Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTERNET GAZETECİLİĞİ-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnternet ve bilgisayar teknolojilerinin gelişim sürecine hakim olup, yeni iletişim teknolojileriyle gelişen habercilik yapısına uygun haber üretimini sürecini yönetebilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Basılı gazeteden dijital haberciliğe geçiş süreci,İnternetin tarihçesi ve internet gazeteciliği.,Yeni enformasyon teknolojileri ve gazeteciliğin geleceği.,İnternet gazeteciliğinde okur, haber ve yazı işleri.,İnternet haber yazım teknikleri,İnternet haber giriş teknikleri,Dijital habercilikte hikâye anlatımı,Dijital habercilikte haber anlatı yapıları,Dijital habercilik türleri,Tık Haberciliği,Veri Gazeteciliği,Sosyal Medya Haberciliği,Teyit Haberciliği,Video Haberciliği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 . İnternet gazeteciliğinin mevcut durumunu saptar. 1.1 . İnternet gazeteciliğinin tarihçesini anlatır. 1.2 . İnternetin konumu ve tarihçesini açıklar.10, 16, 9A
2 . İnternet haberlerinin özelliklerini ve kavramları kullanır.2.1 . İnternet ortamında haberin yazılması ve yayımlanmasını tanımlar. 2.2 . İnternet haberlerinin özelliklerini tanır.10, 13, 16, 9A
3 . İnternet haberciliğinin üretim süreci ve yayım aşaması için gerekli bilgileri irdeler. 3.1 . İnternet ortamında sayfa tasarımı yapar.3.2 . İnterneti bilgi alma ve verme konusunda etkin kullanır.3.3 . İnternet haberciliği ile geleneksel gazetecilikteki haberciliği görsel ve içerik olarak birbirinden farkını yorumlar. 3.4 . Haber çeşitlerini sınıflandırır.13, 14, 16, 9A
4 . İnternet haberciliğindeki görüntü çeşitlerini ayırt eder.4.1 . İnternet gazeteciliğinde okur, haber ve yazı işlerini tanımlar.4.2 . Haber görüntüsünü aktarmayı ve izlemeyi açıklar.10, 16, 6, 9E, F
5 . İnternette haber yazım tekniklerini çözümler. 5.1 . Şemsiye başlık ve alt başlık uygulamalarını tanımlar.5.2 . İnternet haber yazımında 5N 1 K. Kuralını saptar.5.3 . İnternette haber yazım tekniklerini gösterir.5.4 . İnternet haber yazımında ters piramit yöntemini betimler.5.5 . İnternet haber yazımında yığma giriş yöntemini tartışır.10, 6, 9E, F
6 . Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar.6.1 . İnternet gazeteciliği ve yasal çalışmalarını inceler.6.2 . Mesleğin bireysel ve toplumsal sorumluluk alanlarını saptar.6.3 . İnternet gazeteciliği etiğinin içerisine giren kavramları tanır.9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Basılı gazeteden dijital haberciliğe geçiş süreciBasılı Gazetelerin Taranması
2İnternetin tarihçesi ve internet gazeteciliği.internet sitesi gözlemleme
3Yeni enformasyon teknolojileri ve gazeteciliğin geleceği.İlgili Okuma
4İnternet gazeteciliğinde okur, haber ve yazı işleri.Haber yazma kitabı okumak
5İnternet haber yazım teknikleriİlgili Okuma
6İnternet haber giriş teknikleriİlgili Okuma
7Dijital habercilikte hikâye anlatımıJohn Pavlik makalesinin okunması
8Dijital habercilikte haber anlatı yapılarıİlgili Okuma
9Dijital habercilik türleriİlgili Okuma
10Tık Haberciliğiİlgili Okuma
11Veri Gazeteciliğiİlgili Okuma
12Sosyal Medya Haberciliğisosyal medya siteleri inceleme
13Teyit HaberciliğiTeyit Sitelerinin incelenmesi
14Video Haberciliğiİlgili Okuma
Kaynak
Tüm Boyutlarıyla İnternet Haberciliği/Ed. Berrin Klasın Gece Kitaplığı Ed.Hülür Himmet, Cem Yaşın. ( 2017).Yeni Medya Geleceğin Gazeteciliği, Ütopya Yayınevi. Ankara. Pavlik, V. John (2013) Yeni Medya ve Gazetecilik. Çev. Müge Demir, Berrin Kalsın. Phoneix.Ankara Mebis Slaytları
Mebis üzerinden indirilebilir ders kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme5525
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı248
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11818
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTERNET GAZETECİLİĞİ-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnternet ve bilgisayar teknolojilerinin gelişim sürecine hakim olup, yeni iletişim teknolojileriyle gelişen habercilik yapısına uygun haber üretimini sürecini yönetebilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Basılı gazeteden dijital haberciliğe geçiş süreci,İnternetin tarihçesi ve internet gazeteciliği.,Yeni enformasyon teknolojileri ve gazeteciliğin geleceği.,İnternet gazeteciliğinde okur, haber ve yazı işleri.,İnternet haber yazım teknikleri,İnternet haber giriş teknikleri,Dijital habercilikte hikâye anlatımı,Dijital habercilikte haber anlatı yapıları,Dijital habercilik türleri,Tık Haberciliği,Veri Gazeteciliği,Sosyal Medya Haberciliği,Teyit Haberciliği,Video Haberciliği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 . İnternet gazeteciliğinin mevcut durumunu saptar. 1.1 . İnternet gazeteciliğinin tarihçesini anlatır. 1.2 . İnternetin konumu ve tarihçesini açıklar.10, 16, 9A
2 . İnternet haberlerinin özelliklerini ve kavramları kullanır.2.1 . İnternet ortamında haberin yazılması ve yayımlanmasını tanımlar. 2.2 . İnternet haberlerinin özelliklerini tanır.10, 13, 16, 9A
3 . İnternet haberciliğinin üretim süreci ve yayım aşaması için gerekli bilgileri irdeler. 3.1 . İnternet ortamında sayfa tasarımı yapar.3.2 . İnterneti bilgi alma ve verme konusunda etkin kullanır.3.3 . İnternet haberciliği ile geleneksel gazetecilikteki haberciliği görsel ve içerik olarak birbirinden farkını yorumlar. 3.4 . Haber çeşitlerini sınıflandırır.13, 14, 16, 9A
4 . İnternet haberciliğindeki görüntü çeşitlerini ayırt eder.4.1 . İnternet gazeteciliğinde okur, haber ve yazı işlerini tanımlar.4.2 . Haber görüntüsünü aktarmayı ve izlemeyi açıklar.10, 16, 6, 9E, F
5 . İnternette haber yazım tekniklerini çözümler. 5.1 . Şemsiye başlık ve alt başlık uygulamalarını tanımlar.5.2 . İnternet haber yazımında 5N 1 K. Kuralını saptar.5.3 . İnternette haber yazım tekniklerini gösterir.5.4 . İnternet haber yazımında ters piramit yöntemini betimler.5.5 . İnternet haber yazımında yığma giriş yöntemini tartışır.10, 6, 9E, F
6 . Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar.6.1 . İnternet gazeteciliği ve yasal çalışmalarını inceler.6.2 . Mesleğin bireysel ve toplumsal sorumluluk alanlarını saptar.6.3 . İnternet gazeteciliği etiğinin içerisine giren kavramları tanır.9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Basılı gazeteden dijital haberciliğe geçiş süreciBasılı Gazetelerin Taranması
2İnternetin tarihçesi ve internet gazeteciliği.internet sitesi gözlemleme
3Yeni enformasyon teknolojileri ve gazeteciliğin geleceği.İlgili Okuma
4İnternet gazeteciliğinde okur, haber ve yazı işleri.Haber yazma kitabı okumak
5İnternet haber yazım teknikleriİlgili Okuma
6İnternet haber giriş teknikleriİlgili Okuma
7Dijital habercilikte hikâye anlatımıJohn Pavlik makalesinin okunması
8Dijital habercilikte haber anlatı yapılarıİlgili Okuma
9Dijital habercilik türleriİlgili Okuma
10Tık Haberciliğiİlgili Okuma
11Veri Gazeteciliğiİlgili Okuma
12Sosyal Medya Haberciliğisosyal medya siteleri inceleme
13Teyit HaberciliğiTeyit Sitelerinin incelenmesi
14Video Haberciliğiİlgili Okuma
Kaynak
Tüm Boyutlarıyla İnternet Haberciliği/Ed. Berrin Klasın Gece Kitaplığı Ed.Hülür Himmet, Cem Yaşın. ( 2017).Yeni Medya Geleceğin Gazeteciliği, Ütopya Yayınevi. Ankara. Pavlik, V. John (2013) Yeni Medya ve Gazetecilik. Çev. Müge Demir, Berrin Kalsın. Phoneix.Ankara Mebis Slaytları
Mebis üzerinden indirilebilir ders kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10