hareketler ve Yeni MedyaDers notlarını okumak.
9Vaka SunumlarıSunumun hazırlanması.
10Vaka SunumlarıSunumun hazırlanması
11Vaka SunumlarıSunumların hazırlanması
12Vaka SunumlarıSunumların hazırlanması
13Vaka SunumlarıSunumların hazırlanması.
14Vaka SunumlarıSunumların hazırlanması
Kaynak
1] Bektaş, A. (2002) Siyasal Propaganda, Bağla Yay., İstanbul.[2] Uztuğ, F. (1999) Siyasal Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, Mediacat Yayınları, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10