Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANİMASYON | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ali İhsan GÜRBÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Animasyonu oluşturan temel ögeleri tanır, tarihi sürecini kavrar, animasyon üretim tekniklerini kavrar, örneklerini analiz edebilir ve bir fikrin metinden animasyon uygulamasına dönüşebilmesini sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Animasyonun tanımı ve kullanım alanları,Animasyon programının tanıtımı ve öğrencilerin kullanıma başlaması,Geleneksel animasyona giriş: Timing and spacing,Ağırlığı olan objelerin animasyonu,Cycles, yürüme, uçma ve koşma,Karakter tasarımına giriş,Cut-Out animasyon için karakter hazırlama,Cut-Out animasyon 2,Cut-out animasyonu 3,Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu,Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu ,Uygulama,Uygulama,Final projelerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fikir ve düşüncelerini estetik bilgi, algı ve becerilerini kullanarak etkili bir görsel mesaja dönüştürür. | 14, 19, 2, 5, 9 | E, F |
İletişim sürecinin tasarlanma aşamasında kavramları, fikirleri betimler ve uygular; problemleri çok boyutlu olarak algılar. | 14, 2, 5, 6, 9 | E, F |
Alanıyla ilgili edindiği bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | 14, 2, 5, 6, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Animasyonun tanımı ve kullanım alanları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | Animasyon programının tanıtımı ve öğrencilerin kullanıma başlaması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Geleneksel animasyona giriş: Timing and spacing | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Ağırlığı olan objelerin animasyonu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Cycles, yürüme, uçma ve koşma | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Karakter tasarımına giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Cut-Out animasyon için karakter hazırlama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Cut-Out animasyon 2 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Cut-out animasyonu 3 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Final projelerinin değerlendirilmesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
https://www.awn.com/ https://www.animationmagazine.net/ https://animationresources.org/ https://www.waltdisney.org/ https://www.khanacademy.org/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANİMASYON | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ali İhsan GÜRBÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Animasyonu oluşturan temel ögeleri tanır, tarihi sürecini kavrar, animasyon üretim tekniklerini kavrar, örneklerini analiz edebilir ve bir fikrin metinden animasyon uygulamasına dönüşebilmesini sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Animasyonun tanımı ve kullanım alanları,Animasyon programının tanıtımı ve öğrencilerin kullanıma başlaması,Geleneksel animasyona giriş: Timing and spacing,Ağırlığı olan objelerin animasyonu,Cycles, yürüme, uçma ve koşma,Karakter tasarımına giriş,Cut-Out animasyon için karakter hazırlama,Cut-Out animasyon 2,Cut-out animasyonu 3,Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu,Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu ,Uygulama,Uygulama,Final projelerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fikir ve düşüncelerini estetik bilgi, algı ve becerilerini kullanarak etkili bir görsel mesaja dönüştürür. | 14, 19, 2, 5, 9 | E, F |
İletişim sürecinin tasarlanma aşamasında kavramları, fikirleri betimler ve uygular; problemleri çok boyutlu olarak algılar. | 14, 2, 5, 6, 9 | E, F |
Alanıyla ilgili edindiği bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | 14, 2, 5, 6, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Animasyonun tanımı ve kullanım alanları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | Animasyon programının tanıtımı ve öğrencilerin kullanıma başlaması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Geleneksel animasyona giriş: Timing and spacing | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Ağırlığı olan objelerin animasyonu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Cycles, yürüme, uçma ve koşma | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Karakter tasarımına giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Cut-Out animasyon için karakter hazırlama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Cut-Out animasyon 2 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Cut-out animasyonu 3 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Ağız senkronizasyonu ve yüz ifadeleri animasyonu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Final projelerinin değerlendirilmesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
https://www.awn.com/ https://www.animationmagazine.net/ https://animationresources.org/ https://www.waltdisney.org/ https://www.khanacademy.org/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |