Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLLÜSTRASYON | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı görsel iletişim aracı olan illüstrasyon sanatını, yöntem-teknikleriyle tanıtmak ve basılı medya için kullanılabilen illüstrasyonlar üretebilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İllüstrasyonun tanımı, tarihi, kullanım amaçları, öncüleri, ilk örnekleri, kullanım alanları,İllüstrasyon üslupları ve Kompozisyon türleri,Temalara göre illüstrasyon çalışması,İllüstrasyon düzeni oluşturma-ölçülendirme,İllüstrasyonun çeşitli sanat alanlarında ve reklamcılıkta kullanımı,İllüstrasyonda reklam afişi tasarımı ve kolaj çalışması,Dekoratif İllüstrasyon,Fotoğraflarla illüstrasyon çalışması,Ele alınan metnin illüstrasyonu,Kitap kapağı illüstrasyonu,Seçilen film sahnesinin illüstrasyonu,Karakter ve kostüm yaratma,Film Afişi tasarlama,Storyboard hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
16, 5, 6, 9 | E, F, G | |
İllüstrasyon hakkında temel kavramları tanımlayabilir. | ||
İllüstrasyon uygulama yöntem ve tekniklerini kullanabilir. | ||
Tasarım ve fikir üretme aşamalarını bilir ve uygulayabilir | ||
Biçim ve içerik ilişkisini kurabilir. | ||
İllüstrasyon estetiğini kavrar ve uygulayabilir. | ||
Bu alanda kazandığı yetkinliklerle kreatif çözümler geliştirebilir. | ||
Farklı disiplinler arası etkileşimleri bilir ve bunları uygulamalarında kullanabilir. | ||
İllüstrasyon sanatçıları ve üsluplarını ifade edebilir | ||
Metinsel bir öyküyü sanat yöntem ve teknikleriyle görselleştirebilir |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İllüstrasyonun tanımı, tarihi, kullanım amaçları, öncüleri, ilk örnekleri, kullanım alanları | |
2 | İllüstrasyon üslupları ve Kompozisyon türleri | |
3 | Temalara göre illüstrasyon çalışması | |
4 | İllüstrasyon düzeni oluşturma-ölçülendirme | |
5 | İllüstrasyonun çeşitli sanat alanlarında ve reklamcılıkta kullanımı | |
6 | İllüstrasyonda reklam afişi tasarımı ve kolaj çalışması | |
7 | Dekoratif İllüstrasyon | |
8 | Fotoğraflarla illüstrasyon çalışması | |
9 | Ele alınan metnin illüstrasyonu | |
10 | Kitap kapağı illüstrasyonu | |
11 | Seçilen film sahnesinin illüstrasyonu | |
12 | Karakter ve kostüm yaratma | |
13 | Film Afişi tasarlama | |
14 | Storyboard hazırlama |
Kaynak |
1. P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık. 2. Yakut İnci. Karakter Tasarımı Anlayışı ve Kostüm İllüstrasyonu, Nobel Yayıncılık, İstanbul, 2015, 3. Mark Wigan, 'Görsel İllüstrasyon Sözlüğü', Literatür Yayınları, 2012 4.Barber Barrington, Çizimin Temelleri, Alya yayınları, 2013 5. Szunyoghy Andras, Human Anatomy for Artists, Könemann, Realsztema Duhas Printing House, Hungry, 2000 6. Barcsay Jeno, Anatomy For The Artist Octobus Books Limited, Hungry, 1982 7. G. Ambrose, P. Harris, Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Literatür, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 20 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLLÜSTRASYON | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Eser KASAPOĞLU GESOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı görsel iletişim aracı olan illüstrasyon sanatını, yöntem-teknikleriyle tanıtmak ve basılı medya için kullanılabilen illüstrasyonlar üretebilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İllüstrasyonun tanımı, tarihi, kullanım amaçları, öncüleri, ilk örnekleri, kullanım alanları,İllüstrasyon üslupları ve Kompozisyon türleri,Temalara göre illüstrasyon çalışması,İllüstrasyon düzeni oluşturma-ölçülendirme,İllüstrasyonun çeşitli sanat alanlarında ve reklamcılıkta kullanımı,İllüstrasyonda reklam afişi tasarımı ve kolaj çalışması,Dekoratif İllüstrasyon,Fotoğraflarla illüstrasyon çalışması,Ele alınan metnin illüstrasyonu,Kitap kapağı illüstrasyonu,Seçilen film sahnesinin illüstrasyonu,Karakter ve kostüm yaratma,Film Afişi tasarlama,Storyboard hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
16, 5, 6, 9 | E, F, G | |
İllüstrasyon hakkında temel kavramları tanımlayabilir. | ||
İllüstrasyon uygulama yöntem ve tekniklerini kullanabilir. | ||
Tasarım ve fikir üretme aşamalarını bilir ve uygulayabilir | ||
Biçim ve içerik ilişkisini kurabilir. | ||
İllüstrasyon estetiğini kavrar ve uygulayabilir. | ||
Bu alanda kazandığı yetkinliklerle kreatif çözümler geliştirebilir. | ||
Farklı disiplinler arası etkileşimleri bilir ve bunları uygulamalarında kullanabilir. | ||
İllüstrasyon sanatçıları ve üsluplarını ifade edebilir | ||
Metinsel bir öyküyü sanat yöntem ve teknikleriyle görselleştirebilir |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İllüstrasyonun tanımı, tarihi, kullanım amaçları, öncüleri, ilk örnekleri, kullanım alanları | |
2 | İllüstrasyon üslupları ve Kompozisyon türleri | |
3 | Temalara göre illüstrasyon çalışması | |
4 | İllüstrasyon düzeni oluşturma-ölçülendirme | |
5 | İllüstrasyonun çeşitli sanat alanlarında ve reklamcılıkta kullanımı | |
6 | İllüstrasyonda reklam afişi tasarımı ve kolaj çalışması | |
7 | Dekoratif İllüstrasyon | |
8 | Fotoğraflarla illüstrasyon çalışması | |
9 | Ele alınan metnin illüstrasyonu | |
10 | Kitap kapağı illüstrasyonu | |
11 | Seçilen film sahnesinin illüstrasyonu | |
12 | Karakter ve kostüm yaratma | |
13 | Film Afişi tasarlama | |
14 | Storyboard hazırlama |
Kaynak |
1. P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık. 2. Yakut İnci. Karakter Tasarımı Anlayışı ve Kostüm İllüstrasyonu, Nobel Yayıncılık, İstanbul, 2015, 3. Mark Wigan, 'Görsel İllüstrasyon Sözlüğü', Literatür Yayınları, 2012 4.Barber Barrington, Çizimin Temelleri, Alya yayınları, 2013 5. Szunyoghy Andras, Human Anatomy for Artists, Könemann, Realsztema Duhas Printing House, Hungry, 2000 6. Barcsay Jeno, Anatomy For The Artist Octobus Books Limited, Hungry, 1982 7. G. Ambrose, P. Harris, Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Literatür, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |