Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANİMASYON -Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ali İhsan GÜRBÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnimasyonu oluşturan temel ögeleri tanır, tarihi sürecini kavrar, animasyon üretim tekniklerini kavrar, örneklerini analiz edebilir ve bir fikrin metinden animasyon uygulamasına dönüşebilmesini sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Animasyonun tanımı ve kullanım alanları,Animasyon programının tanıtımı ve öğrencilerin kullanıma başlaması,Geleneksel animasyona giriş: Timing and spacing,Ağırlığı olan objelerin animasyonu,Cycles, yürüme, uçma ve koşma,Karakter tasarımına giriş,Cut-Out animasyon için karakter hazırlama,Cut-Out animasyon 2,Cut-out animasyonu 3,Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu,Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu ,Uygulama,Uygulama,Final projelerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fikir ve düşüncelerini estetik bilgi, algı ve becerilerini kullanarak etkili bir görsel mesaja dönüştürür.14, 19, 2, 5, 9E, F
İletişim sürecinin tasarlanma aşamasında kavramları, fikirleri betimler ve uygular; problemleri çok boyutlu olarak algılar.14, 2, 5, 6, 9E, F
Alanıyla ilgili edindiği bilgileri yaratıcı olarak kullanır.14, 2, 5, 6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Animasyonun tanımı ve kullanım alanlarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
2Animasyon programının tanıtımı ve öğrencilerin kullanıma başlamasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
3Geleneksel animasyona giriş: Timing and spacingVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
4Ağırlığı olan objelerin animasyonuVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
5Cycles, yürüme, uçma ve koşmaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
6Karakter tasarımına girişVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
7Cut-Out animasyon için karakter hazırlamaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
8Cut-Out animasyon 2Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
9Cut-out animasyonu 3Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
10Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonuVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
11Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
12UygulamaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
13UygulamaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
14Final projelerinin değerlendirilmesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
Kaynak
https://www.awn.com/ https://www.animationmagazine.net/ https://animationresources.org/ https://www.waltdisney.org/ https://www.khanacademy.org/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANİMASYON -Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ali İhsan GÜRBÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnimasyonu oluşturan temel ögeleri tanır, tarihi sürecini kavrar, animasyon üretim tekniklerini kavrar, örneklerini analiz edebilir ve bir fikrin metinden animasyon uygulamasına dönüşebilmesini sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Animasyonun tanımı ve kullanım alanları,Animasyon programının tanıtımı ve öğrencilerin kullanıma başlaması,Geleneksel animasyona giriş: Timing and spacing,Ağırlığı olan objelerin animasyonu,Cycles, yürüme, uçma ve koşma,Karakter tasarımına giriş,Cut-Out animasyon için karakter hazırlama,Cut-Out animasyon 2,Cut-out animasyonu 3,Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu,Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu ,Uygulama,Uygulama,Final projelerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fikir ve düşüncelerini estetik bilgi, algı ve becerilerini kullanarak etkili bir görsel mesaja dönüştürür.14, 19, 2, 5, 9E, F
İletişim sürecinin tasarlanma aşamasında kavramları, fikirleri betimler ve uygular; problemleri çok boyutlu olarak algılar.14, 2, 5, 6, 9E, F
Alanıyla ilgili edindiği bilgileri yaratıcı olarak kullanır.14, 2, 5, 6, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Animasyonun tanımı ve kullanım alanlarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
2Animasyon programının tanıtımı ve öğrencilerin kullanıma başlamasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
3Geleneksel animasyona giriş: Timing and spacingVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
4Ağırlığı olan objelerin animasyonuVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
5Cycles, yürüme, uçma ve koşmaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
6Karakter tasarımına girişVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
7Cut-Out animasyon için karakter hazırlamaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
8Cut-Out animasyon 2Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
9Cut-out animasyonu 3Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
10Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonuVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
11Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
12UygulamaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
13UygulamaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
14Final projelerinin değerlendirilmesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
Kaynak
https://www.awn.com/ https://www.animationmagazine.net/ https://animationresources.org/ https://www.waltdisney.org/ https://www.khanacademy.org/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10