Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYA-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMedya ve popüler kültür ilişkisi ekseninde popüler kültür ve medyanın insanların sosyal yaşamlarını ne derece etkilediğini belirlemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Popüler,popüler kültür kavramı,Popüler kültürün oluşum süreci,Popüler kültürün oluşumuna etki eden unsurları,Popüler kültürün oluşumunda medyanın rolü,Popüler kültür bağlamında medya içerikleri,Medyada kanaat önderlerinin popüler kültür oluşumuna etkileri,Kültür endüstrisi kavramı,Ara Sınav,Kültür emperyalizmi kavramını ve popüler kültür,Popüler kültür oluşumuna katkısı bakımından popüler medya ve diğer medyalar,Popüler kültür oluşumuna katkısı bakımından popüler medya ve diğer medyalar,Popüler kültür aracılığıyla modernlik tanımları,Popüler kültür ve siyaset,Yüksek kültürün popüler kültürle ilişkisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Yeni medya kullanımının toplumsal etkilerini popüler kültür kavramı ekseninde irdeler.16A, H
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Popüler,popüler kültür kavramı
2Popüler kültürün oluşum süreci
3Popüler kültürün oluşumuna etki eden unsurları
4Popüler kültürün oluşumunda medyanın rolü
5Popüler kültür bağlamında medya içerikleri
6Medyada kanaat önderlerinin popüler kültür oluşumuna etkileri
7Kültür endüstrisi kavramı
8Ara Sınav
9Kültür emperyalizmi kavramını ve popüler kültür
10Popüler kültür oluşumuna katkısı bakımından popüler medya ve diğer medyalar
11Popüler kültür oluşumuna katkısı bakımından popüler medya ve diğer medyalar
12Popüler kültür aracılığıyla modernlik tanımları
13Popüler kültür ve siyaset
14Yüksek kültürün popüler kültürle ilişkisi
Kaynak
Alemdar, Korkmaz ve İrfan Erdoğan, Popüler Kültür ve İletişim, İstanbul: Erk Yayınları, 2005. Aydoğan, Filiz, Medya ve Popüler Kültür, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2003. Gans, Herbert J.. Popüler Kültür ve Yüksek Kültür, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2005. Binark, Mutlu ve Barış Kılıçbay. İnternet, Toplum, Kültür. Ankara: Epos, 2005.
Alankuş, Sevda. Medya ve Toplum. İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2005. Başaran, Funda. İletişim ve Emperyalizm. Ankara: Ütopya, 2000. Stevenson, Nick. Medya Kültürleri. Ankara: Ütopya Yayınevi. 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)110
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYA-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMedya ve popüler kültür ilişkisi ekseninde popüler kültür ve medyanın insanların sosyal yaşamlarını ne derece etkilediğini belirlemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Popüler,popüler kültür kavramı,Popüler kültürün oluşum süreci,Popüler kültürün oluşumuna etki eden unsurları,Popüler kültürün oluşumunda medyanın rolü,Popüler kültür bağlamında medya içerikleri,Medyada kanaat önderlerinin popüler kültür oluşumuna etkileri,Kültür endüstrisi kavramı,Ara Sınav,Kültür emperyalizmi kavramını ve popüler kültür,Popüler kültür oluşumuna katkısı bakımından popüler medya ve diğer medyalar,Popüler kültür oluşumuna katkısı bakımından popüler medya ve diğer medyalar,Popüler kültür aracılığıyla modernlik tanımları,Popüler kültür ve siyaset,Yüksek kültürün popüler kültürle ilişkisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Yeni medya kullanımının toplumsal etkilerini popüler kültür kavramı ekseninde irdeler.16A, H
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Popüler,popüler kültür kavramı
2Popüler kültürün oluşum süreci
3Popüler kültürün oluşumuna etki eden unsurları
4Popüler kültürün oluşumunda medyanın rolü
5Popüler kültür bağlamında medya içerikleri
6Medyada kanaat önderlerinin popüler kültür oluşumuna etkileri
7Kültür endüstrisi kavramı
8Ara Sınav
9Kültür emperyalizmi kavramını ve popüler kültür
10Popüler kültür oluşumuna katkısı bakımından popüler medya ve diğer medyalar
11Popüler kültür oluşumuna katkısı bakımından popüler medya ve diğer medyalar
12Popüler kültür aracılığıyla modernlik tanımları
13Popüler kültür ve siyaset
14Yüksek kültürün popüler kültürle ilişkisi
Kaynak
Alemdar, Korkmaz ve İrfan Erdoğan, Popüler Kültür ve İletişim, İstanbul: Erk Yayınları, 2005. Aydoğan, Filiz, Medya ve Popüler Kültür, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2003. Gans, Herbert J.. Popüler Kültür ve Yüksek Kültür, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2005. Binark, Mutlu ve Barış Kılıçbay. İnternet, Toplum, Kültür. Ankara: Epos, 2005.
Alankuş, Sevda. Medya ve Toplum. İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2005. Başaran, Funda. İletişim ve Emperyalizm. Ankara: Ütopya, 2000. Stevenson, Nick. Medya Kültürleri. Ankara: Ütopya Yayınevi. 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16